Mercedes-Benz przedstawił swoje plany własnego systemu operacyjnego MB.OS, który zostanie wprowadzony w połowie dekady wraz z nową platformą MMA (Mercedes Modular Architecture). MB.OS został zaprojektowany i opracowany we własnym zakresie, ma zachować pełną kontrolę nad relacjami z klientem, zapewnić prywatność danych oraz wykorzystać unikalną integrację wszystkich funkcji samochodu.

  • Mercedes chce być architektem swojego własnego systemu operacyjnego – MB.OS
  • Mercedes chce przy tworzeniu systemu korzystać ze współpracy takich partnerów jak NVIDIA i Google
  • Mapa Mercedesa będzie oparta o dane z Google

Mercedes MB.OS — nowy system operacyjny Mercedesa

System operacyjny Mercedesa – MB.OS – oparty na specjalnie zbudowanej architekturze chip-to-cloud, korzysta z pełnego dostępu do wszystkich domen pojazdu: infotainment, zautomatyzowanej jazdy, nadwozia, jazdy i ładowania. Mercedes uważa, że tego typu strategiczne podejście i przejęcie roli architekta systemu operacyjnego, pozwoli zaoferować najwyższej jakości usługi.

— W Mercedes-Benz zajmujemy się budowaniem najbardziej pożądanych samochodów na świecie. W związku z tym podjęliśmy decyzję, aby być architektami naszego własnego systemu operacyjnego – unikalnej architektury chip-to-cloud, która wykorzystuje pełny dostęp do komponentów sprzętowo-programowych naszych pojazdów. Łącząc wewnętrzne doświadczenie z wyborem światowej klasy partnerów, stworzymy wyjątkowe doświadczenie klienta: od wspomagania jazdy, nawigacji i rozrywki, aż po zintegrowane ładowanie. MB.OS będzie charakteryzował się pełną możliwością aktualizacji i ciągłymi ulepszeniami — mówił Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz.

Budowa autorskiego systemu Mercedesa MB.OS

MB.OS ma za zadanie połączyć najważniejsze aspekty łańcucha wartości firmy, w tym rozwój, produkcję, handel omnichannel i usługi – skutecznie czyniąc go systemem operacyjnym dla całego biznesu Mercedesa. Firma stworzyła swój system operacyjny jako standardowy dla całego portfolio pojazdów, w pełni aktualizowalny dla szybkiej modernizacji produktów i celowo otwarty dla wybranych partnerów. Podczas gdy Mercedes-Benz definiuje i kontroluje architekturę z własną warstwą sprzętową i programową, integracja wiodących graczy technologicznych ma zapewnić klientom dostęp do najlepszych w swojej klasie usług, treści i funkcji.

Wśród partnerów MB.OS jest m.in. firma NVIDIA, która udostępnia swoje oprogramowanie, dane i wiedzę z zakresu AI, a także system Orin, aby wzmocnić benchmarkowe systemy zautomatyzowanej jazdy SAE Level 2 i Level 3. Warianty pojazdów zostaną również wyposażone w czujniki nowej generacji, w tym czujniki LiDAR firmy Luminar. Mercedes-Benz ogłosił także swoje najnowsze partnerstwo – nową długoterminową strategiczną współpracę z Google w celu opracowania i wdrożenia nawigacji samochodowej nowej generacji.

Mercedes wstępnie zaprezentował swój system operacyjny MB.OS. Ma także nową współpracę z Google

System operacyjny MB.OS – całkiem nowy system infotainment

Mercedes-Benz będzie pierwszym producentem samochodów, który stworzy własną markę nawigacji opartą na nowych danych samochodowych i możliwościach nawigacyjnych platformy Google Maps – wbudowanej w MB.OS. Dzięki temu producent samochodów uzyska dostęp do wiodącej oferty geoprzestrzennej Google, w tym do informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i w trybie predykcyjnym, automatycznej zmiany trasy i innych.

Aby wzbogacić wrażenia użytkowników, kierowcy będą mogli oni korzystać w systemie infotainment z aplikacji YouTube także po zaparkowaniu oraz podczas korzystania z systemu warunkowo zautomatyzowanej jazdy DRIVE PILOT Level 3, o ile będzie to dozwolone. Ponadto Mercedes-Benz zapewni klientom dostęp do aplikacji Place Details udostępnianej przez Google, która pomoże im znaleźć szczegółowe informacje o ponad 200 milionach firm i miejsc na całym świecie, w tym takich informacji jak godziny ich pracy, zdjęcia, oceny i recenzje. Funkcja Place Details udostępniona przez Google będzie dostępna na niektórych rynkach we wszystkich pojazdach z najnowszą generacją systemu MBUX.

Mercedes wstępnie zaprezentował swój system operacyjny MB.OS.
Mercedes wstępnie zaprezentował swój system operacyjny MB.OS.

Więcej rozrywki w Mercedesie

Jednocześnie kierowcy Mercedesa nadal będą mogli korzystać z natywnej integracji istotnych funkcji nawigacyjnych, które są niedostępne w gotowych systemach infotainment. Jednym z przykładów jest precyzyjne zarządzanie zasięgiem samochodów elektrycznych. Będzie to możliwe dlatego, że MB.OS ma dostęp do wszystkich danych pojazdu, takich jak stan naładowania i zużycie energii.

Mercedes będzie dalej rozszerzał swoje funkcje infotainment o nowe partnerstwa dla aplikacji wideo, gier i produktywności. MB.OS ma otworzyć nowy wymiar gier samochodowych. Samochodowe rozwiązania wideokonferencyjne zostaną rozszerzone o popularne usługi Webex i Zoom. Dodatkowo, treści dedykowane od firmy Tencent będą jeszcze lepiej służyć specyficznym preferencjom klientów w Chinach.

Prekursor MB.OS będzie dostępny w nowej Klasie E już od 2023 roku wraz z trzecią generacją MBUX.

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena GEN.TRAVEL

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię