Tata i Jaguar na jednej platformie. Tata Motors skorzysta z platformy EMA 800 V, jaka oferowana jest przez brytyjski Jaguar Land Rover. Podpisano już w tej sprawie umowę. 

Tata i Jaguar Land Rover na jednej platformie

Tata Motors skorzysta z platformy EMA 800 V. Obie spółki zależne będące w całości własnością Tata Motors Limited (TML), podpisały w tej sprawie umowę. Najpierw zostanie ona zastosowana w modelu Avinyi’a. Okazuje się, nie będzie on jedynym modelem samochodu elektrycznego, ale stanie się serią pojazdów „Premium Pure Electric”.

Tata Passenger Electric Mobility (TPEM) i Jaguar Land Rover dokładnie podpisały protokół ustaleń w sprawie licencjonowania architektury modułowej (EMA). Opłata licencyjna obejmie architekturę elektryczną, elektryczny zespół napędowy, akumulator i know-how w zakresie produkcji. TPEM i JLR zawrą również umowę o świadczenie usług inżynieryjnych. 

Platforma EMA Jaguar Land Rover

Platforma EMA Jaguar Land Rovera będzie stanowić podstawę nowej generacji „w pełni elektrycznych” średniej wielkości SUV-ów JLR. Będą one przeznaczone na rynki międzynarodowe, a pojawi się ona w nich od 2025 r. Zoptymalizowano ją pod kątem proporcji pojazdów elektrycznych, aby zmaksymalizować przestrzeń wewnętrzną, komfort i widoczność, a także zaawansowaną architekturę elektryczną. Do tego dochodzą także aspekty łączności, oprogramowania i funkcje bezprzewodowe.

Koncepcja „Avinya”, zaprezentowana po raz pierwszy w 2022 r., to wizja mobilności elektrycznej. Współpraca z JLR na platformie EMA sprawi, że seria pojazdów Premium Pure Electric „Avinya” ma stać się konkurencyjna na całym świecie i przyszłościowa dla koncernu Tata.

— Avinya oznacza „innowacyjność” i reprezentuje naszą wizję nowego paradygmatu mobilności osobistej. Zbudowana w oparciu o architekturę wyposażoną w najnowsze osiągnięcia technologii, oprogramowania i sztucznej inteligencji nowej ery, Avinya stworzy nową generację światowej klasy pojazdów elektrycznych, charakteryzujących się światowymi standardami w zakresie wydajności i zasięgu. Jesteśmy zachwyceni możliwością współpracy na platformie EMA z JLR w celu urzeczywistnienia tej wizji — mówi w komunikacie Anand Kulkarni, dyrektor ds. produktów i dyrektor programów HV w TPEM.

Współpraca obu firm

W ramach transferu wiedzy, umiejętności i procesów produkcyjnych w Wielkiej Brytanii powstanie ponad 200 nowych miejsc pracy. Już wcześniej modele Harrier i Safari firmy Tata należące do segmentu średnich SUV-ów opracowano w oparciu o platformę D8 firmy JLR. Partnerstwo w ramach platformy EMA w zakresie pełnego programu rozwoju pojazdów stanowi znaczący krok w poziomie współpracy i synergii pomiędzy podmiotami z Grupy Tata.

Dostęp do platformy EMA pomoże przyspieszyć wejście Tata do segmentu pojazdów elektrycznych najwyższej klasy, skracając jednocześnie czas i koszty cyklu rozwojowego. Architektura pomoże przejść do autonomii poziomu 2 ze wszystkimi zaawansowanymi funkcjami łączności, komfortu i wygody. Co więcej, przyspieszy to wdrażanie przez TPEM technologii oprogramowania bezprzewodowego, technologii bezpieczeństwa (5 gwiazdek EuroNCAP), a także ultraszybkiego ładowania. 

Tata Motors chce rosnąć w elektryki

Tata Motors Limited to firma o wartości 42 miliardów dolarów, jest producentem samochodów osobowych, pojazdów użytkowych, pick-upów, ciężarówek i autobusów. Jest liderem indyjskiego rynku pojazdów użytkowych i jedną z trzech największych na rynku producentów pojazdów osobowych.

Tata Motors posiada ośrodki badawczo-rozwojowe zlokalizowane w Indiach, Wielkiej Brytanii, USA, Włoszech i Korei Południowej. Firma jest pionierem transformacji pojazdów elektrycznych w Indiach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię