Sprzedaż Porsche na plusie. Pod koniec trzeciego kwartału Porsche odnotowało niewielki wzrost dostaw. W sumie w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 roku producent samochodów sportowych dostarczył 221 512 pojazdów – to o 2 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
- Porsche od stycznia do września dostarczyło 221 512 samochodów – o 2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego
- Dostawy elektrycznego Porsche Taycana spadły o 12 proc.
- Najpopularniejszym modelem Porsche był Porsche Cayenne — dostawy do końca września 2022 roku sięgnęły 66 769 samochodów
Dobrze trzy kwartały 2022 r. dla sprzedaży Porsche
Popyt na samochody sportowe z Zuffenhausen pozostaje wciąż silny mimo niepewnego otoczenia. W pierwszych trzech kwartałach 2022 roku Porsche dostarczyło klientom na całym świecie 221 512 pojazdów, co stanowi wzrost o 2 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Najpopularniejszym modelem pozostaje Porsche Cayenne.
– W pierwszych dziewięciu miesiącach roku udało nam się zwiększyć liczbę dostaw – mimo różnych wyzwań. Popularność Porsche jako nowoczesnej marki luksusowej, a także naszych produktów, jest równie wysoka na każdym kontynencie. Jednocześnie wciąż niepokoją nas ograniczenia w dostawach części, które mogą wpływać na czas oczekiwania klientów na samochody – mówi Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.
Sprzedaż Porsche najsilniejsza na rynku niemieckim
Największe zyski, jeśli chodzi o sprzedaż Porche odnotowało w Europie, gdzie niemiecka marka od stycznia do września dostarczyła łącznie 42 204 samochody. Był to wzrost o 11 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Na rodzimym rynku, w Niemczech, 20 850 klientów odebrało swoje samochody, co jest wzrostem na poziomie 9 procent. W Chinach, które pozostają największym rynkiem zbytu dla Porsche, producent dostarczył 68 766 aut (spadek o 1 proc.). Ograniczenia wynikające z wielomiesięcznych przestojów zostały w trzecim kwartale w dużej mierze zrównoważone.
Z kolei w Ameryce Północnej Porsche zanotowało 56 357 dostaw. Niewielki spadek o 4 procent wynikał z wyzwań logistycznych w pierwszym kwartale, a przyspieszone dostawy w trzecim, pozwoliły na zmniejszenie dystansu do bardzo dobrego poprzedniego roku.
Cayenne pozostaje najpopularniejszym modelem Porsche
Szczególnie duży popyt odnotowano w segmencie SUV-ów Porsche. Z 66 769 dostawami, Porsche Cayenne pozostaje wciąż na pierwszym miejscu. Drugim najpopularniejszym modelem jest Porsche Macan, którego sprzedaż sięgnęła 59 604 egzemplarzy. Kultowy model Porsche 911 osiągnął poziom 30 611 dostaw, co oznacza wzrost o 9 procent. Panamera została dostarczona do 25 452 klientów.
Sprzedaż elektrycznego Porsche Taycan
Globalne dostawy całkowicie elektrycznego modelu Taycan sięgnęły 25 073 sztuk, przy czym spadek o 12 procent wynika z wąskich gardeł w łańcuchu dostaw i malejącej dostępności części. Oba te czynniki w szczególny sposób uderzyły w model Taycana Porsche chwali się, że portfel zamówień pozostaje wciąż duży. Klienci odebrali również 14 003 egzemplarze modeli 718 Boxster i 718 Cayman.