Huawei wyliczył, że do 2030 r. udział samochodów elektrycznych w Chinach będzie stanowił 50 proc. Z opublikowanego raportu „Smart World 2030” wynika, że udział autonomicznych pojazdów w całej sprzedaży nowych samochodów – przekroczy 20 procent.

  • Huawei pisze w raporcie, że do 2030 roku 50 proc. pojazdów w Chinach będą stanowić auta elektryczne
  • Huawei wskazuje, że 20 proc. nowych samochodów sprzedawanych w 2030 r. będą to samochody zautonomizowane
  • Huawei od kwietnia 2021 sprzedaje w swoich punktach samochód Seres SF5

Huawei: samochody elektryczne będą stanowić 50 proc. aut w Chinach

Według raportu Huawei do 2030 roku czasu całkowita moc obliczeniowa samochodów przekroczy 5000 TOPS, a przepustowość pojedynczego łącza przekroczy 100 Gb/s. Zdaniem chińskiego koncernu w ciągu najbliższej dekady trend elektryfikacji i rozwoju inteligencji samochodów będzie nie do powstrzymania. Technologie ICT i przemysł motoryzacyjny będą ciągle zbliżały się do siebie.

Branża motoryzacyjna zapoczątkuje dojrzały trend inteligentnej jazdy, inteligentnej przestrzeni, inteligentnych usług i inteligentnej produkcji. Huawei ma nadzieję wzmocnić branżę własną technologią ICT, aby pomóc firmom samochodowym budować coraz inteligentniejsze samochody.

Huawei: więcej jazdy autonomicznej i zielonej energii

W swoim raporcie Huawei pisze, że celem inteligentnych trybów jazdy, jakie wyznaczają sobie producenci, jest przede wszystkim znaczne zmniejszenie liczby wypadków drogowych. Dodatkową wartością płynącą z „cyfryzacji” samochodów jest zapewnienie użytkownikom wydajnej i bezproblemowej podróży, która coraz częściej oparta będzie na technologiach takich jak jazda autonomiczna.

Według raportu jazda autonomiczna będzie w pierwszej kolejności wykorzystywana na drogach zamkniętych, takich jak autostrady i parki, i stopniowo będzie poszerzana o inne warunki, takie jak miejskie.

Raport stwierdza, że ​nowa inteligentna przestrzeń kokpitu, przy wsparciu technologii ICT, sztucznej inteligencji, biometrii, AR/VR i innych technologii, będzie prezentować nową kombinację funkcji wirtualnych i realnych.

Raport przewiduje również, że energia wiatrowa i słoneczna staną się głównym źródłem energii elektrycznej do 2030 r., a odnawialne źródła energii będą stanowić 50 procent światowej produkcji energii elektrycznej. Co ciekawe, tego czasu ponad 80 procent infrastruktury cyfrowej będzie zasilane zieloną energią.

Huawei i samochody elektryczne

W trend rozwoju elektromobilności wchodzi także sam Huawei. Już w na targach motoryzacyjnych w kwietniu 2021 roku w Szanghaju, koncern pokazał swój pierwszy samochód – Seres SF5. Jest to ulepszona wersja modelu, który firma Seres zaprezentowała dwa lata wcześniej.

Model Seres SF5 to hybryda plug-in. Huawei miał prawdopodobnie spory udział w tworzeniu samego napędu. Jego specyfika polega na tym, że silnik spalinowy pełni funkcję generatora prądu dla dwóch silników elektrycznych. Moc auta to 557 KM. Prędkość 100 km/h auto osiąga w zaledwie 4,7 sekundy. Seres podkreśla, że samochód na energii elektrycznej jest w stanie przejechać 180 km. W połączeniu z pełnym bakiem – auto ma osiągnąć nawet 1000 km.

Huawei sprzedaje w swoich punktach w Chinach samochód Seres ZF5 źródło: Huawei
Huawei sprzedaje w swoich punktach w Chinach samochód Seres ZF5 źródło: Huawei

Huawei sprzedaje samochody elektryczne

Samochód jest od czasu prezentacji w Szanghaju sprzedawany w wybranych punktach Huawei w Chinach. Zamontowane w samochodzie rozwiązania Huawei HiCar, umożliwiają użytkownikom płynne przełączanie się między aplikacjami telefonu komórkowego a centralnym panelem sterowania pojazdu, umożliwiając dostęp do nawigacji, muzyki i nie tylko.

System zapewnia także interaktywną kontrolę głosową, pozwalając użytkownikom skupić się wyłącznie na prowadzeniu pojazdu. Huawei HiCar może również łączyć samochód z innymi inteligentnymi urządzeniami, dzięki czemu użytkownicy w samochodzie mogą z łatwością włączyć klimatyzację, inteligentny ekran i inne podłączone urządzenia w domu.

Co ciekawe, Seres SF5 ma tryb ładowania ratunkowego, czyli od pojazdu do pojazdu (V2V). Auto zapewnia także również tryb zasilania kempingowego (V2L), który umożliwia korzystanie z kuchenek indukcyjnych, zestawów stereo i innego sprzętu, dzięki czemu użytkownicy mogą swobodnie grillować, gdy się tylko zatrzymają.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię