Elektryczny Opel Grandland i Crossland pojawią się w 2024 roku. Stellantis oficjalnie potwierdził daty elektrycznych następców dotychczas spalinowych SUVów. Nie wiadomo jednak na jakich platformach będą budowane samochody.

Elektryczny Opel Crossland i Grandland w 2024 roku

Podczas kongresu Automobilwoche w Berlinie, dyrektor generalny Opla Florian Huettl ogłosił trzy ważne kamienie milowe. W przyszłym roku Opel będzie świętował 125-lecie produkcji samochodów i zaoferuje co najmniej jeden model z napędem elektrycznym w każdej linii. Ponadto następca Crosslanda i zupełnie nowy Grandland będą dostępne z napędem akumulatorowo-elektrycznym. Tym samym wypełnią one ostatnie luki w elektrycznym portfolio niemieckiej marki.

Nowy Opel Grandland powstanie w fabryce w Eisenach w Turyngii i będzie oparty na innowacyjnej platformie Grupy STLA Medium.

— Rok 2024 będzie nie tylko ważną rocznicą dla firmy. W imponujący sposób pokazujemy również, jak skutecznie Opel opanowuje transformację w branży motoryzacyjnej. Uzupełniamy naszą zelektryfikowaną gamę o czysto elektrycznych następców modeli Crossland i Grandland. Naszym celem jest przystępna cenowo, neutralna pod względem emisji CO2 mobilność — powiedział Huettl w stolicy Niemiec.

Portal Electrive.com podaje z kolei, że elektryczny Opel Grandland oparto o nową platformę elektryczną STLA Medium i ma wejść do produkcji w niemieckiej fabryce w Eisenach w drugiej połowie 2024 roku. 400-woltowa platforma może pomieścić akumulatory o pojemności do 98 kWh.

Niemiecki Opel chce być marką samochodów w pełni elektrycznych już od 2028 roku.

Hybrydowy Opel Grandland

O hybrydowym Oplu Grandlandzie pisaliśmy już październiku 2022 roku. Opel Grandland GSe pod maską posiada zespół złożony z silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra i silników elektrycznych. Dwa silniki elektryczne umieszczono po jednym na każdej osi. Napęd rozwija moc do 221 kW, czyli ok. 300 KM. Zapewnia on napęd na wszystkie koła. Samochodów przyspiesza do 100 km/h w ok. 6,1 sekundy. Prędkość maksymalna auta to 235 km/h. W trybie elektrycznym wynosi ono 135 km/h.

Studyjny model autonomicznego Volkswagena GEN.TRAVEL

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię