Subaru zbuduje swoją pierwszą fabrykę aut elektrycznych. Zakład powstanie w mateczniku marki – czyli w Japonii. Nowa fabryka ma zostać uruchomiona po 2027 roku. Koszt jej budowy sięgnie 1,9 mld dolarów. 

  • Subaru wyda 1,9 mld dolarów na nową fabrykę aut elektrycznych
  • Fabryka ma rozpocząć produkcję po 2027 roku
  • Subaru chce by do 2030 roku 40 proc. aut stanowiły elektryki i hybrydy

Subaru buduje fabrykę elektryków

Fabryka samochodów elektrycznych Subaru będzie pierwszą tego typu fabryką zbudowaną od podstaw w Japonii. Poza nowym zakładem także ten już istniejący w Ota zostanie przystosowany do produkcji elektryków. Nowa fabryka zostanie zbudowanie w jego okolicy i będzie mogła produkować kilkadziesiąt tysięcy samochodów elektrycznych rocznie. 

Wnętrze Subaru Soltera
Wnętrze Subaru Soltera
Subaru Soltera
Subaru Soltera

Subaru powoli zmierza w kierunku elektromobilności, choć wciąż większość oferowanych przez japońskiego producenta aut, to auta z silnikami spalinowymi. 12 maja ruszyło w Japonii przyjmowanie rezerwacji na pierwszy samochód elektryczny marki opracowany wspólnie z Toyotą – Subaru Soltera. Auto powstaje jednak w zakładzie Toyoty w Motomachi w prefekturze Aichi. Subaru produkuje obecnie 700 000 samochodów rocznie, w większości napędzanych benzyną. 

Zdjęcie elektrycznego Subaru Solterra
Elektryczne Subaru Solterra to pierwszy elektryk, jaki Subaru wypuści na rynek zdjęcie: Subaru

Subaru chce jednak, by auta elektryczne i hybrydowe stanowiły ponad 40 proc. całkowitej sprzedaży do 2030 roku. Firma rozważa również uruchomienie w nowym zakładzie produkcji pojazdów elektrycznych dla Toyoty i innych firm.

Elektryczne Subaru Solterra

Subaru zaprezentowało w listopadzie swój pierwszy całkowicie elektryczny pojazd. Solterra to wynik dwuletniego wspólnego projektu rozwojowego z największym udziałowcem – Toyotą. Premiera SUV-a odbywa się w związku z rosnącym popytem na pojazdy elektryczne, ponieważ kraje na całym świecie zaostrzają przepisy dotyczące ochrony środowiska w celu ograniczenia emisji dwutlenku węgla.

Sprzedaż samochodów Subaru to mniej niż jedna dziesiąta sprzedaży Toyoty, największego producenta samochodów na świecie pod względem wielkości produkcji.

Subaru Soltera
Subaru Soltera
Subaru Soltera

Solterra z napędem na przednie koła ma zasięg 530 km, podczas gdy wersja z napędem na wszystkie koła może przejechać 460 km na jednym ładowaniu.

Toyota jest właścicielem jednej piątej Subaru i posiada także 5 proc. udziałów w Mazda. Reuters pisze, że ta ostatnia z kolei planuje wprowadzić do 2025 roku 13 zelektryfikowanych pojazdów, w tym hybrydy i samochody czysto elektryczne, które będą zawierać technologię Toyoty.

Subaru Soltera
Subaru Soltera
Subaru Soltera
Subaru Soltera

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię