Mazda zaprezentowała w Europie MX-30 e-Skyactiv R-EV. Jest to samochód hybrydowy typu plug-in, który wykorzystuje silnik Wankla, jako generator napędu.

  • Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV ma zasięg 85 km na w pełni naładowanym akumulatorze wysokonapięciowym
  • Ceny samochodu w bogato wyposażonej wersji Prime-Line zaczynają się od 161 100 zł
  • Elektryczny zespół napędowy jest sparowany z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 17,8 kWh

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV — hybryda plug-in z silnikiem Wankla            

Mazda MX-30 to wiodący model w programie elektryfikacji Mazdy. Wprowadzona została do sprzedaży w 2020 r. jako pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny marki z napędem akumulatorowym, a na wybranych rynkach pozaeuropejskich samochód ten dostępny jest z silnikiem spalinowym z układem miękkiej hybrydy.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV to szeregowa hybryda typu plug-in, która nadal oferuje kierowcom te same wartości, co elektryczna Mazda MX-30, a jednocześnie zapewnia nowe sposoby wykorzystania samochodu, jako pojazdu z napędem elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym. Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV ma zasięg 85 km na w pełni naładowanym akumulatorze wysokonapięciowym – to wystarcza do codziennej jazdy – ale równocześnie oferuje możliwość wykorzystania generatora energii elektrycznej do jazdy na długich dystansach.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Silnik Wankla generatorem napędu w nowej Maździe

Mazda zdecydowała się na zastosowanie silnika rotorowego do zasilania generatora, wykorzystując zdolność silnika Wankla do wytwarzania wymaganej mocy przy użyciu niewielkiej jednostki napędowej. Opracowany od podstaw silnik rotorowy 8C umieszczono pod maską obok generatora i silnika elektrycznego o dużej mocy. Kompaktowy, elektryczny zespół napędowy jest sparowany z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 17,8 kWh i 50-litrowym zbiornikiem benzyny, tworząc unikatowy, szeregowy układ hybrydowy typu plug-in o bardzo konkurencyjnym całkowitym zasięgu.

Ładowanie Mazdy MX-30 e-Skyactiv R-EV

MX-30 e-Skyactiv R-EV przynosi rozwiązania również dla kierowców prowadzących aktywny tryb życia, oferując takie funkcje, jak możliwość ładowania 2- lub 3-fazowym prądem przemiennym (AC) i szybkiego ładowania prądem stałym (DC), gniazdo o mocy 1500 W i trzy tryby jazdy dostosowane do różnych sytuacji na drodze: Normal, EV i Charge. Ponadto, dzięki mocnemu silnikowi elektrycznemu o mocy 125 kW, zapewnia nawet nieco lepsze osiągi niż w pełni elektryczna Mazda MX-30.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV – edycja R

Model zaprezentowany podczas Salonu Motoryzacyjnego w Brukseli to Edition R –wersja, która będzie dostępna w gamie Mazdy MX-30 e-Skyactiv R-EV. Projekt Edition R charakteryzuje się wykończeniem lakierem Maroon Rouge Metallic, co jest nawiązaniem do barwy dachu pierwszego pojazdu osobowego Mazdy – R360 Coupe – jako unikalnym i charakterystycznym dla Mazdy kolorem dla zaakcentowania słupków i krawędzi dachu. Reszta nadwozia i wnętrze samochodu wykończone są w kolorze czarnym. Mazdę Edition R wyróżniają także elementy stylistyczne, takie jak emblemat w kształcie wirnika rotorowego (charakterystyczna figura trójkąta z lekko zaokrąglonymi bokami) wytłoczony w zagłówkach przednich foteli i zdobiący dywaniki podłogowe.

Wnętrze Mazdy MX-30 e-Skyactiv R-EV
Wnętrze Mazdy MX-30 e-Skyactiv R-EV

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV w Polsce

Dealerzy Mazdy w Polsce rozpoczęli przyjmowanie zamówień na MX-30 e-Skyactiv R-EV 16 stycznia. Ceny samochodu w bogato wyposażonej wersji Prime-Line zaczynają się od 161 100 zł, czyli identycznie, jak w porównywalnie wyposażonej Maździe MX-30 z napędem czysto elektrycznym. W skład standardowych elementów wyposażenia Mazdy MX-30 R-EV wchodzą m.in. reflektory LED, adaptacyjny tempomat, system nawigacji satelitarnej, czy aluminiowe felgi o średnicy 18 cali.

Zobacz też: Porsche Vision Gran Tourismo

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię