Stellantis znalazł sposób na ograniczenie swojej siły roboczej we Francji, ale bez zwalniania pracowników. Redukcje i przesunięcia są konieczne, bowiem producent – jak wszyscy inni – zmierza w kierunku elektromobilności. Automotive News Europe pisze, że firma zachęca pracowników do ubiegania się o pracę w innym miejscu.

  • Automotive News Europe pisze, że Stellantis we Francji rozsyła pracownikom wiadomości e-mail z ofertami pracy poza firmą
  • Pracownicy czują się oburzeni
  • We Francji wciąż trwają dyskusję na temat przeniesienia miejsc pracy i redukcji

Stellantis i pracownicy

Automotive News Europe powołując się na Bloomberga pisze, że Stellantis wymyślił nowatorski sposób na odchudzenie swojej listy płac: wysyła pracownikom e-maile z poradami na temat tego, jak znaleźć nowe, ekscytujące miejsca pracy – ale w innym miejscu.

Fabryka Stellantis w Mirafiori zdjęcie
zdjęcie: Stellantis

Dziennikarze piszą, że pracownikom rutynowo wysyłane się powiadomienia o targach kariery, do tego stopnia, że ​​przedstawiciele związków oskarżają kierownictwo o nękanie.

To nie jest dobry sposób na motywowanie ludzi do ciężkiej pracy dla firmy – powiedziała Christine Virassamy, przedstawicielka związku CFDT cytowana przez Automotive News Europe.

Stellantis i redukcja miejsc pracy

Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantisa stoi przez wyzwaniem przeprowadzenia koncernu przez transformację w kierunku aut elektrycznych. Szacunki części związków zawodowych wskazują, że do końca 2025 r. w samej Francji może odejść nawet 10 tys.

Carlos Tavares dyrektor generalny Stellantis

Problem tkwi w tym, że w przeciwieństwie do samochodów z silnikami spalinowymi, auta elektryczne są dużo prostsze w konstrukcji.

Automotive News Europe pisze, że w badaniu opublikowanym w grudniu, firma AlixPartners szacuje, że Francja może stracić prawie jedną trzecią miejsc pracy w branży motoryzacyjnej do końca dekady.

Nowe miejsca pracy

Stellantis posiada w swoim portfolio 14 marek samochodów. Jest ogromnym pracodawcą, bowiem na całym świecie daje pracę dla 300 000 pracowników, ale nie każdy z pracujących obecnie mechaników będzie mógł przekwalifikować się na elektryka.

Analityk Citigroup Gabriel Adler cytowany przez Automotive News Europe mówi, że średni wiek pracowników przemysłu motoryzacyjnego w Europie to od 40 do 45 lat i koncentrują się oni głównie na silnikach konwencjonalnych.

Produkcja Citroena C4
zdjęcie: Stellantis

Tylko we Francji Stellantis we Francji daje pracę dla 45 000 osób. Firma dzięki Peugeotowi i Citroenowi posiada 34 procent rynku.

Redukcja zatrudnienia

Firma od dłuższego już czasu prowadzi rozmowy ze związkowcami. 1 lutego dyskutowano na temat dwuletniego planu dobrowolnych redukcji 2600 etatów.

Fabryka samochodów dostawczych Stellantis w Sevel
Fabryka samochodów dostawczych Stellantis w Sevel zdjęcie: Stellantis

Automotive News Europe pisze, że uwzględniając wcześniejsze odejścia starszych pracowników, liczba ta może sięgać nawet 8000. Ponadto, aż 2100 pracowników może odejść do pracy w spółkach joint venture w północnej Francji: Automotive Cells Company do akumulatorów oraz Emotors i e-Transmissions.

Rzecznik Stellantis odrzucił szacunki związku, wskazując, że są „fałszywe”.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię