Mazda zaktualizowała swoją strategię i chce wydać 10,6 mld dolarów na elektryfikację swojej oferty. Japoński producent rozważa także inwestycję w produkcję akumulatorów. 

  • Mazda przeznaczy 10,6 mld dolarów na elektryfikację swojej floty
  • Do 2027 roku Mazda chce wprowadzić na rynek nowe auta elektryczne
  • Do 2030 roku 40 proc. globalnej sprzedaży Mazdy mają stanowić samochody elektryczne

Mazda stawia na auta elektryczne

Mazda chce rozwijać ofertę aut elektrycznych. Firma przedstawiła we wtorek swoje plany wydatkowe, w których 10,6 mld dolarów ma zostać przeznaczone na elektryfikację oferty. Mazda chce, by sprzedaż elektryków stanowiła 40 proc. globalnej sprzedaży do 2030 roku. Poprzedni cel była na poziomie 25 proc. Agencja Reuters podkreśla, że sprzedaż aut elektrycznych w 2030 roku będzie stanowić 30 proc. globalnej sprzedaży samochodów. 

Więcej elektrycznych Mazd na rynku

Mazda zapowiedziała także, że na rynku pojawią się nowe modele aut elektrycznych w pomiędzy 2025 a 2027 rokiem. Pełne zelektryfikowanie oferty ma mieć miejsce pod koniec dekady. Mazda uzależnia jednak tempo wprowadzania na rynek nowych aut elektrycznych od wzrostu popularności tego rodzaju aut na świecie. 

Prezes Mazdy podkreślił jednak, że marka musi skupić się obecnie na poprawie wydajności silnika spalinowego oraz wprowadzenia całkiem nowego napędu hybrydowego. Mazda ma jednak już podpisaną umowę z producentem baterii – firmą Envision AESC. Dostawy mają rozpocząć się od 2025 roku. 

Auta elektryczne Mazdy i współpraca z innymi firmami

Pierwszym krokiem w kierunku transformacji jest utworzenie przez Mazdę spółki joint venture z firmami Ondo, Hiroshima Aluminum Industry i HIROTEC, której celem jest opracowanie wysokowydajnej technologii produkcji niezbędnej do wytwarzania elektrycznych jednostek napędowych oraz stworzenie systemów niezbędnych do ich produkcji. 

Współpraca z lokalnymi dostawcami z regionu Chugoku w celu zbudowania i ulepszenia infrastruktury potrzebnej do produkcji elektrycznych jednostek napędowych umożliwi Mazdzie wspieranie przemysłu i zatrudnienia w regionie, przyczyniając się do lokalnego wzrostu gospodarczego.

Mazda zawarła umowę o wspólnym rozwoju z Imasen Electric Industrial i ROHM, dotyczącą opracowania falowników zawierających półprzewodniki mocy SiC, które są jednym z podstawowych elementów napędu elektrycznegoMazdautworzyła również spółkę joint venture z Imasen Electric Industrial w celu opracowania falowników i technologii produkcji komponentów takich jak płytki drukowane. Japońska firma podpisała również umowę o wspólnym rozwoju z Fukuta Electric & Machinery w celu opracowania zaawansowanych technologii dla silników, a także utworzyła spółkę joint venture wraz z Chuo Kaseihin i Fukuta Electric & Machinery w celu rozwoju technologii silników.

Mazda chce osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw do 2050 roku.

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię