Sprzedaż Tesli Model 3 może być najwyższa w 2021 roku. Model 3 jest na dobrej drodze, aby stać się najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie w 2021 r. – pisze Automotive News. Modele VW i Renault rzucają jednak wyzwanie Tesli w związku z boomem sprzedaży pojazdów elektrycznych na baterie.
- Tesla sprzedała dotychczas 113 397 egzemplarzy Modelu 3
- Tesla Model 3 najprawdopodobniej będzie najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie
- Za Teslą, plasuje się Volkswagen ze swoim ID.3
Sprzedaż Tesli Model 3 najwyższa w Europie w 2021 roku
Jak pisze Automotive News, do listopada sprzedaż Modelu 3 w Europie wzrosła o 84 procent. Tesla Model 3 ma szansę stać się najlepiej sprzedającym się w pełni elektrycznym pojazdem w Europie w 2021 roku, przy silnym wzroście ogólnej sprzedaży pojazdów akumulatorowych. Wg JATO Dynamics Tesla sprzedała do listopada łącznie 113 397 Modelu 3.
Na koniec roku najprawdopodobniej na drugim miejscu znajdzie się model Volkswagena – ID3. Sprzedaż ID3 wzrosła w ciągu 11 miesięcy o 125 procent, do 63 109 aut.
Dziennikarze Automotive News piszą, że Renault Zoe, najlepiej sprzedający się samochód elektryczny 2020 roku, jest na dobrej drodze, aby zająć trzecie miejsce. W ciągu 11 miesięcy sprzedaż Zoe wyniosła 60 551.
Model 3 po raz ostatni znalazł się na szczycie europejskich list przebojów samochodów elektrycznych w 2019 roku. We wrześniu kompaktowy sedan był pierwszym w pełni elektrycznym samochodem, który stał się najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, przewyższając regularne bestsellery z silnikami spalinowymi, takie jak VW Golf i Renault Clio.
Sprzedaż samochodów elektrycznych rośnie w 2021 roku
Matthias Schmidt, autor European Electric Car Report przewiduje, że udział w sprzedaży pojazdów elektrycznych w Europie Zachodniej osiągnie rekordowy poziom 11 procent w 2021 r.
Producenci samochodów naciskają na sprzedaż pojazdów elektrycznych, aby utrzymać emisje CO2 w granicach wyznaczonych przez Unię Europejską. Firmy ryzykują, że nie spełnią swoich celów regulacyjnych, ponieważ priorytetowo traktują drogie, bardziej marżowe samochody z wyższymi emisjami w obliczu niedoboru półprzewodników – pisze Automotive News.
W normalnym roku wolumen BEV wyniósłby nieco ponad 8-procent – powiedział Schmidt.
Tesla będzie w tym roku marką nr 1 w sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie Zachodniej ze sprzedażą około 170 000 sztuk – prognozuje Schmidt w rozmowie z Automotive News.
Jednak to Volkswagen Group, której marki sprzedają w pełni elektryczne samochody, będzie dominującą firmą w segmencie aut elektrycznych, ze sprzedażą na poziomie ok. 300 000 aut. Na drugim miejscu będzie Tesla, a Stellantis na trzecim.
Według danych Schmidta pozycja Renault-Nissan spadła na czwartą pozycję pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie w październiku, ale sojusz odnotowuje duży popyt na w pełni elektrycznego, małobudżetowego hatchbacka Dacia Spring.
Schmidt w rozmowie z Automotive News wskazuje, że Tesla zakończy rok z całkowitym udziałem w rynku w Europie Zachodniej na poziomie 2 procent.