Tesla wycofuje najnowszą wersję oprogramowania beta Full Self-Driving. Amerykański producent samochodów elektrycznych poinformował o tym w niedzielę. Wycofanie ma miejsce mniej niż dzień po jego uruchomieniu.
- Tesla wycofuje wersję beta najnowszego oprogramowania
- Tesla o zmianach poinformowała w niedzielę
- Wersja beta najnowszego oprogramowania generowała fałszywy alarm o kolizji
Problemy z oprogramowaniem Tesli
Tesla wycofuje wersję beta najnowszego oprogramowania, po tym, jak użytkownicy skarżyli się na fałszywe ostrzeżenia o kolizji i inne problemy.
– Widzimy pewne problemy z wersją 10.3. tymczasowo wracamy do 10.2. Proszę zauważyć, że zawsze należy się tego spodziewać, w przypadku oprogramowania w wersji beta. Niemożliwe jest przetestowanie wszystkich konfiguracji sprzętowych, w każdych warunkach za pomocą wewnętrznej kontroli jakości, stąd publiczna wersja beta – napisał Elon Musk w poście na Twitterze.
Jak pisze Agencja Reuters, Tesla nie odpowiedziała na prośby o komentarz, wysłane poza zwykłymi godzinami pracy w USA.
Nowe oprogramowanie Tesli
Wydanie nowego systemu wspomagania, według firmy zawierało kilka ulepszeń. Zostało ono zapowiedziane pierwotnie na piątek 22 października. W sobotę Musk powiedział, że zostanie ono prawdopodobnie opóźnione o jeden dzień.
Problemy z nowym oprogramowaniem Tesli
Pojazdy Tesli z najnowszym oprogramowaniem 10.3, wielokrotnie wyświetlały ostrzeżenia o kolizji z przodu. Działo się to jednak w sytuacji, kiedy nie było bezpośredniego zagrożenia. W internecie pojawiło się wiele nagrań wideo na ten temat, zamieszczanych przez użytkowników Tesli. Niektóre pojazdy bez powodu automatycznie uruchamiały hamulce – pisali użytkownicy.
W niedzielę, nie pojawiły się żadne informacje o możliwej, nowej dacie premiery – ani od Muska w mediach społecznościowych, ani od Tesli.
Nadzór bierze się za Teslę
Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) w sierpniu otworzyła formalną kontrolę bezpieczeństwa w systemie Autopilot Tesli, w 765 000 amerykańskich pojazdach. Działanie to miało miejsce po serii wypadków z udziałem modeli Tesli.
31 sierpnia NHTSA wysłała Tesli 11-stronicowy list z pytaniami. Firma musiała na nie odpowiedzieć do 22 października. NHTSA w notatce opublikowanej w poniedziałek 22 października wskazała, że odpowiedź od Tesli „została przekazana i jest analizowana.
Tesla i wypadki
Na początku tego miesiąca, NHTSA zapytała Teslę, dlaczego nie wysłała przypomnienia, w celu aktualizacji oprogramowania Autopilota. Miałoby to na celu poprawę zdolności pojazdów, do wykrywania pojazdów uprzywilejowanych.
Dochodzenie agencji w sprawie 765 000 amerykańskich pojazdów nastąpiło po serii wypadków z udziałem modeli Tesli i pojazdów ratunkowych.
Do tej pory NHTSA zidentyfikowała 12 wypadków, w których uczestniczyły pojazdy Tesli korzystające z zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i pojazdów ratunkowych. NHTSA powiedział, że większość incydentów miała miejsce po zmroku.