Niemiecka Hessische Landesbahn wybrała trzy dwuwagonowe pociągi akumulatorowe Mireo Plus B firmy Siemens Mobility do realizacji pilotażowego projektu w Górnym i Dolnym Westerwaldzie. Pociągi akumulatorowe będą obsługiwać trasy z wymagającymi nachyleniami i długimi niezelektryfikowanymi odcinkami.
- Siemens Mobility dostarczy trzy dwuwagonowe pociągi akumulatorowe do Niemiec
- Pociągu Mireo Plus B mogą przejechać na jednym ładowaniu 80 kilometrów
- Pociągi będą obsługiwać ok. 50 stacji na dwóch trasach
Akumulatorowe pociągi Siemens Mobility w Niemczech
Nowe pociągi akumulatorowe będą kursować na trasie Oberwesterwaldbahn z Limburga do Altenkirchen – Au – Siegen oraz na trasie Unterwesterwaldbahn pomiędzy Limburgiem – Montabaur – Siershahn. Pierwsza trasa ma 115 kilometrów długości i obejmuje 75-kilometrowy odcinek bez napowietrznych linii energetycznych. Pociąg ma ładować akumulatory w Limburgu i na odcinku Au – Siegen. Niezelektryfikowany odcinek na drugiej linii ma długość około 35 kilometrów. Pociągi będą obsługiwać ponad 50 stacji na obu trasach.
— Jako minister ds. ochrony klimatu i mobilności jestem szczególnie podekscytowany postępem, jaki dokonuje się w ramach projektu pilotażowego, którego celem jest wdrożenie pociągów zasilanych bateriami w Westerwaldzie. Decyzja dotycząca akumulatorowych pociągów firmy Siemens Mobility stanowi kamień milowy na długiej drodze do zapewnienia neutralnego dla klimatu transportu publicznego w Nadrenii-Palatynacie. Rozszerzenie wykorzystania alternatywnych napędów jest niezbędne do osiągnięcia transformacji mobilności i ochrony klimatu – podkreśliła Katrin Eder, minister ds. ochrony klimatu, środowiska, energii i mobilności, landu Nadrenia-Palatynat.
Pociąg akumulatorowy Siemens Mobility Mireo Plus B
Na potrzeby tego projektu Siemens Mobility zbuduje trzy dwuwagonowe pociągi akumulatorowe Mireo Plus B, każdy z trzema drzwiami po każdej stronie, co ma ułatwiać szybkie i łatwe wsiadanie i wysiadanie. Pociągi są wyposażone w pantografy do pracy pod siecią trakcyjną i ładowania akumulatorów oraz w baterie do pracy na trasach niezelektryfikowanych. Podczas pracy w trybie bateryjnym zasięg Mireo Plus B na trudnych trasach wynosi około 80 kilometrów bez konieczności ładowania. Technologia węglika krzemu zastosowana w Mireo Plus B przyczynia się do znacznych oszczędności energii.
Pociąg oferuje 126 miejsc siedzących i miejsca stojące dla 156 pasażerów.
— Cieszymy się z możliwości pokazania w projekcie pilotażowym Westerwald, że napędy alternatywne stanowią naprawdę dobrą i ekologiczną alternatywę dla transportu pasażerskiego nawet na trudnych topograficznie trasach i długich odcinkach tras niezelektryfikowanych. Mireo Plus B od Siemens Mobility jest przyjazny dla klimatu, mocny i cichy oraz zapewnia znaczne oszczędności CO2, ponieważ zastępuje olej napędowy energią z baterii — mówi Elmar Zeiler, szef działu pociągów regionalnych w firmie Siemens Mobility.