Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zakończyła rozbudowę infrastruktury ładowania w zakładzie w Hanowerze. Teraz, dla pracowników zakładu, na jego terenie i na terenach przylegających, dostępnych jest w sumie 450 punktów ładowania. Energia elektryczna dla e-pojazdów pochodzi ze źródeł odnawialnych, a operatorem punktów ładowania jest spółka-córka Volkswagena „Elli”, dostawca rozwiązań w zakresie energii i ładowania.

  • Volkswagen zbudował park ładowania na 450 samochodów
  • Prąd pochodzi ze źródeł odnawialnych
  • Większość punktów ładowania stanowią punkty AC o mocy od 11 do 22 kW

Volkswagen zbudował park ładowania w swojej fabryce w Hanowerze

Na parkingach pracowniczych w zakładach Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze dostępnych jest teraz łącznie 297 punktów ładowania, a kolejne 153 zainstalowano bezpośrednio na terenie fabryki. Większość stanowią punkty ładowania AC o mocy ładowania od 11 do 22 kW. Proces ładowania jest znacznie szybszy w pięciu punktach ładowania prądem stałym, gdzie można naładować akumulatory pojazdu elektrycznego z mocą ładowania do 150 kW.

— Rozbudowa infrastruktury ładowania jest strategicznym filarem konsekwentnego dążenia naszej marki w kierunku elektromobilności. Dzięki 450 punktom ładowania znajdującym się w naszym głównym zakładzie wnosimy istotny wkład w rewolucję w mobilności w całym Hanowerze. Produkowany tu model ID. Buzz jest z pewnością najbardziej odpowiednim pojazdem, któremu przyjdzie z tych punktów korzystać — mówi prezes Volkswagen Samochody Dostawcze Carsten Intra. 

Elli operatorem parku ładowania

Operatorem parku ładowania jest „Elli”, marka należąca do Grupy Volkswagen. Elli, zarządzając siecią ponad 400 000 punktów, deklaruje dostęp do największej sieci ładowania w Europie, obejmującej ponad 800 dostawców w 27 krajach. Elli oferuje szerokie portfolio rozwiązań w zakresie energii i ładowania, a jej aktualna oferta produktowa obejmuje rozwiązania skierowane zarówno dla klientów prywatnych, jak i dla firm.

— W ciągu najbliższych kilku lat, najważniejszym modelem produkowanym w naszym zakładzie będzie z pewnością ID. Buzz. Infrastruktura ładowania samochodów ekologiczną energią elektryczną jest tu kluczowa – to ona zapewni wzrost oraz sukces elektromobilności. Dla zapewnienia bezpieczeństwa zatrudnienia i dla ekologicznie zrównoważonej przyszłości potrzebujemy obu tych elementów — podkreśla Stavros Christidis, przewodniczący rady zakładowej Volkswagen Samochody Dostawcze.

Zobacz też: Elektryczny Volkswagen ID.Buzz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię