Lexus LM 350h pokazano podczas Auto Shanghai 2023. Na rynku europejskim samochód będzie dostępny z 2,5-litrowy napędem hybrydowym. Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje: z czterema lub siedmioma miejscami.

Lexus LM 350h — prawdziwy salon na czterech kołach

Lexusa LM pierwszej generacji wprowadzono na rynek w 2020 roku. Jest to odpowiedź na aspiracje klientów w Chinach i innych częściach Azji w zakresie samochodów MPV z szoferem. Ówczesna wersja także posiadała w swojej konfiguracji wersje 4- i 7-miejscowe. Oczekiwania rynku i świata luksusu wciąż jednak zmieniały się. Lexus w w odpowiedzi całkowicie przeprojektował swój model LM.

Wnętrze Lexusa LM 350h

Lexus LM i komfort jazdy

Aby zapewnić komfortową jazdę wszystkim pasażerom, skupiono się na jakości samej jazdy. Z założenia MPV ma przesuwane drzwi, a zapewnienie sztywności nadwozia było dla projektantów Lexusa najważniejsze. Sztywność skrętna jest o 50 proc. lepsza niż we wcześniejszym modelu. Osiągnięto to dzięki takim elementom, jak usztywnienia na wsporniku chłodnicy i tylnej podłodze, prostej konstrukcji wahaczy i wzmocnieniom słupków.

Podczas projektowania foteli dokładnie przeanalizowano ruchy ciał pasażerów, aby zapewnić naturalny stan relaksu zarówno dla ciała, jak i umysłu, niezależnie od miejsca siedzenia. Szczególną uwagę zwrócono również na ograniczenie ruchów głowy i stabilizację linii wzroku. Przednie fotele optymalizują rozkład nacisku na poduszkę siedzenia, aby stabilnie utrzymać ciało, niezależnie od przeciążeń podczas skręcania.

Wnętrze Lexusa LM 350h

Nowe fotele i zawieszenie

W przypadku foteli znajdujących się w drugim rzędzie zastosowano dwa rodzaje materiałów amortyzujących o różnych właściwościach. Delikatnie otulają i podtrzymują one pasażerów od momentu zatrzymania pojazdu do momentu, gdy pojazd jest w ruchu.

Po raz pierwszy Lexus oferuje zawieszenie, które łączy w sobie siłownik adaptacyjnego zawieszenia zmiennego (AVS) i zawór tłokowy czuły na częstotliwość w amortyzatorze. System ten zapewnia doskonałą jakość jazdy niezależnie od prędkości, skrupulatnie tłumiąc i redukując wibracje w szerokim zakresie częstotliwości.

Po raz pierwszy w pojeździe Lexusa, tryb jazdy „Rear Comfort” kładzie nacisk na komfort tylnych siedzeń. Charakterystykę siły tłumienia AVS ustawiono tak, aby priorytetowo traktować komfort tylnych siedzeń, podczas gdy zintegrowane sterowanie pedałem gazu i hamulca zmniejsza wpływ na pozycję pasażerów podczas przyspieszania i zwalniania.

Tył Lexusa LM 350h

Lexus LM 350h — siła ciszy

W nowym LM szczególną uwagę zwrócono na stworzenie naturalnego i komfortowego poczucia ciszy. Przeanalizowano pasma częstotliwości hałasu i jego źródła, co zaowocowało 3-stopniowym podejściem do jego redukcji. Redukcja hałasu źródłowego koncentrowała się głównie na hałasie drogowym i szumie wiatru. Wokół opon, maski i słupków, zastosowano szkło akustyczne, aby zmniejszyć hałas wiatru o wysokiej częstotliwości.

Silnik, który jest jednym z głównych źródeł hałasu i wibracji oraz powiązane z nim mocowania, które wzmacniają wibracje, zostały poddane gruntownemu tuningowi. Hałas w kabinie zredukowano poprzez umieszczenie w odpowiednich miejscach pojazdu materiałów dźwiękochłonnych, dźwiękoizolacyjnych i tłumiących drgania.

Przód Lexusa LM 350h

Design zewnętrzny nowego Lexusa LM

Kluczem do projektu nadwozia było stworzenie unikalnej tożsamości poprzez proporcje, które odzwierciedlają funkcjonalną czystość i dynamiczne osiągi. Stylistyka przedniej części samochodu stanowi rozwinięcie wrzecionowatego nadwozia, będącego znakiem rozpoznawczym Lexusa.

Wnętrze Lexusa LM 350h

Na przednich siedzeniach nowoczesne i przestronne wnętrze obejmuje koncepcję Lexus Tazuna Cockpit, uzupełnioną prostą tablicą przyrządów i konsolą, które tworzą środowisko, w którym kierowca może skoncentrować się na prowadzeniu pojazdu. Wersje 6- i 7-miejscowe koncentrują się na przestronności i doskonałej widoczności, z rozległymi wykończeniami i konsolami.

