LEVC – czyli należąca do chińskiego Geely firma produkująca słynne londyńskie taksówki – ma stać się elektryczną potęgą. Agencja Reuters podaje, że Chińczycy chcą doinwestować brytyjską firmę, by poszerzyć jej portfolio produktowe. LEVC ma wyjść poza segment produkcji taksówek. 

  • LEVC to producent londyńskich taksówek
  • Reuters podaje, że Geely, który jest właścicielem brytyjskiego producenta chce zmienić jego profil produkcyjny i ma dofinansować firmę
  • LEVC miałby poszerzyć swoje portfolio produktowe poza segment taksówek

Brytyjskie LEVC już nie tylko na taksówkach

Dwa tygodnie temu pisaliśmy, że LEVC odnotował w 2022 roku wzrost sprzedaży swoich taksówek TX i samochodów dostawczych VN5 o około 67 proc. Marka ogłosiła również, że zamierza wyjść poza segment produkcji wysokiej klasy taksówek i stać się firmą zajmującą się technologią mobilności. W 2023 roku firma chce osiągnąć 20 proc. wzrost.

W przedstawionej pod koniec grudnia 2022 roku strategii LEVC podkreślał, że chce stać się firmą całkowicie neutralną pod względem emisji CO2. 

LEVC-TX

Transformacja brytyjskiego LEVC

Reuters, powołując się na swoje źródła, podaje teraz, że chińskia firma Geely – która jest właścicielem brytyjskiej firmy LEVC – planuje „duże inwestycje”, aby uczynić z producenta z Coventry nie tylko wytwórcą czarnych londyńskich taksówek, ale dostawcę samochodów komercyjnych i osobowych. Nie podano jednak kwoty, jaka ma powędrować do brytyjskiej firmy. Dotychczas Geely zainwestowało w LEVC 500 mln funtów. 

Reuters podkreśla, że Geely będzie chciało przyciągnąć nowych inwestorów i będzie szukało branżowych partnerstw, by móc szybciej rozwijać nowe technologie. Już dziś samochody LEVC korzystają z systemu infotainment i oprogramowania opracowanego przez Volvo. Władze producenta taksówek podkreślają, że może on zbudować pełne portfolio elektrycznych aut w zaledwie pięć lat. 

Siedziba LEVC w Ansty koło Coventry
Siedziba LEVC w Ansty koło Coventry

LEVC i londyńskie taksówki

LEVC produkuje londyńskie taksówki od 70. lat. W stolicy Wielkiej Brytanii model TX stanowi obecnie 82 proc. tamtejszego rynku taksówek.

W Ansty koło Coventry powstaje rocznie ok. 3 000 pojazdów. Możliwości produkcyjne tamtejszego zakładu mogą wg. przedstawicieli firmy zostać zwiększone do 20 000 aut rocznie. LEVC buduje tam przede wszystkim hybrydowy model taksówki TX, którego cena zaczyna się od około 66 000 funtów. Auto dzięki zamontowanej na pokładzie baterii może przejechać w trybie elektrycznym 103 km. 

Zobacz też: Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię