Sprzedaż Volvo w czerwcu 2022 roku była niższa o 26,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Volvo sprzedało w czerwcu 49 904 samochody. Silny popyt jest za to na linię samochodów zelektryfikowanych Recharge.

  • Sprzedaż Volvo w czerwcu była niższa o 26,7 proc. w porównaniu z czerwcem 2021 r
  • Od początku roku Volvo sprzedało 291 301 samochodów – mniej o 23,5 proc. niż w 2021 roku
  • 32,3 proc. sprzedanych w tym roku aut to auta zelektryfikowane

Sprzedaż Volvo w czerwcu 2022 roku

Na sprzedaż w czerwcu wpłynęły blokady związane z Covid-19 w Chinach, które spowodowały niedobór pewnych komponentów, wpływając przede wszystkim na produkcję samochodów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Volvo dostrzega jednak wyraźną poprawę sytuacji produkcyjnej, a liczba samochodów wyprodukowanych w czerwcu sięgnęła najwyższego poziomu w tym roku. Volvo przewiduje jednak, że udział dostaw samochodów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in będzie nadal odczuwalny w trzecim kwartale.

Niższa sprzedaż Volvo w 2022 roku

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku Volvo sprzedało 291 301 samochodów, co oznacza spadek o 23,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W pełni elektryczne samochody firmy stanowiły 7,6 procent całkowitej sprzedaży w tym okresie, co stanowiło ponad trzykrotny wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Prawie co trzeci samochód Volvo (32,3 procent) sprzedany w pierwszej połowie 2022 roku był samochodem w pełni elektrycznym lub hybrydą typu plug-in (Recharge).

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 roku liczba samochodów Volvo sprzedanych online wzrosła o 86 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku. Wzrost ten był napędzany przez rosnące zapotrzebowanie klientów w połączeniu z poszerzoną ofertą na większej liczbie rynków.

Sprzedaż w Europie w czerwcu osiągnęła poziom 16 039 sztuk, co oznacza spadek o 44,1 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Sprzedaż samochodów Recharge stanowiła 33,8 procent całkowitej sprzedaży w regionie w tym miesiącu.

Sprzedaż Volvo w USA wyniosła 8 434 samochody, co oznacza spadek o 31,2 procent w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku, przy czym modele Recharge stanowiły 25,1 procent całkowitej sprzedaży.

Sprzedaż w Chinach spadła w czerwcu o 1,3 procent do 16 468 samochodów w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.

Volvo XC60 hitem sprzedażowym Volvo

Najlepiej sprzedającym się modelem Volvo w czerwcu był XC60 ze sprzedażą 18 275 samochodów (2021: 23 038 sztuk), a następnie XC40 z wynikiem 10 194 samochodów (2021: 20 392 ) i XC90 z wynikiem 9 949 samochodów (2021: 10 579 sztuk).

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię