Rozpoczęcie produkcji BMW iX1 w Regensburgu zwiększa tempo transformacji BMW. Do 2024 roku co trzecie BMW wyjeżdżające z bawarskich zakładów będzie elektryczne.
- BMW rusza z produkcją iX1 w Regensburgu
- Do 2024 roku co trzecie BMW wyjeżdżające z fabryk BMW będzie autem elektrycznym
- BMW iX1 zostało przedstawione w czerwcu 2022 roku
BMW rusza z produkcją iX1 w Regensburgu
Rozpoczęcie produkcji w pełni elektrycznego BMW iX1 w Regensburgu przyspiesza tempo, w jakim BMW Group zmierza ku elektromobilności. Prawie dwa lata temu BMW ogłosiło, że wszystkie niemieckie zakłady mogą teraz produkować samochody elektryczne. Najmniejszy model wśród pojazdów BMW Sports Activity Vehicles zwiększy wolumen pojazdów elektrycznych.
Do 2024 roku co najmniej jedno na trzy BMW wychodzące z naszych bawarskich zakładów będzie samochodem elektrycznym. Kolejny dowód na to, że BMW Group systematycznie realizuje swoją strategię elektryfikacji, stawiając na szybkość i krótkie dystanse. Akumulator wysokiego napięcia w BMW iX1 również pochodzi z Regensburga – Milan Nedeljković, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję.
Rozpoczęcie produkcji nowego BMW iX1 oznacza, że fabryka BMW Group w Regensburgu w ramach elastycznego procesu produkcyjnego wytwarza obecnie na jednej linii wszystkie technologie napędowe – dla modeli z silnikiem spalinowym, aut hybrydowych typu plug-in oraz w pełni elektrycznych.
BMW iFACTORY: Cyfrowy bliźniak zakładu w Regensburgu
Fabryka BMW w Regensburgu jest także pionierem cyfryzacji. W ramach niedawno zrealizowanego projektu pilotażowego zakład został cyfrowo zmapowany. Powstały w ten sposób cyfrowy bliźniak umożliwia efektywne planowanie przyszłych struktur zakładu i urządzeń produkcyjnych. W lakierni zakładu zastosowano sztuczną inteligencję: powierzchnie lakiernicze są skanowane w celu zapewnienia nieskazitelnej jakości, a następnie wykańczane przy użyciu w pełni zautomatyzowanego programu dostosowanego do każdego pojazdu. Sztuczna inteligencja jest również wykorzystywana w montażu samochodów BMW, a konkretnie w metodach rozpoznawania obrazów wspieranych przez sztuczną inteligencję, które pomagają pracownikom w kontroli jakości. System komputerowy AIQX (Artificial Intelligence Quality Next), który jest do tego wykorzystywany, uczy się rozpoznawać obiekty, na podstawie zdjęć próbnych, co czyni go użytecznym uzupełnieniem konwencjonalnych, opartych na kamerach systemach kontroli jakości.
Konserwacja predykcyjna zapewnia wczesne wykrywanie usterek technicznych, np. w systemach przenośników, zanim dojdzie do przestoju systemu. Instalacje i maszyny są monitorowane poprzez automatyczną ocenę danych procesowych.
Akumulatory BMW z Regensburga
Wdrożenie BMW iFACTORY to także zapewnienie krótkich odległości dla logistyki. Pierwsza z pięciu linii do powlekania ogniw akumulatorowych została uruchomiona w zakładzie produkcji komponentów elektrycznych w Regensburgu dopiero w kwietniu 2021 roku. W październiku oddano do użytku nową linię montażową akumulatorów wysokiego napięcia, która już teraz zaopatruje sąsiedni zakład samochodowy w akumulatory wysokiego napięcia dla BMW iX1. Do końca roku w zakładzie o powierzchni 45 000 metrów kwadratowych w Ratyzbonie przy produkcji komponentów elektrycznych pracować będzie ponad 400 pracowników.
1,6 mld euro zainwestowane do tej pory w komponenty elektryczne w niemieckich zakładach
Do końca 2022 roku BMW zainwestuje łącznie ponad 1,6 mld euro w produkcję komponentów elektrycznych w swoich niemieckich lokalizacjach w Dingolfing, Lipsku i Regensburgu. Obecnie ponad 3300 pracowników pracuje w tych lokalizacjach przy produkcji komponentów elektrycznych dla BMW.
Elektryczne BMW iX1
BMW iX1 xDrive30 to pierwszy „elektryk” klasy premium w segmencie samochodów kompaktowych premium z napędem na wszystkie koła. Dwie wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi generują wspólnie moc, która – z uwzględnieniem chwilowej funkcji boost – wynosi 230 kW (313 KM). Systemowy moment obrotowy wynosi 494 Nm. Elektryczny napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą trakcję, pewny kurs i stabilność jazdy w każdej sytuacji. BMW iX1 xDrive30 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 s.
BMW eDrive piątej generacji obejmuje również wysokowydajną technologię ładowania z oprogramowaniem ładowania, które zostało zoptymalizowane podobnie jak w BMW i7, oraz umieszczony nisko w podłodze akumulator wysokonapięciowy, którego wysoka gęstość energii umożliwia zasięg od 413 do 438 km.