Geely – chiński producent samochodów elektrycznych wchodzi na teren Unii Europejskiej. Firma podpisała na początku listopada umowę o współpracy z węgierską firmą Grand Automotive Central Europe. Geely wejdzie na rynek UE z modelem Geometry C w 2023 roku.

  • Geely podpisało umowę z węgierską firmą na sprzedaż samochodów
  • Sprzedaż modelu Geometry C zacznie się od 2023 roku
  • Geely ma udziały w Volvo i Aston Martinie

Geely wchodzi do UE — zaczyna od Węgier

Jak donosi portal carnewschina.com, Geely Automotive zawarła umowę o współpracy strategicznej z węgierską firmą Grand Automotive Central Europe. Głównym przedmiotem działalnością węgierskiej firmy jest import i dystrybucja marki Nissan na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji. Umowa z Geely oznacza wejście chińskiej marki na rynek Unii Europejskiej.

– Jest to pierwszy przypadek wejścia marki Geely na rynek Unii Europejskiej i stanowi znaczący krok naprzód dla ambicji globalizacyjnych Geely – powiedział podczas ceremonii podpisania umowy Xue Tao, zastępca dyrektora generalnego Geely International.

Grand Automotive Central Europe będzie sprzedawać elektrycznego kompaktowego crossovera Geely – Geometry C na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji. Sprzedaż ruszy z początkiem 2023 roku.

Umowa z węgierską firmą nie jest pierwszym krokiem chińskiego Geely w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2017 roku firma ruszyła z produkcją aut na Białorusi. Samochody wyprodukowane za Bugiem, są następnie sprzedawane w Rosji, Kazachstanie i na Białorusi. W 2020 roku Geely dogadało się z Fordem ws przejęcia szwedzkiego Volvo.

Geely udziałowcem w Aston Martin

W październiku chińskie Geely dołączyło w Aston Martinie do grona takich inwestorów, jak chociażby Mercedes-Benz. Chiński producent przejął 7,6 proc. akcji w Aston Martinie. Nie podano wartości transakcji, ale w komunikacie napisano, że brytyjska marka zakończyła proces pozyskiwania kapitału w wysokości 654 milionów funtów.

Brytyjska marka zmagała się wcześniej z problemami finansowymi. Konsorcjum inwestorów pod przewodnictwem Lawrence’a Strolla przejęło 16,7 proc. udziałów w Aston Martin na początku 2020 roku, tuż przed pandemią, która zamknęła większość świata. Zwiększyło ono swoją inwestycję do 25 proc. udziałów w firmie w marcu 2021 roku, zasilając firmę kolejnymi 25 milionami dolarów.

W lutym 2022 roku Lawrence Stroll zabrał głos w sprawie ograniczenia zadłużenia firmy oraz poprawy pozycji finansowej firmy. Miało to miejsce w czasie konferencji zorganizowanej przy okazji Formuły 1. Stroll wskazał, że poprzez podejmowanie odpowiednich kroków, odsetki zostaną obniżone w kolejnych latach.

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię