Psujące się samochody są zmorą wielu kierowców w Polsce. Usterki zdarzają się szczególnie często w samochodach używanych. Na podstawie własnych danych z raportów historii pojazdów oraz przy pomocy zewnętrznych materiałów, eksperci autobaza.pl wzięli pod lupę podane marki i ich najczęściej psujące się egzemplarze.
- Autobaza.pl opracowała zestawienie najbardziej awaryjnych modeli samochodów
- Wiele z tych aut jest dziś dostępnych na rynku aut używanych
- Wśród pięciu najpopularniejszych w Polsce marek, aż cztery to marki niemieckie
Usterki samochodów niemieckich
Polacy uwielbiają niemiecką motoryzację. Z danych autobaza.pl za II kwartał br. wynika, że największą popularnością cieszyły się auta właśnie z Niemiec – to ich ofert na rynku wtórnym było najwięcej. W pierwszej piątce znalazła się również marka Audi. Jednak znany model od tego producenta – A3 – miał w swojej historii seryjne usterki, na które warto zwrócić uwagę – pisze autobaza.pl
Samochody te, wyprodukowane pomiędzy 01.03.2011 – 30.11.2011 r., mają problem z rozrusznikiem, który może działać nieprawidłowo i przegrzewać się. Liczba pojazdów marki, których dotyczył problem to ponad 5 tys. egzemplarzy.
To nie był jedyny problem w tej serii aut. Na skutek zgłoszenia do UOKiK wykryto, że w samochodach Audi A3 (8P), wyprodukowanych pomiędzy majem 2008 r., a majem 2009 r. w Niemczech (rok modelowy 2009), nieprawidłowo działać może funkcja stabilizacji toru jazdy, co zwiększa ryzyko wypadku.
Uwielbiamy zachodnią motoryzację, a szczególnie tę niemiecką. Z naszych danych wynika, że w pierwszej piątce najpopularniejszych samochodów używanych w Polsce znajdziemy markę Volkswagen, Opel, FORD, BMW i Audi. To aż czterech na pięciu producentów z Niemiec. Jednak mimo stereotypowych cech odnoszących się do tych samochodów, takich jak solidność i trwałość wykonania, przed kupnem warto zapoznać się lepiej z egzemplarzem pojazdu, szczególnie używanym. Pomocne mogą być w tym raporty historii aut, w których znajdziemy przeszłość samochodu – serwisy, wypadki czy poważniejsze usterki. Warto wiedzieć, że portal autobaza.pl w przypadku marki BMW i FORD posiada szczegółową historię serwisów z ASO – mówi Piotr Korab, ekspert autobaza.pl.
Autobaza.pl pisze, że problemów w seryjnej produkcji nie ustrzegł się konkurent z Bawarii, czyli BMW. Z danych UOKiK wynika, że w samochodach marki BMW serii 3 (sedan, kombi, coupe i kabriolet), wyprodukowanych w Niemczech, może dochodzić do uszkodzenia połączenia wtykowego od wiązki kablowej do regulatora dmuchawy. Wystąpienie takiej wady prowadzi do przegrzania, a następnie zwarcia lub topienia się styku, co skutkować może pożarem. W związku z tym problemem, na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie ponad 12 tys. pojazdów.
Problem awarii chłodnicy – wyciekającego płynu chłodzącego – występował w autach BMW wyprodukowanych w latach 2011 – 2017, z serii 1, 2, 3, 4, 5, 7, X3, X4 i X5. Wyciekający płyn w połączeniu z sadzą i olejem może tworzyć osady zapalne w module EGR. Liczba aut, którą wezwanie zostało objęte to ponad 225 tys. egzemplarzy – pisze autobaza.pl
Częste wady marek Toyota i Ford
Autorzy opracowania wskazują także, że popularny w Polsce model Toyota Corolla, rok produkcji 2001 – 2004, również posiada swoje mankamenty. Wypusty wałka przedłużającego w pojazdach wyposażonych we wspomaganie kierownicy wspomagane silnikiem elektrycznym (EMPS) mogły nie zostać poddane prawidłowej obróbce twardości. Skutkuje to możliwym spowodowaniem zniekształceń i zużyciem się wielowypustu, a w konsekwencji utratą sterowności samochodu. Usterka dotyczyła blisko 62 tys. egzemplarzy, które zostały objęte wezwaniem serwisowym.
Autobaza.pl wytyka także błędy amerykańskiemu Fordowi. Pisze, że w popularnym na polskich drogach samochodzie Ford C-MAX, produkowanym między 2010 a 2014 r., może dochodzić do poważnych incydentów. Występujące w nim miejscowe przegrzanie głowicy cylindrów silnika powoduje niekiedy jej pęknięcie. Efektem jest często wyciek oleju pod ciśnieniem, który w ekstremalnych okolicznościach prowadzi do pożaru w komorze silnika.
Z kolei model C-MAX, ale z rocznika 2014 i 2015, ma w swojej „kartotece” dużą ilość zgłoszeń serwisowych dotyczącą problemu kalibracji modułu sterującego silnika. Efektem może być brak wykrycia stanu przegrzania, w niektórych 2-litrowych jednostkach Duratorq Diesel. W skrajnych przypadkach przegrzany silnik może spowodować pęknięcie miski olejowej, co skutkuje utratą oleju silnikowego.
Warto wspomnieć, że modele Focus, C-Max, S-Max, Galaxy, Mondeo i Kuga (w szczególności problem dotyczy modelu Kuga), wyprodukowane w latach 2013-2016, wyposażone w silnik 1.0, 1.5 lub 1.6 Ecoboost i 6-biegową manualną skrzynię biegów mogą borykać się z pęknięciem tarczy dociskowej sprzęgła. Skutkuje to unoszeniem się charakterystycznego nieprzyjemnego zapachu mechanizmu, zmniejszoną prędkością pojazdu i jego niższą wydajnością.
źródło: Autobaza.pl