Oto pierwszy elektryczny Dodge. Amerykańska marka zaprezentowała swój pierwszy w pełni elektryczny model „muscle car” w historii. Dodge Charger Daytona, ma niewiele wspólnego ze swoim poprzednikiem, którego wyposażono w silnik V8. Nowy pojazd oferuje do 500 kW mocy napędu (dwa silniki po 250 kW każdy), a prędkość 100 km/h osiąga w zaledwie 3,3 sekundy.

Nowy Dodge Charger Daytona

Dwa silniki elektryczne rozmieszczono między osiami. Jeden znajduje się z przodu, a drugi z tyłu. Dodge podaje, że napęd na wszystkie koła będzie standardem we wszystkich nowych modelach Charger. Dotychczas większość „muscle cars” miała wyłącznie napęd na tylne koła. Elektryczny napęd na wszystkie koła naturalnie pomaga w przyspieszaniu, ponieważ zapewnia znacznie lepszą trakcję. 

Zastosowana w pierwszym elektrycznym Dodge’u bateria ma pojemność 100,5 kWh. Moc szczytowa wynosi 550 kW. Auto posiada również specjalny tryb, który przygotowuje baterię do jak najlepszego czasu sprintu na odcinku ćwierci mili. W poprawie osiągów pomagają ogniwa pryzmatyczne, ponieważ są one konstrukcyjnie bardziej stabilne i oferują lepszą wydajność termiczną. 

Pierwszy elektryczny Dodge

Pierwszy elektryczny Dodge — ładowanie i zasięg

Dodge’a Charger Daytona można naładować od 20 do 80 procent w 27 minut, co odpowiada średniej mocy ładowania 133 kW. Zasięg modelu Charger Daytona R/T wynosi ponad 500 km, a wersji Scat Pack – 418 km. Oprócz znanych trybów jazdy, takich jak Auto, Eco, Sport i Wet/Snow, Charger oferuje również tryb Drag i Track.

Tryb toru zapewnia maksymalną wydajność pojazdu na gładkich, suchych nawierzchniach, podczas gdy tryb drag, przeznaczony do użytku na zamkniętej trasie, zapewnia optymalny start na torze i przyspieszenie na prostym odcinku. Pierwszy elektryczny Dodge posiada również funkcje driftu.

Elektryczne modele Charger wyposażono w specjalny modulator dźwięku. Dodge włożył wiele wysiłku w ten system, który pod nazwą „Fratzonic Chambered Exhaust” został nawet opatentowany. Dodge podaje, że wykorzystuje on dwa pasywne radiatory, aby stworzyć unikalny profil wydechu o intensywności dźwięku, który niszczy uprzedzenia typowego cichego pojazdu elektrycznego i zamiast tego dostarcza dźwięk godnego auta sportowego.

Pierwszy elektryczny Dodge

Wersje Dodge Charger Daytona

Dodge Charger Daytona dostępny jest w dwóch wersjach (Scat Pack i R/T) oraz w wersji dwu- i czterodrzwiowej. Samochód będzie produkowany w zakładzie Windsor w Ontario. Od połowy 2024 roku będzie powstawała wersja dwudrzwiowa a produkcja wersji czterodrzwiowej ruszy od pierwszego kwartału 2025 roku.

Modele Charger Daytona korzystają również z zaawansowanego i dostosowywalnego systemu regeneracyjnego hamowania, przekształcając energię kinetyczną pojazdu w energię elektryczną podczas. Kierowcy mogą dostosować poziom regeneracyjnego hamowania (0,1 g, 0,2 g lub 0,3 g regeneracji), aby lepiej móc dostosować swoje doświadczenie z jazdy.

Dodge opatentował przedni spojler R-Wing, ekskluzywny dla modeli Charger Daytona. Jest to odwołanie do oryginalnego designu Charger Daytona, umożliwiając jednocześnie przepływ powietrza przez przestrzeń przednią, zwiększając docisk w dół, tworząc jednocześnie unikalny profil wizualny.

Pierwszy elektryczny Dodge

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię