Produkcja samochodów w Wielkiej Brytanii spadła w 2021 roku o 7 proc. Poziom produkcji zanotowany w ubiegłym roku jest najniższy od 1956 roku. Powodem takiego stanu rzeczy jest kryzys wywołany brakiem chipów na rynku.
- Produkcja samochodów w Wielkiej Brytanii spadła do poziomu najniższego od 1956 roku
- W Wielkiej Brytanii wyprodukowano w 2021 roku 7 proc. mniej samochodów
- Produkcja sięgnęła 860 000 samochodów
Produkcja samochodów w Wielkiej Brytanii spada
Produkcja w Wielkiej Brytanii spadła o 7 proc. do mniej niż 860 000 samochodów w 2021 roku – pisze Agencja Bloomberg. To oznacza, że producenci samochodów mieli najgorszy rok od 1956 roku. Kryzys jest wywołany globalnym brakiem półprzewodników, problemami kadrowymi związanych z pandemią i zamknięciem kluczowej fabryki Hondy.
Agencja Bloomberg wskazuje, że Stowarzyszenie Producentów i Sprzedawców Samochodów poinformowało, że produkcja na poziomie 860 000 samochodów to najgorszy wynik od ponad sześciu dekad i 1/3 poniżej poziomu sprzed pandemii, poinformowało w czwartkowym oświadczeniu Stowarzyszenie Producentów i Sprzedawców Samochodów.
W 2022 roku będzie odbicie w produkcji samochodów
Grupa handlowa spodziewa się w tym roku odbicia do ponad 1 miliona sztuk, ponieważ wąskie gardło komponentów zmniejsza się, a producenci samochodów, rozpoczynają przebudowy swoich fabryk w Wielkiej Brytanii, by nadawały się do produkcji samochodów elektrycznych.
Pomimo tego nieszczęsnego roku panuje optymizm. Rozpoczęto inwestycje, z których większość pomoże przekształcić sektor motoryzacyjny w kierunku bezemisyjnej przyszłości – pisze w oświadczeniu Mike Hawes, dyrektor generalny SMMT.
Producenci samochodów w Wielkiej Brytanii zmierzają w kierunku elektromobilności
Firma Bentley ogłosiła w tym tygodniu plan wydania 2,5 miliarda funtów w nadchodzącej dekadzie na elektryfikację swojej oferty i modernizację fabryki w Crewe w Anglii.
Zarówno Nissan, jak i Stellantis w zeszłym roku zapowiedzieli, że przekształcą swoje fabryki w Sunderland i Ellesmere Port w centra produkujące samochody elektryczne. Honda w połowie 2021 r. przystąpiła do od dawna planowanego zamknięcia zakładu w Swindon, który zatrudniał ponad 3000 osób.
Brak chipów dalej będzie straszył
Herbert Diess, dyrektor generalny Grupy Volkswagen, ostrzegł w zeszłym tygodniu, że wąskie gardło chipów będzie nadal ograniczać zdolność producenta do zaspokojenia popytu na rynku.
Dyrektor generalny Renault, Luca de Meo, powiedział w tym miesiącu, że chociaż nie spodziewa się, że rok 2022 będzie gorszy niż 2021 rok, to napięte dostawy półprzewodników będą nadal utrudniać produkcję, szczególnie w pierwszej połowie roku.