Elektryczny Nissan GTR? Dlaczego nie! Japończycy pokazali jaka będzie przyszłość kultowego samochodu. GTR to jeden z kultowych modeli Nissana. Firma w czasie Japan Mobility Show Nissan pokazała w pełni elektryczny, wyczynowy koncepcyjny model Nissan Hyper Force.

Elektryczny Nissan GTR – oto model Nissan Hyper Force

W czasie Japan Mobility Show firma Nissan zaprezentowała Nissan Hyper Force. Jej zdaniem jest on spektakularnym finałem innowacyjnej serii pięciu „hiper” pojazdów koncepcyjnych. Nissan pokazał, że potrafi wyobrazić sobie szeroką gamę przyszłych potrzeb, a także stylów życia klientów. Firma postanowiła urozmaicić ich życie innowacjami i sportową ekscytacją. Auto wyraźnie nawiązuje swoją bryłą do kultowego modelu auta sportowego Nissana GTR. Kiedy jednak należy się spodziewać elektrycznego Nissana GTR – nie wiadomo.

Nissan GTR na prąd - oto model Nissan Hyper Force

Osiągi nowego elektryka

Nowy model koncepcyjny to w pełni elektryczny supersamochód o wysokich osiągach. Ma on zapewniać najwyższą przyjemność z jazdy, a jednocześnie zapewnić wysoką wydajność ekologiczną i komfort w codziennym użytkowaniu. Jego sercem jest w pełni elektryczny układ napędowy o dużej mocy z akumulatorem półprzewodnikowym o optymalnym wyważeniu masy.

Może on wytwarzać moc do 1000 kW przy precyzyjnym i szybkim przyspieszaniu. Zaawansowana technologia sterowania wszystkimi kołami Nissana e-4ORCE i lekkie nadwozie wykonane z włókna węglowego o wysokiej wytrzymałości mają oferować lepsze pokonywanie zakrętów, a także wyjątkowe prowadzenie na torach i krętych drogach.

Nissan GTR na prąd

Wygląd Nissana Hyper Force

Wygląd zewnętrzny o szerokich i mocno osadzonych proporcjach stanowi mieszankę eleganckich krzywizn płynnie łączących się z odważną geometrią. Ma ona odzwierciedlać osiągi auta, ukryte pod maską. Przednie i tylne lampy, mają nawiązywać do wyczynowych samochodów Nissana.

Nadwozie osiąga wysokie parametry aerodynamiczne, które zostały opracowane wspólnie z zespołem wyścigowym NISMO. Dwupoziomowa konstrukcja aerodynamiczna pod przednią maską zapewnia zarówno dużą siłę docisku, jak i wysoką wydajność chłodzenia. Tymczasem dwupoziomowy tylny dyfuzor optymalnie kontroluje przepływ powietrza.

Nowo opracowany siłownik plazmowy na tłumić odrywanie powietrza, aby zmaksymalizować przyczepność i zminimalizować unoszenie wewnętrznego koła podczas pokonywania zakrętów. Lekkie i kute koła z włókna węglowego mają poprawiać aerodynamikę i chłodzenie hamulców.

Nissan GTR na prąd - oto model Nissan Hyper Force

Tryby jazdy „elektrycznego Nissana GTR”

W modelu koncepcyjnym wbudowano dwa tryby jazdy: „R” i „GT”. Graficzny interfejs użytkownika zmienia kolor i sposób wyświetlania w zależności od trybu. Ma on przedstawiać najpotrzebniejsze dla kierowcy informacje w zależności od warunków jazdy. Grafiki są wynikiem współpracy z firmą Polyphony Digital, spółką zależną Sony Interactive Entertainment, a także kooperacji z twórcami gry wideo Gran Turismo.

W trybie R kabina podświetla się na czerwono i tworzy intuicyjny kokpit skupiony wokół kierowcy, ułatwiający koncentrację. Panele na desce rozdzielczej rozciągają się w stronę siedzenia, zwiększając poczucie kokpitu. Cztery ekrany umieszczone wokół kierownicy wyświetlają wskaźnik przyczepność i temperaturę opon, ciśnienie powietrza, a także takie dane jak temperatura tarcz hamulcowych, rozkład mocy i inne informacje bezcenne w wyścigach.

W trybie GT kabina podświetla się na niebiesko, a ekrany otaczające kierownicę odsuwają się i łączą ze sobą. 

Fotele kierowcy i pasażera z przodu wykonane są z lekkiego, sztywnego włókna węglowego, które umożliwia komfortową jazdę na długich dystansach i są wyposażone w czteropunktowe pasy bezpieczeństwa. Nissan podkreśla, że dzięki zaawansowanemu autonomicznemu napędowi z hiper LIDAREM i szeregowi czujników dostosowanych do jazdy sportowej, pojazd został zaprojektowany tak, aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno na drogach publicznych, jak i na torze.

Wnętrze elektrycznego Nissana GTR

Granie w gry w samochodzie

Atrakcyjność Nissana Hyper Force, który ewidentnie jest Nissanem GTR na prąd, zwiększa innowacyjna technologia rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej. Umożliwia ona płynną jazdę zarówno w świecie rzeczywistym, a także i wirtualnym. Po zatrzymaniu się kierowca może skorzystać ze specjalnego kasku VR, który umożliwia korzystanie z gier. Może on ścigać się w wyścigach online, bez opuszczania samochodu. Używając szkieletowych wizjerów dla AR, kierowca może rywalizować z cyfrowymi duchami swoich znajomych, a nawet zawodowych kierowców na torze.

Nissan Hyper Force dzięki swojej przyjazności dla środowiska, osiągom i najnowocześniejszemu wyposażeniu w zakresie bezpieczeństwa stanowi wizję Nissana dotyczącą w pełni elektrycznego supersamochodu nowej generacji o wysokich osiągach.

Wnętrze elektrycznego Nissana GTR

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię