Volkswagen osiągnął kolejny kamień milowy na swojej drodze transformacji w kierunku elektromobilności. Nowy zakład produkcyjny elektrycznego projektu Trinity ma zostać zbudowany w pobliżu głównego zakładu w Wolfsburgu, a inwestycje wyniosą około 2 miliardów euro. Rada Nadzorcza Grupy podjęła uchwałę w tej sprawie.

  • Volkswagen zbuduje nową fabrykę w Wolfsburgu – Warmenau
  • Nowa fabryka Volkswagena ma być rewolucją w produkcji
  • W fabryce Trinity będą powstawać całkiem nowe, autonomiczne samochody elektryczne

Nowa fabryka Volkswagena – Trinity

Nowa fabryka Volkswagena Trinity jest kluczowym elementem największego programu modernizacyjnego w historii głównej siedziby Volkswagena. Prace budowlane w dzielnicy Warmenau w Wolfsburgu rozpoczną się już wiosną 2023 roku. Neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla model Trinity, zbudowany przy użyciu najbardziej innowacyjnych metod produkcyjnych, ma zjeżdżać z linii montażowej od 2026 roku.

Nowa fabryka Trinity Volkswagena ma powstać w Wolfsburgu-Warmenau. Od lewej: Ralf Brandstätter, dr Christian Vollmer, dr Herbert Diess, Daniela Cavallo, Stephan Weil i Gunnar Kilian.
Nowa fabryka Trinity Volkswagena ma powstać w Wolfsburgu-Warmenau. Od lewej: Ralf Brandstätter, dr Christian Vollmer, dr Herbert Diess, Daniela Cavallo, Stephan Weil i Gunnar Kilian. zdjęcie: Volkswagen

Trinity – rewolucja w produkcji Volkswagena

Nowy zakład stanie się kluczowym elementem transformacji produkcji w głównym zakładzie w Wolfsburgu.

Decyzja Rady Nadzorczej jest ważnym kamieniem milowym dla transformacji naszej marki i przyszłości zakładu produkcyjnego w Wolfsburgu. W ten sposób wzmacniamy i utrzymujemy konkurencyjność głównego zakładu i dajemy pracownikom solidną, długoterminową perspektywę. Dzięki Trinity i nowej fabryce wyznaczamy standardy w branży motoryzacyjnej oraz przekształcamy Wolfsburg w globalną latarnię morską dla najnowocześniejszej i najwydajniejszej produkcji pojazdów – powiedział dyrektor generalny Volkswagena, Ralf Brandstätter.

Innowacyjne podejście do produkcji i rewolucja w motoryzacji

Projekt Trinity jest nowym drogowskazem dla całkowicie elektrycznej floty Volkswagena i punktem kluczowym dla strategii marki – ACCELERATE. Celem Volkswagena jest osiągnięcie krótszego czasu ładowania, wydłużenia zasięgu samochodów, który ma przekraczać 700 kilometrów, neutralności emisyjnej CO2, a także osiągnięcie gotowości technicznej do autonomicznej jazdy na poziomie czwartym.

Podstawą strategii jest nowa platforma SSP. W całym okresie jej eksploatacji Volkswagen przewiduje, że powstanie na niej ponad 40 milionów pojazdów.

Nowa fabryka Trinity Volkswagena ma powstać w Wolfsburgu-Warmenau. Od lewej: Ralf Brandstätter, dr Christian Vollmer, dr Herbert Diess, Daniela Cavallo, Stephan Weil i Gunnar Kilian.
zdjęcie: Volkswagen

Samochód wyprodukowany w 10 godzin

Volkswagen zamierza również ustanowić standardy w produkcji, która rozpocznie się w ramach projektu Trinity od 2026 roku. Firma chce, by czas produkcji mieścił się w 10 godzinach. W jaki sposób to osiągnąć? Poprzez mniejszą liczbę wariantów, mniejszą liczbę komponentów, większą automatyzację oraz nowe koncepcje logistyczne.

Volkswagen inwestuje także 800 milionów euro w najbardziej zaawansowane centrum badawczo-rozwojowe w Europie, aby w nadchodzących latach napędzać przyszłość mobilności. Do 2030 roku planowana jest integracja produkcji nowoczesnych pojazdów elektrycznych w oparciu o platformę SSP w głównym zakładzie Volkswagena, która będzie wzorowana na sposobie działania obiekty Trinity.

– Koncentrujemy się na innowacyjnych i zrównoważonych koncepcjach produkcyjnych. Budowa nowej fabryki w Warmenau daje nam również możliwość dostosowania istniejącej fabryki, krok po kroku. Trinity to zupełnie nowy sposób myślenia, produkcji, współpracy. Kształtowanie przyszłości wymaga odwagi. W ten sposób Wolfsburg stanie się wyznacznikiem innowacyjnych koncepcji produkcyjnych – zarówno dla Volkswagena, jak i całej branży – mówi dr Christian Vollmer, członek zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za produkcję.

Nowa fabryka Trinity – tuż obok głównego zakładu Volkswagena w Wolfsburgu

Decyzję o budowie nowej fabryki od podstaw, poprzedziła analiza kilku innych opcji, w tym intensywny przegląd możliwości ulokowania produkcji Trinity w zakładzie w Wolfsburgu. Oprócz efektywności w perspektywie średnioterminowej, czynnikiem sprzyjającym budowie nowej fabryki w Warmenau jest fakt, że wybranie tej opcji nie zakłóci trwającej obecnie produkcji, ani rozwoju ważnych modeli, takich jak Tiguan, czy Golf.

W ramach projekty Trinity Volkswagen chce wprowadzić całkowicie nowe, autonomiczne samochody elektryczne
W ramach projekty Trinity Volkswagen chce wprowadzić całkowicie nowe, autonomiczne samochody elektryczne zdjęcie: Volkswagen

Dyskusja na temat nowego fabryki Volkswagena

W grudniu ubiegłego roku rada nadzorcza Volkswagen AG potwierdziła już produkcję elektrycznego modelu Trinity w Wolfsburgu w ramach 70. rundy planowania. Jednak przekształcenie głównego zakładu w fabrykę pojazdów elektrycznych rozpocznie się już znacznie wcześniej. Volkswagen rozpocznie budowę ID.3 w Wolfsburgu w 2023 r., aby sprostać wysokiemu popytowi na modele elektryczne swojej głównej marki.

Dzięki Trinity firma chce przyspieszyć realizację wielkich projektów przyszłości – Volkswagen chce udostępnić autonomiczną jazdę do 2030 r.

Strategia ACCELERATE ma przygotować markę Volkswagen do głębokich zmian, jakie zachodzą w branży motoryzacyjnej. Firma przyspiesza także prace nad innymi projektami przyszłości, takimi jak: integracja oprogramowania z pojazdem.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię