HiPhi zawiesza całą produkcję w Chinach. Chińskie media podają, że wstrzymano operacje w jedynym zakładzie w Yancheng, na północ od Szanghaju. Przerwa w produkcji jest tymczasowa i potrwa przez sześć miesięcy. Dodatkowo firma potwierdziła plotki o opóźnieniu wypłaty styczniowych wynagrodzeń do końca lutego. CarNewsChina dotarło do wewnętrznej notatki wysłanej do pracowników firmy.

HiPhi zawiesza produkcję

Notatka szczegółowo określa, że fabrykę zamknięto. Termin wypłaty wynagrodzeń za okres od 1 do 18 lutego jest jeszcze do ustalenia. Pracownicy, którzy będą pracować między 18 lutego a 18 marca, otrzymają 70 proc. wynagrodzenia. Po 18 marca wszyscy pracownicy otrzymają tylko minimalne wynagrodzenie zgodnie z regionalnymi przepisami.

Komunikat kończy się stwierdzeniem dotyczącym płacenia składek na ubezpieczenie społeczne. Firma wskazuje, że jeśli ktoś będzie chciał dalej opłacać składki, będzie musiał złożyć rezygnację przed 25 lutego, a także uregulować składki na ubezpieczenie społeczne samodzielnie.

HiPhi, marka luksusowa należąca do producenta pojazdów elektrycznych Human Horizons, zdobyła uznanie za budowę innowacyjnych samochodów o futurystycznym designie. Najnowszy model HiPhi Z w kształcie statku kosmicznego, podczas testów w skrajnych warunkach zimowych w Norwegii, osiągnął zasięg 522 km. Wyprzedził w ten sposób konkurentów takich jak Tesla Model 3, BMW i5, Nio ET5T, a także Mercedes EQE i Kia EV9.

HiPhi zawiesza całą produkcję

Sprzedaż samochodów HiPhi

Chińskie media podają, że Human Horizons stosuje model produkcji podobny do Nio, oparty na zleceniach produkcyjnych. Pojazdy HiPhi są produkowane przez KIA w zakładzie w Yancheng. Zakład ten, wcześniej znany jako Pierwszy Zakład Dongfeng Yueda Kia, wstrzymał produkcję w czerwcu 2019 roku. Był wówczas odpowiedzialny za produkcję Kia Sportage, Soul i Cerato. Pierwszy samochód produkowany na zlecenie, HiPhi X, zjechał z taśmy produkcyjnej w listopadzie 2021 roku.

Zakład w Yancheng ma zdolność produkcyjną 150 000 pojazdów rocznie. HiPhi oferuje trzy modele (X, Y, Z), a sprzedaż w poprzednich latach wyglądała następująco:

  • w 2021 r. – 4 237 samochodów,
  • w 2022 r – 4 349 samochodów,
  • w 2023 r. – 4 829 samochodów.

Większość sprzedanych pojazdów w 2023 roku stanowił model HiPhi Y. Jest to SUV, najtańszy w ofercie firmy. Jego sprzedaż sięgnęła 4170 sztuk. HiPhi Y kosztuje około 47 150 dolarów. HiPhi X, a także Z, z ceną około 83 400 dolarów, plasuje się w wyższym przedziale cenowym. Auta te dedykowane do klientów segmentu premium.

Problemy HiPhi

W styczniu HiPhi ogłosiło, że wynagrodzenia za styczeń zostaną wypłacone do końca lutego, wszystkie premie na koniec roku zostaną anulowane, a wynagrodzenia zostaną obniżone. Firma zdementowała informacje o tym, że wszystkich pracowników odesłano do domów bez laptopów i sprzętu firmy, wyjaśniając, że tylko niektórzy pracownicy zdecydowali się wyjechać wcześniej z okazji chińskiego Nowego Roku.

12 lutego CarNewsChina poinformował o zamknięciu salonów HiPhi w Chengdu, a także Guangzhou. Firma rozszerzyła również swoją obecność na Europę, sprzedając swoje samochody elektryczne w Norwegii. W planach było także wprowadzenie ich na rynek niemiecki.

Carnewschina podaje, że w miarę trwania wojny cenowej na rynku chińskich pojazdów elektrycznych w 2024 roku można spodziewać się, że więcej producentów będzie miało trudności z utrzymaniem działalności. Spośród 97 producentów pojazdów elektrycznych, którzy obecnie sprzedają pojazdy w Chinach, tylko ci z silnym wsparciem finansowym będą mogli kontynuować sprzedaż pojazdów, często po kosztach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię