Sprzedaż BMW w całym 2022 roku spadła o 10 procent w ujęciu rocznym. Niemiecki producent samochodów luksusowych sprzedał łącznie 2,4 mln samochodów. Mimo gorszej sytuacji rośnie sprzedaż w segmencie aut elektrycznych.
- BMW jak podaje Agencja Reuters podwoiło sprzedaż aut elektrycznych w 2022 r.
- Całkowita sprzedaż BMW spadła o 10 proc. rdr
- BMW chce, by auta elektryczne w 2023 roku odpowiadały za 15 proc. sprzedaży
Sprzedaż BMW w 2022 roku. Auta elektryczne rosną w podwójnym tempie
Sprzedaż BMW w 2022 roku spadła o 10 procent w ujęciu rocznym. W minionym roku producent z Monachium sprzedał łącznie 2,4 mln samochodów. Był to wynik o 100 000 aut gorszy niż w 2021 roku. Marka BMW sprzedała łącznie 2,1 mln samochodów. Dla porównania w 2021 roku była ona na poziomie 2,2 mln. Pełne dane dotyczące wyników sprzedaży BMW poda 10 stycznia.
Mimo ogólnego spadku sprzedaży BMW rośnie w segmencie samochodów elektrycznych i podwoiło w 2022 roku sprzedaż elektryków. Mają one sięgać 10 proc. całkowitej sprzedaży. Koncern chce, by w tym roku poziom ten sięgnął 15 procent.
Sprzedaż aut elektrycznych BMW do września 2022 r.
Do końca trzeciego kwartału sprzedaż aut elektrycznych BMW rosła w podwójnym tempie. Do końca września koncern BMW Group sprzedał na całym świecie łącznie 128 196 elektrycznych samochodów BMW i MINI (+114,8 proc.).
Oprócz BMW iX3 motorem wzrostu pozostawały wówczas niezmiennie dwa modele – BMW i4 oraz BMW iX. Dodatkowy impet miały wnieść dwie najnowsze elektryczne innowacje marki BMW – BMW i7 oraz BMW iX1. W pełni elektryczne MINI Cooper SE również odnotowywał wysokie tempo wzrostu i stanowił ważny filar w ofercie elektrycznych modeli BMW Group.
W 2023 roku dojdzie m.in. BMW i5 oraz elektryczny Rolls-Royce Spectre, który swoją światową premierę miał w październiku.
Dzięki tej szybko rosnącej gamie produktów i wysokiemu popytowi BMW zamierza do końca 2025 roku wypuścić na drogi ponad dwa miliony pojazdów elektrycznych.
Sprzedaż BMW do końca września 2022 r.
Po tym, jak w pierwszej połowie roku trudności w zaopatrzeniu i wojna na Ukrainie doprowadziły do spadku sprzedaży, w trzecim kwartale wynik BMW Group był na równi z poprzednim rokiem i wyniósł 587 795 sprzedanych pojazdów (-0,9 proc.). W okresie od stycznia do września koncern sprzedał 1 747 889 pojazdów marki BMW, MINI i Rolls-Royce. We wrześniu BMW Group osiągnęła wzrost sprzedaży o 6,6 proc. przy 210 543 sprzedanych egzemplarzach.