Amazon oferuje nowe narzędzie do przetwarzania danych, które pomoże producentom samochodów zapobiegać wycofywaniu produktów i poprawić bezpieczeństwo. Amazon Web Services uruchomił nową usługę danych opartą na chmurze, która może pomóc producentom zdalnie diagnozować problemy w swoich pojazdach.

  • Amazon opracował FleetWise, które ma pomóc producentom wychwytywać usterki
  • FleetWise to rozwiązanie typowo chmurowe

Amazon i FleetWise

Amazon Web Services IoT FleetWise, to najnowsze narzędzie z portfolio produktów i usług dla branży transportowej pod nową marką AWS for Automotive. Amazon zaprezentował je we wtorek podczas dorocznej konferencji w Las Vegas. Według Mike’a Tzamaloukasa dyrektora generalnego AWS for Automotive FleetWise umożliwia klientom – w tym dostawcom samochodów i dostawcom usług transportowych – zbieranie, organizowanie i przesyłanie danych dotyczących pojazdów do chmury, jednocześnie standaryzując różne formaty danych w celu uproszczenia analizy danych.

W miarę jak pojazdy stają się coraz bardziej inteligentne i zaawansowane, sama ilość danych generowanych przez pojazdy wyposażone w kamery, lidary i radary rośnie wykładniczo – powiedział Tzamaloukas w wywiadzie.

Amazon i oprogramowanie dla producentów aut

FleetWise został również zaprojektowany w celu uzupełnienia usług opartych o dane, oferowanych już przez producentów samochodów, w tym OnStar firmy General Motors i Ford Pro Intelligence.

Według Deana Phillipsa nowa usługa dołącza do szerokiej gamy ofert samochodowych i chmurowych oferowanych przez AWS for Automotive i 185 partnerów biznesowych. Portfolio AWS obejmuje przetwarzanie w chmurze, przechowywanie danych, analitykę i tworzenie aplikacji.

Chociaż Amazon nie ujawnia wartości swojej działalności w zakresie motoryzacyjnych usług chmurowych, dział AWS firmy nadal się rozwija. W 2020 r. AWS odnotował zysk operacyjny w wysokości 13,5 mld dolarów przy sprzedaży o wartości 45,4 mld dolarów. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 roku, pomimo trwającej pandemii i globalnych zakłóceń w łańcuchu dostaw, wzrost AWS był jeszcze bardziej dynamiczny: 13,2 miliarda dolarów zysku operacyjnego przy 44,4 mld dolarów sprzedaży.

Według Synergy Research Group ponad 60 proc. z 45 miliardów dolarów wydanych na usługi w chmurze dla przedsiębiorstw w trzecim kwartale, trafiło do trzech dużych firm technologicznych: Alphabet – 10 proc, Microsoft – 20 proc i AWS – 33 proc.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię