Audi rozpoczyna produkcję silników elektrycznych w Győr na Węgrzech. Będą one montowane w najnowszych samochodach zbudowanych na platformie Premium Platform Electric (PPE). Nowo opracowane silniki elektryczne zostaną po raz pierwszy wykorzystane w serii Audi Q6 e-tron.

Silniki elektryczne Audi z Węgier

Obecnie w Győr na Węgrzech, Audi Hungaria produkuje stojany i komponenty przekładni. Wykorzystuje do tego zupełnie nowy obiekt o powierzchni 15 000 metrów kwadratowych, gdzie montowane są również osie do PPE. Testy produktów również odbywają się w Győr. Zespół Audi w tym zakładzie zbudował już ponad 400 000 elektrycznych układów napędowych od 2018 roku.

Oprócz silników elektrycznych dla PPE, które napędzą serię Audi Q6 e-tron, Győr buduje również układ napędowy dla Audi Q8 e-tron. Powstanie ponadto dodatkowy obszar produkcyjny dla silników elektrycznych, które pojawią się w pojazdach opartych na MEBeco (modular electric drive toolkit) w Grupie Volkswagen.

Silniki elektryczne Audi z Węgier

Audi na Węgrzech

Audi Production wykorzystuje przejście na e-mobilność do kompleksowej transformacji swojej globalnej sieci produkcyjnej. W ramach tego holistycznego, zrównoważonego podejścia Audi modernizuje, digitalizuje i przekształca swoje istniejące zakłady. Od 2020 r. produkcja w Győr jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla netto.

Zakład ma największy w Europie system fotowoltaiczny montowany na dachu. Jest także największym na Węgrzech przemysłowym konsumentem energii geotermalnej. Aby transport silników elektrycznych do PPE z Győr do Ingolstadt także był neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, Audi korzysta z usług DB Cargo.

Silniki elektryczne Audi z Węgier

Fabryka Audi w Győr

W tym samym roku, w którym uruchomiono produkcję PPE, Audi Hungaria świętuje swoje 30-lecie. Od momentu powstania, firma stała się największym na świecie zakładem produkującym układy napędowe i pierwszym producentem samochodów klasy premium na Węgrzech. Wraz z rozpoczęciem produkcji modelu CUPRA Terramar, Győr zwiększy efekt synergii w globalnej sieci produkcyjnej.

Aby rozszerzyć produkcję seryjną komponentów karoserii dla grupy marek Progressive z Audi, Lamborghini i Bentley, Audi Hungaria rozbudowało w zeszłym roku swój zakład. Powstają tam złożone elementy karoserii, takie jak tylne i przednie klapy, drzwi, błotniki, dachy i ramy paneli bocznych – głównie z aluminium.

Od momentu powstania Audi Hungaria zainwestowało około dwunastu miliardów euro w swój zakład. Czyni to go jednym z największych inwestorów w węgierskim przemyśle. Audi Hungaria zatrudnia obecnie około 12 000 osób.

Silniki elektryczne Audi z Węgier

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię