Volkswagen ID.X Performance to nowy model koncepcyjny producenta z Wolfsburga. Producent zaprezentował nowego elektryka podczas ID. Treffen w Locarno. Samochód pokazowy ID.X Performance posiada mocny napędem na wszystkie koła, zawieszenie zorientowany na osiągi i wyrazisty wygląd.

Nowy Volkswagen ID.X Performance

Volkswagen ID.X Performance spośród wszystkich modeli ID posiada wyjątkowy atletyzm i dynamiczny wygląd. Nadwozie w pełni elektrycznej limuzyny ma wiele sportowych cech – zarówno przedni splitter, a także i tylny dyfuzor wykonano przy użyciu włókna węglowego. Inżynierowie obniżyli sportowe zawieszenie ze szczególnie sztywnymi sprężynami o 60 milimetrów. Wraz z jednostką napędową ma to znaczący wpływ na osiągi, dzięki czemu pojazd prowadzi się jeszcze bardziej zwinnie.

— Prezentacja ID.X Performance przed entuzjastami ID. z całej Europy daje nam szansę na osobiste spotkanie z członkami Klubu Kierowców ID. Drivers Club. Andreas Reckewerth i jego zespół inżynierów zmaksymalizowali potencjał MEB w tym pojeździe, łącząc sportowe osiągi z eleganckimi liniami limuzyny — mówiła Maria Soni Reissfelder, szefowa marketingu i sprzedaży Volkswagen ID. Family.

Pojazd stoi na 20-calowych sportowych felgach aluminiowych z centralnym zamkiem i oponami wyścigowymi. Z tyłu karbonowe skrzydło zapewnia odpowiednią siłę docisku. Przyciemniane klosze tylnych świateł podkreślają sportowy wygląd elektrycznej limuzyny. We wnętrzu pojazdu pasażerowie siedzą w kubełkowych fotelach wykonanych z włókna węglowego, które zapewniają optymalne podparcie nawet przy dynamicznym stylu jazdy. Czerwone akcenty podkreślają sportowy charakter wnętrza.

Wnętrze Volkswagena ID.X Performance

Andreas Reckewerth, szef biura technologicznego MEB i jego zespół stworzyli samochód pokazowy na bazie nowego ID.7. Twórca podkreślał, że platforma MEB oferuje wiele fantastycznych możliwości podejścia do rozwoju pojazdów z dużą dozą kreatywności.

— Było dla nas jasne, że chcemy oprzeć nasz nowy samochód pokazowy na ID.7 i że skupimy się na poprawie osiągów. W ten sposób możemy pokazać, co jest możliwe — mówi.

Volkswagen ID.X Performance

Volkswagen ID.X Performance — napęd

Nowy Volkswagen ID.X Performance posiada potężny dwusilnikowy napęd o mocy 411 kW (558 KM) z funkcją doładowania. W samochodzie pokazowym Volkswagen uzupełnił stale wzbudzany silnik synchroniczny na tylnej osi o dodatkowy silnik asynchroniczny na przedniej osi, aby stworzyć napęd na wszystkie koła. Zaletami tego typu napędu jest możliwość krótkotrwałego przeciążenia i szczególnie niskie straty oporu. W rezultacie ten typ silnika jest idealny do dostarczania krótkotrwałej mocy w postaci funkcji doładowania. Moment obrotowy napędu jest kontrolowany przez Vehicle Dynamics Manager, który zarządza również działaniem blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi w ID.X Performance. Funkcja ta jest kontrolowana na oddzielnym wyświetlaczu o przekątnej ekranu 17 cm w konsoli środkowej.

Energię napędu dwusilnikowego dostarcza akumulator napędowy, który zapewnia wysoką ciągłą moc wyjściową, a także krótkie czasy ładowania przy pojemności ładowania do 200 kW.

Volkswagen i ID. Treffen

Volkswagen zaprezentował ID.X Performance na międzynarodowych targach ID. Treffen, które odbyły się w Locarno w dniach od 5 do 9 września. Spotkanie jest inicjowane i organizowane przez klientów ID. będących jednocześnie członkami Klubu Kierowców ID. Drivers Club. W 2023 r. padł nowy rekord frekwencji z ponad 130 pojazdami. Oprócz najnowszego modelu ID.X Performance, niemiecki producent pokazał w czasie spotkania w Locarno także inne modele z rodziny ID. Volkswagen m.in. ID. XTREME.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię