Pininfarina otwiera nowy rozdział w swojej 90-letniej historii. Zwracając się do ręcznie budowanej, rzemieślniczej produkcji luksusowych samochodów elektrycznych w swojej fabryce w Turynie we Włoszech, otwiera nową montownię. Firma myśli też o elektomobilności.

  • Pininfarina buduje nową halę montażową, w której będzie produkowane auto elektryczne Pininfarina Battista
  • Pininfarina Battista kosztuje ok. 1,98 mln euro
  • Elektryczna Pininfarina Battista może osiągnąć prędkość 350 km/h

Elektryczna Pininfarina Battista w nowej hali

W nowej montownii, będzie budowany model Battista, który kosztuje ok. 1,98 mln euro. Pininfarina Battista to elektryczny samochód, który swoimi parametrami technicznymi w momencie debiutu został określony najszybszym produkcyjnym samochodem w historii włoskiej motoryzacji.

Linia produkcyjna zostanie otwarta w tym miesiącu. Battista może rozwinąć prędkość niemal 350 km na godzinę. Po Battista, pojawi się crossover, którego zapowiedzią była zeszłoroczna koncepcja modelu Pura Vision.

Posunięcie to, jest częścią planu inwestycyjnego o wartości 1 miliarda euro, finansowanego przez producenta samochodów Mahindra z Indii, który przejął kontrolę nad Pininfariną w 2015 roku.

Samochód elektryczny Pininfarina Battista
Samochód elektryczny Pininfarina Battista kosztuje ok. 1,98 mln euro zdjęcie: Pininfarina

Jak pisze portal Autocar, nowo utworzony dział produkcji samochodów Automobili Pininfarina (APF) przekształcił warsztat montażowy, używany wcześniej do prototypów i samochodów koncepcyjnych, w halę produkcyjną. To właśnie w niej, w Cambiano ma powstawać warty niemal 2 mln euro, Pinifarina Battista.

– To dla nas duży projekt. Zaczęliśmy planować go trzy lata temu, budując firmę, rozwijając Battistę i budując jeżdżące samochody przedprodukcyjne. Za kilka tygodni będziemy mieć gotowe pierwsze samochody dla klientów, pochodzące z naszego nowego zakładu montażowego – mówi główny inżynier Paolo Dellacha.

Elektryczna Pininfarina Battista – jak będzie powstawać?

Battista opiera się na podwoziu Rimac Nevera. Proces montażu obejmuje m.in. kompletny elektryczny układ napędowy, akumulator i zabudowane, niepomalowane nadwozie z włókna węglowego, które jest transportowane z kwatery Rimac w Chorwacji do Włoch

Jedną z kluczowych operacji na każdej linii montażowej samochodu elektrycznego, jest bezpieczne zarządzanie akumulatorem. Jakikolwiek większy wstrząs akumulatorem 800 V, może okazać się śmiertelny. Proces montażu obejmuje więc określone operacje „uruchomienia” i „odłączenia” go.

– Pierwsze uruchomienie przeprowadza firma Rimac, ale akumulator jest odłączany na czas transportu do nas. Następnie uruchamiamy go na początku montażu, aby sprawdzić wszystkie systemy. Następnie blokujemy go, ponieważ musimy budować samochód przy wyłączonym wysokim napięciu. Odłączenie ma zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa – mówi Andrea Novello, który prowadzi operacje nadwozia; dołączył do firmy z Maserati.

Produkcja w Cambiano jest podzielona na metodyczne kroki. Przepływ pracy, podobnie jak w przypadku typowej linii produkcyjnej obejmuje dziewięć głównych obszarów roboczych.

Biorąc pod uwagę niski wolumen produkcji – 150 samochodów w ciągu trzech lat – biznesplan nie musiał zakładać finansowania kapitałochłonnej, ruchomej linii produkcyjnej do transportu pojazdów między stanowiskami montażowymi. Pininfarina nieśmiało podchodzi do inwestycji w Cambiano, chociaż cały projekt Battista ma kosztować 1 miliard euro.

W związku z tym, zamiast stałej linii produkcyjnej, Pininfarina transportować będzie samochody Battistas ręcznie. Samochody są montowane na wózkach wyposażonych w kółka, które podpierają nadwozie precyzyjnymi przyrządami, aby zachować stabilność wymiarową.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię