Volkswagen rok wcześniej niż planowano osiągnął kolejny kamień milowy w realizacji swojej strategii ACCELERATE. Od momentu przekazania klientom pierwszych modeli ID.3 w październiku 2020 roku Volkswagen dostarczył na całym świecie już 500 000 samochodów z rodziny ID.

  • Volkswagen sprzedał 500 000 aut elektrycznych z rodziny ID.
  • Do 2030 roku całkowicie elektryczne mają już stanowić co najmniej 70 proc. sprzedaży jednostkowej Volkswagena w Europie
  • W portfolio VW się auta elektryczne w przedziale cenowym 25 000 aż po nowego flagowego Aero B

Volkswagen ID — pół miliona sprzedanych aut

Volkswagen sprzedał już 500 000 samochodów elektrycznych z rodziny ID. Do 2030 roku pojazdy całkowicie elektryczne mają już stanowić co najmniej 70 proc. sprzedaży jednostkowej Volkswagena w Europie. W USA i Chinach w tym samym okresie firma stawia sobie za cel udział aut elektrycznych na poziomie ponad 50 procent.

– Norwegia jest prekursorem w dziedzinie mobilności elektrycznej. W październiku ID.4 znalazł się tam na szczycie statystyk rejestracji. Ten przykład pokazuje, że portfolio produktów rodziny ID. odpowiada potrzebom naszych klientów. Dostawa pół miliona ID. potwierdza, że modele Volkswagena są dobrze przyjmowane przez naszych klientów – na całym świecie. Jesteśmy na dobrej drodze z naszą kampanią mobilności elektrycznej – powiedziała Imelda Labbé, Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Marketingu i After Sales w Volkswagenie.

Volkswagen ma wprowadzić na rynek dziesięć nowych modeli elektrycznych do 2026 roku. W portfolio znajdą się auta elektryczne w przedziale cenowym 25 000 aż po nowego flagowego Aero B. Niemiecka marka chce mieć elektryczny model w każdym segmencie rynku.

Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION
Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION

MEB jest kręgosłupem transformacji mobilności elektrycznej Volkswagena

Modułowa matryca napędu elektrycznego (MEB) jest decydującym czynnikiem w przyspieszonej intensyfikacji globalnej kampanii mobilności elektrycznej w ramach strategii ACCELERATE marki. Platforma zaprojektowana specjalnie dla elektrycznego systemu napędowego Volkswagena architektura pojazdu oferuje duże zasięgi, dużo miejsca we wnętrzu i możliwość aktualizacji oprogramowania over-the-air. MEB służy jako podstawa techniczna dla wszystkich w pełni elektrycznych i w pełni sieciowych pojazdów z rodziny ID.

Volkswagen wskazuje, że MEB generuje ogromne korzyści skali, obniża koszty mobilności elektrycznej i przyspiesza przejście do mobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Dzięki koncepcji „design for manufacturing” silnik MEB jest również przystosowany do szybkiej i wydajnej produkcji. Umożliwia to osiągnięcie dużych korzyści skali, dzięki którym pojazdy elektryczne stają się tańsze, a tym samym bardziej dostępne dla dużej liczby osób.

Zdjęcie elektrycznego Volkswagena ID.5
Volkswagen ID.5 to nowy elektryczny SUV coupé zdjęcie: Volkswagen

Zobacz też: Elektryczny MINI Concept Aceman

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię