Polacy zmieniają zwyczaje zakupowe, mając na uwadze dobro środowiska oraz zagrożenia płynące ze zmian klimatycznych. Badanie „Przyszłość stacji paliw” zrealizowane przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Anwim, właściciela sieci stacji paliw MOYA, wskazują na rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów. Aż 95 proc. respondentów deklaruje, że na co dzień dba o środowisko, a 60 proc. ankietowanych jest gotowych zapłacić więcej za produkty ekologiczne. 

  • Badanie „Przyszłość stacji paliw” wskazuje, że 95 proc. respondentów deklaruje, że na co dzień dba o środowisko
  • Prawie połowa badanych uważa, że auta elektryczne są w Polsce rozwiązaniem proekologicznym
  • Dla prawie ¾ pytanych ważne jest, by marka oferowała produkty lub usługi wytworzone z poszanowaniem norm środowiskowych

Polacy i ekologia na stacjach

Jak pokazują wyniki badań „Przyszłość stacji paliw” klienci tych placówek mają wysoką świadomość ekologiczną. Aż 95 proc. ankietowanych zadeklarowało, że na co dzień dba o środowisko. Oznacza to dla nich m.in. segregację odpadów i niemarnowanie żywności. Co ciekawe, osoby korzystające ze stacji paliw minimum raz w tygodniu, częściej deklarują kierowanie się troską o środowisko w swoich konsumenckich wyborach. Dla prawie ¾ pytanych ważne jest, by marka oferowała produkty lub usługi wytworzone z poszanowaniem norm środowiskowych i ponad 60 proc. z nich jest gotowych zapłacić za nie więcej.

— Zmiany zachowań konsumentów widoczne są już od kilku lat. Polacy ograniczają zakup nowych ubrań, starają się zużywać mniej energii, wybierają produkty przyjazne środowisku i z ekologicznych źródeł. Ten pozytywny trend nasilił się w czasie pandemii i mimo jego spowolnienia spowodowanego wysoką inflacją, możemy spodziewać się dalszego wzrostu świadomości ekologicznej Polaków. Konsumenci w swoich wyborach kierują się przede wszystkim ceną, ale deklarują także, że biorą pod uwagę jakość i pochodzenie produktu — mówi Andrzej Kondys, dyrektor ds. operacyjnych MOYA, członek zarządu Anwim.

Auta elektryczne w oczach klientów stacji paliw

Prawie połowa badanych uważa, że auta elektryczne są w Polsce rozwiązaniem proekologicznym. Odsetek ten jest nawet większy (62 proc.) wśród osób korzystających ze stacji minimum raz w tygodniu. Jednocześnie mieszkańcy większych miast nie obawiają się, że upowszechnienie aut elektrycznych spowoduje rezygnację z komunikacji miejskiej. 

— Konsumenci dostrzegają konieczność działań w kierunku ekologii i niskoemisyjności nie tylko w kontekście przedsiębiorstw, lecz także przyzwyczajeń w życiu codziennym. Coraz wyższa świadomość społeczna sprzyja realnej transformacji biznesu na rzecz ochrony środowiska, która musi być realizowana zarówno przez obszar legislacyjny, biznes, a na końcu konsumentów — podsumowuje Andrzej Kondys.

Sieć MOYA posiada już ponad 400 stacji, a liczba ta ciągle rośnie. Anwim podkreśla, że strategia firmy Anwim zakłada szeroko zakrojone działania, począwszy od rozwoju sieci punktów ładowania samochodów elektrycznych, poprzez gospodarkę odpadami, ekologiczne rozwiązania na stacjach, po asortyment bogaty w produkty wytwarzane w zrównoważony sposób.

źródło: Anwim

Zobacz też: Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię