Na pierwszych dużych targach motoryzacyjnych – Brussels Motor Show – Opel przygotował aż cztery światowe premiery przyszłościowych modeli. Publicznie zadebiutował nowy Opel Astra Electric oraz Opel Astra Sports Tourer GSe i Opel Grandland GSe. Po raz pierwszy pokazano też Mokkę Electric z nowym akumulatorem i zasięgiem wydłużonym o 20 procent.

  • Opel zaprezentował gamę swoich aut elektrycznych na Brussels Motor Show
  • Zasięg Astry Electric to 416 km
  • Zasięg Opla Mokki Electric to 406 km

Astra Electric — zasięg i dane techniczne

Zasięg Astry Electric wynosi do 416 kilometrów. Na tyle bezemisyjnej jazdy wystarcza jedno ładowanie akumulatora o pojemności 54 kWh. Uzupełnienie energii do 80 procent tej pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Astra Electric posiada silnik elektryczny, który rozwija moc 115 kW/156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego, co gwarantuje dynamiczny start spod świateł i pozwala rozpędzić się do 170 km/h.

— Pierwsza w pełni elektryczna Astra dowodzi, że Opel konsekwentnie realizuje zamiar pełnej elektryfikacji marki w Europie. Tymczasem oferujemy już właściwe alternatywy napędu odpowiadające różnym wymaganiom i preferencjom w ważnym segmencie kompaktowym — od wyjątkowo oszczędnych silników spalinowych poprzez usportowioną Astrę GSe z układem hybrydowym plug‑in po w pełni elektryczną i lokalnie bezemisyjną Astrę Electric — powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel, na otwarciu targów motoryzacyjnych w Brukseli.

W Brukseli przedstawiono także dwa modele spod znaku „Grand Sport Electric”: Opla Astrę Sports Tourer GSe i Opla Grandlanda GSe. W porównaniu ze „zwykłymi” wersjami usportowione GSe są jeszcze zwrotniejsze i bardziej precyzyjne w prowadzeniu. Układ kierowniczy, zawieszenie oraz hamulce reagują jeszcze szybciej i bardziej bezpośrednio na polecenia kierowcy. Technologia KONI FSD umożliwia zmienną charakterystykę amortyzacji w zależności od sytuacji, dla zapewnienia precyzji prowadzenia bez uszczerbku dla komfortu. Dzięki mocy układu wynoszącej 165 kW/225 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP: 1,2-1,1 l/100 km; emisja CO2 26–25 g/km; wartości wstępne) nowa Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe oferują mnóstwo frajdy za kierownicą.

Opel Astra GSe
Opel Astra Electric

Elektryczny Grandland GSe

Grandlandzie GSe turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 litra współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś. W ten sposób uzyskano łączną moc układu 221 kW/300 KM (zużycie paliwa wg WLTP: 1,2 l/100 km; emisja CO2: 28-27 g/km; cykl mieszany, wartości ważone) i ekstremalne 520 Nm momentu obrotowego. Hybrydowy układ plug-in czyni z Grandlanda GSe, w którym stały elektryczny napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą przyczepność oraz najlepsze przyspieszenie i elastyczność w swojej klasie od ruszenia z miejsca. Sprint od 0 do 100 km/h Grandlandem GSe zajmuje 6,1 sekundy, a samochód rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym).

Opel Mokka Electric

Opel Mokka Electric będzie dostępny z opcjonalnym większym i mocniejszym akumulatorem. Wraz z aerodynamicznymi modyfikacjami, pojemność 54 kWh pozwoli kierowcom Mokki Electric na bezemisyjne przejechanie 406 zamiast dotychczasowych 338 kilometrów (wartości oszacowane według cyklu WLTP), czyli aż o 20 procent więcej. Ponadto mocniejszy silnik elektryczny rozwija teraz więcej mocy (115 kW/156 KM) i momentu obrotowego (260 Nm).

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię