Nowe Volvo EM90 ma jeszcze bardziej poszerzyć ofertę Volvo. W pełni elektryczny minivan premium został zaprojektowany jako wygodny „salon” służący do podróży. Auto ma stanowić ważną odpowiedź Volvo szczególnie na potrzeby rodzin.
Nowe Volvo EM90
Nowe Volvo EM90 demonstruje możliwości szwedzkiego koncernu w zakresie innowacji i spełniania specyficznych wymagań rynku. Segment pojazdów wielozadaniowych (MPV) zyskał w ostatnich latach znaczną popularność, szczególnie w wielu częściach Azji. Jest to jeden z głównych powodów, dla których nowe Volvo EM90 pojawi się najpierw w Chinach. Jest to największy rynek samochodów na świecie.
Po zaprezentowaniu na początku tego roku wielokrotnie nagradzanego, w pełni elektrycznego małego SUV-a EX30, nowe Volvo EM90 stanowi drugie w krótkim odstępie czasu rozszerzenie portfolio szwedzkiego producenta. Zarówno EX30, jak i EM90 pomogą firmie dotrzeć do nowych odbiorców, pokryć większy obszar światowego rynku motoryzacyjnego.
Volvo EM90 ważną częścią elektryfikacji Volvo
Nowe Volvo EM90 wzmacnia także zobowiązanie firmy, aby do 2030 r. stać się producentem samochodów w pełni elektrycznych. W nadchodzących latach na rynku pojawi się cała rodzina nowych, w pełni elektrycznych samochodów Volvo.
Odnowione portfolio modeli nie tylko zapewni, że do 2030 roku firma będzie sprzedawać na całym świecie wyłącznie samochody w pełni elektryczne, ale jest to również część podróży szwedzkiego producenta w kierunku rentownego wzrostu i zostania liderem branży w zakresie zrównoważonej mobilności.
— Dzięki Volvo EM90 przenosimy dziedzictwo Volvo Cars i wiodącą pozycję w zakresie bezpieczeństwa do ekscytującego nowego segmentu elektrycznych minivanów. Pozwala nam wykorzystać popyt rynkowy, którego wcześniej nie badaliśmy i zwiększa atrakcyjność marki Volvo wśród większej liczby osób — mówił Jim Rowan, dyrektor naczelny Volvo.
Powrót do przeszłości
Choć segment minivanów jest dla Volvo nowością, koncepcja wszechstronności nie jest niczym nowym dla Szwedów. Volvo Duett z 1953 roku zostało opracowane specjalnie jako wszechstronny i przestronny samochód, wiele lat przed formalnym utworzeniem segmentu minivanów. Model Duett nadal jest jednym z najbardziej poszukiwanych modeli Volvo przez kolekcjonerów i entuzjastów. Auto było popularne zarówno wśród rodzin, jak i właścicieli firm w Skandynawii i Stanach Zjednoczonych.
W późniejszych dziesięcioleciach Duett zainspirował słynną na całym świecie gamę kombi i był równie ważnym źródłem inspiracji dla projektantów Volvo, gdy rozpoczynali pracę nad EM90.
Volvo wchodzi w nowy segment
Nowe Volvo EM90 stanowi ważny dodatek do w pełni elektrycznego portfolio. Chociaż segment minivanów premium w Chinach jest obecnie stosunkowo niewielki, jest on ważny dla producentów. Jako samochód w pełni elektryczny, Nowe Volvo EM90 zapewnia zasięg do 738 kilometrów w cyklu testowym CLTC. Samochód jest wyposażony w akumulator o pojemności 116 kWh, a czas ładowania od 10 do 80 procent ma wynieść poniżej 30 minut. Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 200 kW, Volvo EM90 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy.
Podobnie jak flagowy SUV Volvo – EX90 – nowe Volvo EM90 wyposażono w sprzęt niezbędny do umożliwienia ładowania dwukierunkowego. Funkcja ta pozwala używać baterii samochodu, jako power banku do ładowania innych samochodów i urządzeń elektrycznych.
Wyposażenie nowego Volvo EM90
Volvo EM90 wyposażono w 19- lub 20-calowe koła aerodynamiczne. Jeśli chodzi o funkcje bezpieczeństwa, EM90 posiada technologię bezpiecznej przestrzeni i zaprojektowano go tak, aby chronić wszystkie osoby w samochodzie i wokół niego. Dodatkowy komfort zapewnia technologia izolacji akustycznej i tłumienia hałasu drogowego, a dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne i ciche opony dodatkowo zapewniają płynność jazdy. Auto wyposażono w zestaw 21 głośników Bowers & Wilkins.
Asystent głosowy ułatwia komunikację z samochodem w interaktywny i zabawny sposób. Jest on widoczny w odświeżonym awatarze Volvo, inspirowanym skandynawską przyrodą, na 15,4-calowym ekranie informacyjno-rozrywkowym dla kierowcy.
Dodatkowy ekran o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 15,6 cala, montowany tuż pod dachem, można złożyć, by zapewnić rozrywkę dla rodziny lub odbyć biznesowe spotkanie wideo, nawet z kamerą, jeśli zajdzie taka potrzeba. Ekran obsługuje także projekcję na ekranie mobilnym i szeroką gamę aplikacji innych firm.