Toyota trzeci rok z rzędu utrzymała pozycję najlepiej sprzedającego się producenta samochodów. W 2022 roku japońska firma sprzedała na całym świecie 10,5 mln samochodów. 

  • Toyota sprzedała w 2022 roku 10 483 024 samochody
  • Toyota trzeci rok z rzędu utrzymała tytuł najlepszego sprzedawcy w branży motoryzacyjnej
  • Produkcja Toyoty w 2022 roku wzrosła o 5,3 proc. rdr

Sprzedaż Toyoty w 2022 roku

Toyota sprzedała w ubiegłym roku dokładnie 10 483 024 samochody. Największy udział w sprzedaży przypadał na markę Toyota, której sprzedaż sięgnęła 9 566 961 samochodów (spadek o 0,5 proc.). Marka Daihatsu sprzedała 766 091 samochodów (wzrost o 5,6 proc.) a Hino 149 972 samochody (-3,4 proc.). Daihatsu może pochwalić się sporym wzrostem (+24,6 proc.) jeśli chodzi o sprzedaż na rynkach innych niż Japonia, gdzie sięgnęła ona poziomu 189 906 samochodów. Łącznie marki Toyoty poza Japonią odnotowały wzrost sprzedaży na poziomie 2,3 proc. 

Sprzedaż Toyoty w 2022 roku
Sprzedaż Toyoty w 2022 roku

Produkcja Toyoty w 2022 roku

W całym 2022 roku Toyota wyprodukowała 10 610 604 samochody, co stanowi wzrost na poziomie 5,3 proc. rdr. Wynik ten ciągnęły fabryki znajdujące się poza Japonią, gdzie powstało 6 957 592 samochody (wzrost o 12,5 proc. rdr), podczas gdy japońskie zakłady notowały spadek produkcji na poziomie 6,2 proc.

Toyota podkreśla w swoim komunikacie, że silny popyt w Azji i wzrost zdolności produkcyjnych i w Azji i Ameryce Północnej pomogły mu zwiększyć globalną produkcję o 5 procent w 2022 roku. Toyota w listopadzie zrewidowała swoją prognozę produkcji na obecny rok finansowy kończący się w marcu 2023 roku do 9,2 mln pojazdów z wcześniejszego poziomu 9,7 mln.

Produkcja Toyoty w 2022 roku
Produkcja Toyoty w 2022 roku

W grudniu 2022 r. zarówno globalna sprzedaż, jak i produkcja były niższe w ujęciu rok do roku ze względu na wpływ niedoborów w dostawach części spowodowanych wpływem rozprzestrzeniania się COVID-19 i zwiększonego popytu na półprzewodniki.

— Sytuacja pozostaje trudna do przewidzenia ze względu na niedobory półprzewodników i COVID-19. Będziemy jednak nadal uważnie monitorować sytuację w zakresie dostaw części i w miarę możliwości minimalizować nagłe spadki produkcji, jednocześnie dokładając wszelkich starań, aby jak najwięcej pojazdów dostarczyć naszym klientom w jak najwcześniejszym terminie — czytamy na stronie Toyoty. 

Zobacz też: Elektryczny Volkswagen ID.Buzz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię