Stellantis przywołuje do serwisu 19 808 hybrydowych minivanów typu plug-in. Agencja Reuters podaje, że firma wzywa właścicieli samochodów do zaprzestania ich ładowania po doniesieniach o 12 pożarach w zaparkowanych pojazdach.

  • 19 808 samochodów Chrysler Pacifica Hybrid zostało wezwane do serwisu
  • Problemem jest ryzyko pożarowe
  • Nie tylko Stellantis miał problemy z akumulatorami – General Motors miał wcześniej problemy z Boltem

Chrysler Pacifica Hybrid do serwisu

Producent powiedział, że wycofanie obejmuje pojazdy hybrydowe Chrysler Pacifica Hybrid z lat 2017-2018. Wycofanie obejmuje 16 741 samochodów w Stanach Zjednoczonych, 2317 w Kanadzie i 750 poza Ameryką Północną.

Chrysler Pacifica Hybrid w czasie jazdy
Chrysler Pacifica Hybrid zdjęcie: Stellantis

Reuters pisze, że amerykańska Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego odmówiła komentarza.

Producent powiedział, że nie odnotował żadnych informacji o urazach, czy wypadkach związanych z problemem w modelu Pacific. Media donoszą, że Stellantis obecnie próbuje znaleźć przyczynę pożarów i radzi właścicielom pojazdów, których dotyczy problem, „powstrzymać się od ich ładowania i parkować je z dala od innych pojazdów”.

Właściciele mogą dalej eksploatować pojazdy z silnikiem spalinowym.

Wnętrze Chrysler Pacifica Hybrid
Wnętrze Chrysler Pacifica Hybrid zdjęcie: Stellantis

Problemy koncernów z akumulatorami

Inni producenci samochodów także mieli problemy z ryzykiem pożarowym w przypadku pojazdów hybrydowych typu plug-in lub w nawet w pełni elektrycznych. General Motors całkowicie wstrzymał produkcję elektrycznego samochodu Chevrolet Bolt.

Największy amerykański producent samochodów w sierpniu rozszerzył wycofanie Bolta do ponad 140 000 pojazdów w celu wymiany modułów akumulatorowych po serii pożarów. GM wstrzymał również na czas nieokreślony sprzedaż detaliczną tego modelu.

Chrysler Pacifica Hybrid
Chrysler Pacifica Hybrid zdjęcie: Stellantis

LG mówi, że nie ma dowodów na problemy z akumulatorami

Południowokoreański producent akumulatorów – LG Energy Solution – produkuje akumulatory zarówno dla Pacifica, jak i Bolta w swoim zakładzie w zachodnim Michigan.

– Nie ma wskazanej i potwierdzonej pierwotnej przyczyny pożarów w pojazdach STLA, które podlegają wycofaniu, ani dowodu, który wskazuje na bezpośredni związek z akumulatorem – napisało w oświadczeniu LG Energy Solution.

Chrysler Pacifica Hybrid
Chrysler Pacifica Hybrid zdjęcie: Stellantis

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię