Niemiecka firma produkująca samochody solarne Sono Motors przygotowuje się do wejścia na amerykańską giełdę. Spółka może być wyceniana nawet na 1 mld dolarów.
- Sono producent samochodów solarnych chce wejść na amerykańską giełdę
- Reuters pisze, powołując się na swoje źródła, że firma może być wyceniana nawet na 1 mld dolarów
- Sono ma już 14 tys. rezerwacji na swoje pojazdy solarne
Sono idzie na giełdę
Niemiecka firma produkująca samochody solarne Sono Motors złożyła w piątek wstępny wniosek ws. oferty publicznej na Wall Street. Firma chce zarobić na rosnącej popularności aut elektrycznych, a także coraz większym zainteresowaniu ze strony inwestorów. Jak pisze Agencja Reuters, spółka może zostać wyceniona na ponad 1 mld dolarów.
Sono i auta solarne
Firma Sono została założona w 2016 roku przez czterech przyjaciół z małego warsztatu w Monachium. Opracowała model Sion. Jest to w pełni elektryczny pojazd z ogniwami słonecznymi, zintegrowanymi z nadwoziem. Samochód ma zasięg do 305 kilometrów i może być ładowany za pomocą energii słonecznej lub z konwencjonalnych gniazdek elektrycznych.
W dokumentach przekazanych na giełdę firma poinformowała, że zamierza rozpocząć dostarczanie samochodów w pierwszej połowie 2023 roku.
Sono zgłosiło ponad 14 000 rezerwacji z wpłaconymi już zaliczkami. Miało to dać przepływy pieniężne w wysokości 38,8 mln euro, do końca sierpnia. Na koniec czerwca stanowiły one wartość 37,9 mln euro. Zaliczki odpowiadają wartości sprzedaży na poziomie około 300 milionów euro.
Sono zapowiedziało, że planuje licencjonować i sprzedawać swoją technologię słoneczną producentom autobusów, ciężarówek, samochodów kempingowych, pociągów, a nawet łodzi.
Trend zmian
W dokumentacji wydanej przed szczytem klimatycznym COP26 w Glasgow, który odbędzie się w przyszłym miesiącu, wskazano na potrzebę stworzenia przyjaznej dla klimatu i przystępnej cenowo mobilności elektrycznej. Jest to kluczowy element w ograniczaniu emisji CO2.
Zmiany polityk rządowych mające na celu przeciwdziałanie globalnemu ociepleniu, mogą spowodować, że do 2030 r. pojazdy o zerowej emisji będą stanowić około 30 proc. wszystkich pojazdów poruszających się po drogach.
Według raportu McKinsey & Company, pandemia COVID-19 skłoniła również wiele rządów do zwiększenia zachęt konsumenckich do zakupu pojazdów elektrycznych w ramach programów stymulujących gospodarkę.