Model 4-miejscowy podnosi poziom personalizacji i prywatności, oferując przegrodę wyposażoną w 48-calowy wyświetlacz panoramiczny tuż przed tylnymi siedzeniami. Wysuwana szklana przegroda oddziela przedni i tylny przedział, zapewniając jednocześnie dobrą widoczność do przodu, a uchwyty pomocnicze ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.

Głośniki, lodówka, schowki i inne funkcje są zintegrowane z elementami konstrukcyjnymi, a jednocześnie dołożono wszelkich starań, aby zminimalizować odstępy między panelami. Okna boczne w kształcie prostokątów zostały zaprojektowany tak, aby zredukować hałas wizualny.

Kolory wnętrza tworzą wyrafinowaną atmosferę. Kolor Solis White posiada miedziane akcenty w otoczeniu, podczas gdy Black charakteryzuje się gradacją odcieni szarości. Prostokątne wykończenie drzwi jest również wykończone subtelnym wzorem.

Bok Lexusa LM 350h

Relaks w środku auta

Nowego Lexusa LM opracowano z naciskiem na stworzenie naturalnie relaksującego środowiska wewnętrznego, które spełnia różnorodne potrzeby klientów. Ma to działać niezależnie od tego, czy chcą się zrelaksować jak w apartamencie hotelowym, czy wykorzystać czas do celów biznesowych.

Oświetlenie pośrednie nie tylko podkreśla piękno kształtów i materiałów wnętrza, ale także tworzy relaksującą atmosferę. Łącznie dostępne są 64 kolory podświetlenia, w tym 14 kolorów tematycznych i 50 kolorów niestandardowych. Można je wybierać zgodnie z preferencjami osobistymi. Każdy schemat kolorystyczny ma swój własny motyw, taki jak „kojący” lub „relaksujący”, a pasażerowie mogą wybrać układ kolorystyczny, który odpowiada ich nastrojowi.

„Rear Climate Concierge” to pierwsze rozwiązanie Lexusa, które zapewnia zintegrowane sterowanie elementami takimi jak klimatyzacja, pozycja siedzeń, osłony przeciwsłoneczne i oświetlenie. Pomaga ono stworzyć optymalne środowisko w kabinie dla pasażerów. Oprócz czterech wstępnie ustawionych trybów, dostępne są tryby w pełni konfigurowalne. Można je dostosować do indywidualnych preferencji pasażerów.

Tylny panel wielofunkcyjny stanowi odłączany kontroler z ekranem dotykowym. Może być on używany do sterowania różnymi funkcjami tylnych siedzeń, w tym „Rear Climate Concierge”, ale także fotelami, dźwiękiem i oświetleniem. Dwa kontrolery umieszczono na podłokietnikach konsoli drugiego rzędu siedzeń. Umożliwiają one pasażerom z lewej i prawej strony ustawienie własnych indywidualnych preferencji.

Lexus LM 350h w wersji czteroosobowej

Poza konfiguracją trzyrzędową, nowy Lexus LM 350h dostępny jest jako model 4-miejscowy. W tej wersji specjalna przegroda oddziela przednie i tylne siedzenia. Okno z funkcją przyciemniania znajduje się w górnej części. 48-calowy ekran panoramiczny może być wykorzystywany do różnych celów, takich jak spotkania online i rozrywka. Pod wyświetlaczem znajduje się lodówka i różne schowki.

Tylne siedzenia wyposażono w niezależne fotele, które dostępne są wyłącznie w modelu 4-osobowym. Podgrzewane podłokietniki i pufy to kolejna nowość w ofercie Lexusa. Dedykowany czujnik matrycowy IR (Infrared) Warmth-Sensing Matrix Sensor umieszczony w górnej części przegrody wykrywa temperaturę pasażerów i części pojazdu, które wpływają na temperaturę otoczenia, takie jak okna, tapicerka i sufit.

Następnie system szacuje poziom ciepła lub zimna odczuwanego przez pasażera w czterech określonych obszarach – twarzy, klatce piersiowej, udach i podudziach. Steruje wówczas klimatyzacją i podgrzewaniem siedzeń, aby utrzymać komfortową temperaturę wewnątrz pojazdu przez cały czas. Wysuwany stolik, który mieści się w podłokietniku, jest wystarczająco duży, aby oprzeć na nim tablet lub notebook.

Lexus LM, koncentrując się na ciszy, nie odcina całkowicie dźwięku z zewnątrz. Chce tworzyć poczucie przestronności poprzez umiarkowane odbicia dźwięku. Warstwową strukturę podsufitki dachu ponownie przeanalizowano i celowo pozbawiono warstwy pochłaniającej dźwięk. Ma to stworzyć środowisko o przyjemnym, naturalnym poziomie ciszy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię