Renault dąży do tego, aby do 2030 r. stać się w Europie marką całkowicie elektrycznych samochodów. Dotyczy to nie tylko marki Renault, ale także Grupy Renault – w tym marek takich jak Alpine i Dacia. Dla Dacii została otwarta jednak pewna furtka

  • Renault ma być w pełni elektryczne w Europie do 2030 roku
  • Dacia nie będzie zobligowana do pełnej elektryfikacji
  • Grupa Renault chce w najbliższym czasie zaprezentować

Renault będzie elektryczne w Europie do 2030 roku

Renault będzie w 2030 roku w Europie w 100 proc. elektryczny – powiedział dyrektor generalny Luca de Meo w centrum technicznym Renault pod Paryżem. Według de Meo, jeszcze w czerwcu 2021 r. Renault stawiało sobie za cel wskaźnik 90 procent elektrycznych samochodów do 2030 roku. Obecnie cele zostały podniesione do 100 procent.

Elektryczne Renault E-Tech
Elektryczne Renault E-Tech zdjęcie: Renault

Tylka furtka dla Dacii

Renault pozostawia jednak otwartą lukę dla Dacii. Tańsza marka w Grupie Renault, będzie mogła może nadal sprzedawać samochody z silnikami spalinowymi jeszcze po 2030 r., jeśli brak infrastruktury do ładowania lub wysokie ceny energii elektrycznej nie pozwolą jeszcze na całkowitą konwersję marki na napędy akumulatorowe.

Według doniesień medialnych de Meo opisał rozwiązanie dla Dacii, jako „Plan B”. Dacia zostanie zelektryfikowana „w ostatniej możliwej chwili” i w sposób, który respektuje „stosunek ceny do wydajności” marki. Szef Renault nie podał też żadnych szczegółów na temat innych rynków poza Europą.

Produkcja samochodów Renault  - montaż lamp

Elektryczne serce Renault

W ostatnich miesiącach Renault przygotowało już swoją produkcję do przejścia na elektromobilność. Sercem produkcji samochodów elektrycznych Renault, będzie klaster branży elektromobilności – Renault ElectriCity, które obejmuje fabryki w Douai, Maubeuge i Ruitz w północnej Francji. Już wcześniej było wiadomo, że Megane E-TECH Electric i Renault 5 Electric będą produkowane w Douai.

Elektryczne Renault Mégane E-TECH
Ceny elektrycznego Renault Mégane E-TECH zaczynają się od 154 tys. zł. zdjęcie: Renault

W grudniu producent potwierdził, że ElectriCity otrzymało również kontrakt na produkcję przyszłego elektrycznego SUV-a, który wciąż znajduje się jeszcze w fazie planowania. Electrive.com pisze, że Luca De Meo nie powiedział, czy wycofywanie silników spalinowych będzie miało również wpływ na planowanie modelu.

Produkcja Renault

Nowe elektryczne Renault

Doniesienia z lata 2021 roku wskazywały, że do 2030 roku zaplanowano przedstawienie dziesięciu nowych modeli elektrycznych, z czego siedem z nich będzie sygnowane marką Renault, trzy jako Alpine. Nie wspomniano jednak nic o Dacii; budżetowa marka jak dotąd ma w swoim asortymencie tylko model Spring, będący samochodem elektrycznym.

Electrive podkreśla, że rezygnacja z silników spalinowych doprowadziłaby do powstania pewnych luk w gamie modeli w bieżącym planowaniu.

Produkcja Renault ZOE
Produkcja Renault ZOE zdjęcie: Renault

Podejmując decyzję o zaprzestaniu sprzedaży nowych samochodów spalinowych od 2030 roku, Renault idzie za przykładem innych marek. Ford ogłosił również przejście na całkowicie elektryczną markę w Europie, do 2030 r. Opel chce sprzedawać tylko samochody elektryczne już w 2028 r. DS stanie się e-marką już w 2026 r., Alfa Romeo w 2027 r., a Peugeot w 2030 r.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię