BMW w 2023 roku osiągnęło swoje cele biznesowe. Pomimo silnej konkurencji i zmiennych warunków, firma utrzymała wzrost zyskowności, a także obroniła swoją pozycję w globalnym segmencie premium. Firma dostarczyła w ubiegłym roku 2 554 183 samochody.

Dobry rok dla BMW

Wysokie zapotrzebowanie na samochody BMW było motorem poprawy wyniku finansowego Grupy. Marża EBT sięgnęła 11 proc., co było znacznie powyżej strategicznego celu wynoszącego 10 proc. EBIT w segmencie samochodów osobowych wyniósł 9,8 proc. Mieścił się w zakresie prognozowanego celu wynoszącego od 9 do 10,5 proc.

Przychody Grupy odnotowały solidny wzrost w całym roku i wzrosły do 155 498 milionów euro. Rok wcześniej było to 142 610 milionów euro.

Nowe portfolio napędza BMW w 2023 roku

W 2023 roku odświeżone, a także uzupełnione portfolio aut elektrycznych było kluczowym czynnikiem wzrostu. Grupa BMW dostarczyła klientom łącznie 375 716 samochodów w pełni elektrycznych. Ich udział w sprzedaży był na poziomie około 15 proc., zgodnie z planem. Wliczając dostarczone pojazdy hybrydowe typu plug-in, Grupa BMW sprzedała łącznie 565 875 pojazdów zelektryfikowanych. W 2022 roku były to 433 792 egzemplarze. Ich udział sprzedaży był na poziomie 22 proc.

Poprawa zyskowności

W 2023 roku EBIT wzrósł do 18 482 milionów euro (w 2022 roku było to 13 999 milionów euro). Od stycznia do grudnia Grupa BMW zgłosiła zyski przed opodatkowaniem (EBT) w wysokości 17 096 milionów euro.

Zysk netto grupy za okres 12 miesięcy wyniósł 12 165 milionów euro. W segmencie Automotive pełna integracja działalności operacyjnej BMW Brilliance Automotive Ltd., wyższe wolumeny sprzedaży oraz pozytywne efekty mieszania produktów zwiększyły przychody za 12-miesięczny okres o 7 proc. do 132 277 milionów euro. EBIT w segmencie Automotive za cały 2023 rok był również znacznie wyższy, sięgając 12 981 milionów euro.

Rekordowe wydatki na badania i rozwój

Koszty badań i rozwoju Grupy za cały rok wzrosły znacząco do 7,538 mld euro (+13,8 proc.). Wydatki przeznaczono na rozwój nowych modeli, takich jak nowa seria BMW 5, X3 i X5, Rolls-Royce Spectre. Skupiono się również na przyszłych modelach z NEUE KLASSE. Inwestycje głównie skoncentrowano na dalszej elektryfikacji, a także digitalizacji portfolio pojazdów.

Współczynnik badań i rozwoju na cały rok wyniósł 5 proc. Wydatki inwestycyjne Grupy BMW wzrosły w całym roku do 8 836 milionów euro.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię