Nowy design, materiały wyższej jakości i systemy wspomagające najnowszej generacji: taki jest nowy ID.3. Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, całkowicie elektryczny samochód Volkswagena wchodzi na rynek z kompleksową modernizacją. Obok najnowszego oprogramowania, kompaktowy samochód elektryczny zyskuje wyostrzony wygląd zewnętrzny i dopracowane wnętrze.

  • Volkswagen pokazał zaktualizowaną i odświeżoną wersję modelu ID.3
  • Samochód otrzymał zmieniony design
  • W odświeżonej odsłonie wprowadzono także kilka zmian, jeśli chodzi o oprogramowanie

Nowy Volkswagen ID.3

Paleta kolorów nowego ID.3 została rozszerzona o nowe barwy, w tym Dark Olivine Green. Wysokiej jakości, wolne od zwierząt i zrównoważone materiały odzwierciedlają strategię Volkswagena dla całkowicie elektrycznej rodziny ID.

— Wraz z drugą generacją ID.3 kontynuujemy historię sukcesu naszej rodziny ID. Design dojrzał, a materiały we wnętrzu zostały znacznie unowocześnione. Nowy ID.3 pokazuje nasze wyraźne zaangażowanie w jakość, design i operatywność, a także systematycznie uwzględnialiśmy życzenia naszych klientów — mówi Imelda Labbé członek zarządu ds. sprzedaży, marketingu i after sales w firmie Volkswagen.

Nowy ID.3 jest jednym z dziesięciu modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku.

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3

Wygląd zewnętrzny nowego Volkswagena ID.3

Wygląd zewnętrzny całkowicie elektrycznego modelu z klasy kompaktowej przykuwa uwagę wyostrzonym wyglądem: zoptymalizowane otwory chłodzące powietrze i duże powierzchnie lakierowane sprawiają, że przód wydaje się przyjazny pod każdym kątem. Samochód otrzymał nowy zderzak. Maska wydaje się dłuższa, ponieważ usunięto czarną listwę pod przednią szybą, a zagłębione po bokach sekcje dodatkowo wydłużają przód. Volkswagen w nowym ID.3 zoptymalizował aerodynamikę poprzez lepszy przepływ powietrza wokół przednich kół.

Wnętrze nowego Volkswagena ID.3

Wnętrze nowego ID.3 łączy w sobie nowoczesny design i zrównoważone materiały. Szwy w kontrastowym kolorze dodatkowo wzmacniają poczucie jakości. Do obicia drzwi i pokrycia siedzeń VW stosuje materiał z mikrowłókien Artvelours Eco, który w 71 procentach zawiera recyklat. Jest to surowiec wtórny, który uzyskuje się w wyniku recyklingu tworzyw sztucznych, które wcześniej przynajmniej raz zostały wyrzucone w postaci odpadu. Artvelours Eco ma takie same właściwości pod względem wyglądu i trwałości jak całkiem nowe materiały.

Volkswagen zebrał ponadto liczne sugestie klientów, które zostały wdrożone w postaci ulepszeń, co zaowocowało m.in. większymi i bardziej miękkimi listwami od wewnętrznej strony drzwi.

Volkswagen ID.3

Ładowanie nowego ID.3

Ładowanie w nowym ID.3. dzięki standardowym funkcjom, takim jak Plug & Charge – gdzie pojazd uwierzytelnia się i rozpoczyna proces ładowania po podłączeniu kabla do ładowania w stacji ładowania – oraz inteligentnemu systemowi Electric Vehicle Route Planner ma stać się o wiele prostsze. W przypadku dłuższych podróży, planowanie trasy oblicza postoje na ładowanie, aby jak najszybciej dotrzeć do celu – wykorzystując przy tym aktualne informacje o ruchu drogowym i prognozy, a także poziom naładowania akumulatora. Postoje na ładowanie są obliczane dynamicznie na podstawie przepustowości poszczególnych stacji ładowania. Oznacza to, że funkcja planowania trasy może sugerować dwa krótkie postoje na ładowanie na stacjach i większej mocy, zamiast jednego długiego postoju na punkcie o małej mocy. Ponadto system wykrywa stacje ładowania, które są zajęte – i nie sugeruje ich w pierwszej kolejności.

Wyświetlacze i system infotainment

Nowy Volkswagen ID.3 wyposażony jest w najnowszą generację oprogramowania. Poprawiono w niej wydajność systemu i jest ono w stanie otrzymywać aktualizacje over-the-air. Kompaktowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej ekranu 13,4 centymetra (5,3 cala) obsługiwany jest na wielofunkcyjnej kierownicy. W środkowej części konsoli znajduje się standardowy już wyświetlacz dotykowy o przekątnej 30,5 cm (12 cali), na którym wyświetlane są informacje o systemie nawigacji, funkcjach telefonicznych, multimediach, systemach wspomagających i ustawieniach pojazdu. Podczas projektowania struktury menu uwzględniono również wiele życzeń klientów. Między innymi układ stał się bardziej przejrzysty, a menu ładowania znajduje się teraz na pierwszym poziomie wyświetlacza dotykowego.

Opcjonalny wyświetlacz head-up wyświetla na przedniej szybie informacje takie jak prędkość pojazdu i dynamiczne wskazówki nawigacyjne. Dla kierowcy informacje te jawią się jako znajdujące się 10 metrów przed pojazdem.

Zobacz też: Elektryczny Volkswagen ID.Buzz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię