Panasonic pokazał w poniedziałek nowy prototypowy akumulator. Pomoże on Tesli obniżyć koszty produkcji pojazdów elektrycznych. Agencja Reuters pisze, że zdaniem szefa japońskiej firmy, pogłębi to więzi biznesowe z kluczowym klientem z USA.

  • Panasonic pokazał najnowszy akumulator dla Tesli
  • Nowy akumulator pomoże Tesli obniżyć koszty
  • Amerykańskie firmy wciąż szukają dostawców tańszych baterii

Nowy akumulator od Panasonica dla Tesli

Kazuo Tadanobu w czasie spotkania z mediami pokazał nowy akumulator opracowany przez Panasonic. Jest on około pięć razy większy od tego, używanego obecnie przez Teslę. Reuters pisze, że Panasonic nie planuje produkowania tańszych baterii litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) dla tańszych pojazdów elektrycznych.

Akumulatory dla Tesli – współpraca Tesli i Panasonica

Współpraca obu firm odbywa się jednak w cieniu wielu pytań. Tesla podjęła decyzję o dywersyfikacji dostawców baterii. Amerykańska firma rozszerzyła swoich partnerów o południowokoreański LG Energy Solution i chińską firmę Contemporary Amperex Technology. Sprzedaż akcji Tesli przez Panasonic, także wywołał liczne pytania dotyczące przyszłości ich dziesięcioletniego partnerstwa.

Panasonic jako jedyny producent baterii w formacie 4680 (46 milimetrów szerokości i 80 milimetrów wysokości) powinien jednak wciąż pozostać kluczowym ogniwem w łańcuchu dostaw producentów pojazdów elektrycznych. Szczególnie w przypadku droższych modeli.

– Opracowaliśmy nowy akumulator z powodu silnego zapotrzebowania drugiej strony. Uważamy, że może to prowadzić tylko do zacieśnienia więzi – powiedział Tadanobu.

Nie powiedział, jednak kiedy Panasonic, który zainwestował w fabrykę Tesli w Nevadzie, a także kieruje tam częścią opracowująca akumulatory, rozpocznie produkcję na pełną skalę.

Tesla szuka producentów baterii

Decyzja Panasonic o zaniechaniu produkcji tańszych baterii LFP powoduje, że ​​Tesla kupuje je od chińskiego CATL. Są one montowane w niektórych modelach Modelu 3 i Modelu Y.

Baterie LFP, z których 95 proc. jest produkowanych w Chinach, są uważane za tańsze i bezpieczniejsze niż baterie niklowe. Mają one jednak mniejszą gęstość energii i wymagają częstszego ładowania. Akumulatory samochodowe Panasonic są niklowo-kobaltowo-aluminiowe (NCA).

Tesla potrzebuje tańszych, niezawierających kobaltu akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) do swoich pojazdów elektrycznych o standardowym zasięgu. Musi jednak szukać sposób na przezwyciężenie napięć politycznych, aby móc pozyskać chińskiego partnera do budowy akumulatorów, na bazie żelaza w pobliżu swoich fabryk.

Z kolei Apple rozmawiał z CATL oraz chińskim producentem pojazdów elektrycznych BYD, na temat pozyskania dostaw baterii LPF do przygotowywanego pojazdu elektrycznego. Rozmowy te jednak utknęły w martwym punkcie. Źródła Agencji Reuters w zeszłym tygodniu poinformowały, że chińskie firmy odmówiły budowy fabryk w Stanach Zjednoczonych.

Tadanobu odmówił udzielenia odpowiedzi na pytanie, czy Apple zwrócił się do Panasonica w sprawie zakupu baterii do pojazdów elektrycznych.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię