Volkswagen i jego pracownicy w fabryce w Wolfsburgu toczą spór związany z niedoborem chipów. Agencja Bloomberg i Automotive News Europę donoszą, że konflikt związany jest z ograniczaniem nocnych zmian w fabryce w Wolfsburgu, co uderza w portfele pracowników.

  • Volkswagen musi ograniczać pracę na nocną zmianę w fabryce w Wolfsburgu
  • Powodem ograniczeń jest. brak chipów
  • Plany Volkswagena wywołały niepokój wśród załogi fabryki

Volkswagen i brak chipów

Grupa Volkswagen planuje ograniczyć prawie wszystkie nocne zmiany w swojej głównej fabryce w Niemczech, ponieważ największy europejski producent samochodów nadal walczy z kryzysem półprzewodników.

Volkswagen od początku drugiego kwartału na trzech liniach montażowych w Wolfsburgu, zmniejszy nocną zmianę, która zapewnia pracownikom dodatkowe wynagrodzenie. Taką informację podał w piątek producent samochodów.

Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu - zdjęcie
Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu – zdjęcie

Volkswagen i problemy ze związkami

Ten ruch wywołał oburzenie szefowej związków Danieli Cavallo, która powiedziała, że ​​należy znaleźć kompromis w tej sprawie.

Nasi koledzy nie są odpowiedzialni za to, że księgi zamówień są przepełnione, podczas gdy my nie możemy produkować pojazdów z powodu braku półprzewodników – napisała Cavallo w poście zatytułowanym: „Będziemy walczyć o częściowe odszkodowanie”.

Tylko czwarta linia montażowa, która obsługuje Tiguana i hybrydowe modele – Touran i Seat Tarraco – będzie nadal pracować na wczesnych, późnych i nocnych zmianach, powiedział VW.

Elektryczny Volkswagen ID.4
Elektryczny Volkswagen ID.4 – produkcja. zdjęcie: Volkswagen

Konflikt związkowców z szefem Grupy Volkswagen

Pracownicy fabryki w Volkswagena toczyli już kilka miesięcy temu spór z dyrektorem generalnym Herbertem Diessem, który zasugerował możliwe cięcia w obliczu Tesli i przechodzenia na produkcję pojazdów elektrycznych.

Globalny niedobór chipów zmusił w ubiegłym roku Volkswagena do zmniejszenia produkcji w rozległej fabryce w Wolfsburgu. Fabryka produkuje m.in. Golfa, który niezmiennie jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. W zeszłym roku model sprzedał się w liczbie 205 720 egzemplarzy.

Zdjęcie Herberta Diessa
Herbert Diess – dyrektor generalny Volkswagena zdjęcie: Volkswagen

Produkcja w Wolfsburgu ma zostać ograniczona z powodu kryzysu chipów, który ograniczył produkcję Golfa, co zaowocowało najostrzejszym wyścigiem od lat o miejsca nr 1 i 2 w rankingu Top 10 sprzedaży w Europie.

Nie da się uniknąć dostosowania naszego modelu zmianowego, by utrzymać konkurencyjność i zapewnić miejsca pracy w perspektywie długoterminowej — powiedział Gunnar Kilian, członek zarządu odpowiedzialny za personel.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię