Tesla wycofuje najnowszą wersję oprogramowania beta Full Self-Driving. Amerykański producent samochodów elektrycznych poinformował o tym w niedzielę. Wycofanie ma miejsce mniej niż dzień po jego uruchomieniu.

  • Tesla wycofuje wersję beta najnowszego oprogramowania
  • Tesla o zmianach poinformowała w niedzielę
  • Wersja beta najnowszego oprogramowania generowała fałszywy alarm o kolizji

Problemy z oprogramowaniem Tesli

Tesla wycofuje wersję beta najnowszego oprogramowania, po tym, jak użytkownicy skarżyli się na fałszywe ostrzeżenia o kolizji i inne problemy.

– Widzimy pewne problemy z wersją 10.3. tymczasowo wracamy do 10.2. Proszę zauważyć, że zawsze należy się tego spodziewać, w przypadku oprogramowania w wersji beta. Niemożliwe jest przetestowanie wszystkich konfiguracji sprzętowych, w każdych warunkach za pomocą wewnętrznej kontroli jakości, stąd publiczna wersja beta – napisał Elon Musk w poście na Twitterze.

Jak pisze Agencja Reuters, Tesla nie odpowiedziała na prośby o komentarz, wysłane poza zwykłymi godzinami pracy w USA.

Nowe oprogramowanie Tesli

Wydanie nowego systemu wspomagania, według firmy zawierało kilka ulepszeń. Zostało ono zapowiedziane pierwotnie na piątek 22 października. W sobotę Musk powiedział, że zostanie ono prawdopodobnie opóźnione o jeden dzień.

Problemy z nowym oprogramowaniem Tesli

Pojazdy Tesli z najnowszym oprogramowaniem 10.3, wielokrotnie wyświetlały ostrzeżenia o kolizji z przodu. Działo się to jednak w sytuacji, kiedy nie było bezpośredniego zagrożenia. W internecie pojawiło się wiele nagrań wideo na ten temat, zamieszczanych przez użytkowników Tesli. Niektóre pojazdy bez powodu automatycznie uruchamiały hamulce – pisali użytkownicy.

W niedzielę, nie pojawiły się żadne informacje o możliwej, nowej dacie premiery – ani od Muska w mediach społecznościowych, ani od Tesli.

Nadzór bierze się za Teslę

Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) w sierpniu otworzyła formalną kontrolę bezpieczeństwa w systemie Autopilot Tesli, w 765 000 amerykańskich pojazdach. Działanie to miało miejsce po serii wypadków z udziałem modeli Tesli.

31 sierpnia NHTSA wysłała Tesli 11-stronicowy list z pytaniami. Firma musiała na nie odpowiedzieć do 22 października. NHTSA w notatce opublikowanej w poniedziałek 22 października wskazała, że ​​odpowiedź od Tesli „została przekazana i jest analizowana.

Tesla i wypadki

Na początku tego miesiąca, NHTSA zapytała Teslę, dlaczego nie wysłała przypomnienia, w celu aktualizacji oprogramowania Autopilota. Miałoby to na celu poprawę zdolności pojazdów, do wykrywania pojazdów uprzywilejowanych.

Dochodzenie agencji w sprawie 765 000 amerykańskich pojazdów nastąpiło po serii wypadków z udziałem modeli Tesli i pojazdów ratunkowych.

Do tej pory NHTSA zidentyfikowała 12 wypadków, w których uczestniczyły pojazdy Tesli korzystające z zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i pojazdów ratunkowych. NHTSA powiedział, że większość incydentów miała miejsce po zmroku.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię