Pierwszy hub ładowania Mercedesa w Niemczech został otwarty. W Mannheim uruchomiono pierwsze własne centrum ładowania w Niemczech. Jest to także pierwszy z 30 planowanych parków szybkiego ładowania w Europie. Do końca 2024 r. Mercedes będzie oferował ponad 200 punktów ładowania. Producent samochodów współpracuje w zakresie budowy i obsługi z E.ON.
Hub ładowania Mercedesa w Niemczech
Mercedes otworzył w Mannheim swoje pierwsze własne centrum ładowania. Do końca dekady niemiecki producent planuje uruchomić na całym świecie ponad 2 000 własnych stacji ładowania. Obejmować one będą ponad 10 000 punktów szybkiego ładowania. Nowy węzeł ładowania w regionie Ren-Men-Neckar zlokalizowano przy jednym z najważniejszych korytarzy transportowych w Niemczech. Wpisuje się on w globalne zaangażowanie firmy w rozbudowę infrastruktury ładowania.
W Mannheim kierowcy pojazdów elektrycznych mogą ładować swoje samochody osobowe i dostawcze w sześciu punktach ładowania. Każdy z nich ma moc 300 kW. Każda ładowarka posiada jeden port, by zapewnia dotarcie maksymalnej energii do ładującego się pojazdu. Dzięki temu niektóre modele pojazdów elektrycznych będzie można naładować od 10 proc. do 80 proc. w mniej niż 20 minut.
Centra ładowania Mercedesa
Centra ładowania Mercedes są ogólnodostępne dla pojazdów każdej wielkości, od małych samochodów po samochody dostawcze dowolnej marki. Klienci Mercedesa mogą skorzystać z upustów, takich jak stawka powitalna. Obejmuje ona bezpłatne ładowanie za pośrednictwem usługi ładowania Mercedes me Charge we wszystkich nowych stacjach ładowania Mercedes-Benz w pierwszych miesiącach.
— Otwarcie pierwszego węzła ładowania Mercedes-Benz w Niemczech to ważny krok na naszej drodze do bezemisyjnej jazdy. Rozbudowując infrastrukturę szybkiego ładowania, ułatwiamy naszym klientom przejście na elektromobilność, a jednocześnie wyznaczając nowe standardy w ładowaniu pojazdów elektrycznych — Franz Reiner, dyrektor generalny Mercedes-Benz Mobility AG.
Korzystanie ze stacji
Huby ładowania Mercedesa są zintegrowane z cyfrową siecią ładowania Mercedes me Charge. W pojazdach elektrycznych Mercedesa system nawigacji wyświetla dokładną lokalizację, a także aktualną dostępność punktów ładowania. Informacje te są wykorzystywane przez nawigację z Electric Intelligence do obliczania wygodnej i oszczędnej czasowo trasy, łącznie z przystankami na ładowanie.
Jednocześnie klienci Mercedes będą mogli w przyszłości skorzystać z funkcji rezerwacji w Centrach Ładowania Mercedesa. Rezerwacje będą odbywać się wyprzedzeniem. Na stacji ładowania uwierzytelnianie odbywa się za pomocą wyświetlacza w systemie multimedialnym MBUX, aplikacji Mercedes me, a także karty ładowania Mercedes me Charge lub w przyszłości bezpośrednio poprzez Plug & Charge.
Mercedes i ładowanie
Całą resztę można sterować automatycznie za pośrednictwem Mercedes me Charge. Każda sesja ładowania jest automatycznie obciążana – nawet w innych krajach europejskich, poza Niemcami. Klienci mogą dostosować taryfę do swoich indywidualnych zachowań związanych z ładowaniem i zoptymalizować koszty. Dzięki temu Mercedes chce oferować maksymalną przejrzystość kosztów.
Mercedes me Charge
W ramach Mercedes me Charge Mercedes współpracuje z ponad 1100 dostawcami usług ładowania w samej Europie. Na przykład kierowcy pojazdów w pełni elektrycznych, a także hybryd typu plug-in marki Mercedes mają dostęp do ponad 550 000 punktów ładowania w Europie. Z ponad 1,4 milionami punktów ładowania na całym świecie Mercedes me Charge jest jedną z największych sieci ładowania.
Nowe możliwości ładowania
Oprócz ponad 1,4 miliona punktów ładowania w Mercedes me Charge, Mercedes poszerza zasięg stacji, tworząc własne centra ładowania Mercedes-Benz. Pakiet środków mających na celu rozwój infrastruktury obejmuje także spółkę joint venture IONITY, która obsługuje już około 3000 punktów szybkiego ładowania w Europie, a także niedawno utworzoną spółkę joint venture z sześcioma innymi producentami samochodów w celu rozbudowy sieci szybkiego ładowania w Ameryce Północnej.
Własna sieć ładowania Mercedesa, składająca się z własnych węzłów ładowania, to kolejny ważny krok w strategii elektryfikacji firmy. Wszystkie firmy związane z ekosystemem ładowania są powiązane ze spółką Mercedes-Benz Mobility AG.