Volkswagen i Xpeng finalizują umowę ramową o strategicznej współpracy technicznej i programie wspólnego zaopatrzenia. Volkswagen objął wcześniej 4,99 proc. w chińskiej firmie. Nowa umowa to krok milowy w strategicznym partnerstwie obu stron. Nie tylko przyspiesza ona rozwój dwóch pojazdów elektrycznych klasy B, ale także otwiera drogę do dalszej współpracy strategicznej w przyszłości.
Volkswagen i Xpeng zacieśniają współpracę
W ramach umowy ramowej obie strony podpisały również Program Wspólnego Zaopatrzenia w części wspólne dla pojazdów i platform wykorzystywanych przez obie strony. Dzięki wykorzystaniu skali i korzystania z łańcucha dostaw Grupy Volkswagen, program ma na celu obniżenie kosztów platformy, osiągając znaczący efekt synergii partnerstwa i konkurencyjności wspólnie rozwijanych pojazdów elektrycznych klasy B.
— Podpisanie Umowy Ramowej stanowi kolejny znaczący kamień milowy, który osiągnęliśmy wspólnie z naszym partnerem Grupą Volkswagen. Zaangażowanie obu firm i zaufanie wypracowane przez nasze zespoły R&D przez ostatnie osiem miesięcy sprawiły, że sukces naszego projektu stał się możliwy. Łącząc wysoko cenioną przez Volkswagena zdolność do rozwoju i inżynierii pojazdów z technologiami Smart EV XPENG, dostarczymy najlepsze produkty Smart EV dla chińskich konsumentów — powiedział Xiaopeng He, przewodniczący i dyrektor generalny XPENG.
Nowy samochód Volkswagena i Xpeng
Na stronie chińskiej spółki Volkswagena pokazano jedynie zapowiedź nowego samochodu elektrycznego. Pierwszym wspólnie zbudowanym samochodem będzie SUV. Opublikowane zdjęcie nie pokazuje zbyt wiele. Można jedynie wnioskować, że przód auta będzie podobny do modeli VW z rodziny ID. Oba wspólnie rozwinięte modele elektryczne będą posiadały najnowsze oprogramowanie i sprzęt, oferując chińskim klientom intuicyjne, połączone doświadczenie cyfrowe i zaawansowane funkcje automatycznego prowadzenia. Nie podano jednak żadnych danych technicznych.
— Na największym i najszybciej rozwijającym się rynku EV na świecie, szybkość działania ma fundamentalne znaczenie, jeśli chodzi o wykorzystanie obiecujących segmentów rynkowych. W celu ciągłego zwiększania naszego lokalnego portfolio rozbudowujemy własne zdolności rozwojowe w Chinach. W ten sposób konsekwentnie realizujemy nasze podejście „w Chinach, dla Chin”, skupiając się na konkretnych potrzebach chińskich klientów. Poprzez partnerstwo z Xpeng, nie tylko przyspieszamy czas rozwoju, ale także zwiększamy efektywność i optymalizujemy struktury kosztów — mówił Ralf Brandstätter, członek zarządu Volkswagen AG ds. Chin.
Wspólny podbój Chin
W myśl współpracy rozwój nowych modeli będzie spoczywał na Volkswagen Group China Technology Company. To właśnie ten podmiot jest partnerem rozwojowym chińskiego Xpeng. W nowym centrum rozwoju i innowacji, pracę znajdzie ponad 2000 osób. Będzie to największy poza Wolfsburgiem ośrodek badawczy Grupy VW.
Fabryka Volkswagena w Hefei
Niemiecki Volkswagen już dziś rozbudowuje swój zakład w Hefei w prowincji Anhui. Po rozbudowie będzie to najnowocześniejsze centrum rozwoju i innowacji. Produkcja ruszy jeszcze w tym roku. VW Anhui Component Company buduje także zakład systemów akumulatorów wysokiego napięcia.