Volvo zainwestowało w StoreDot – izraelską firmę opracowującą technologię ekstremalnie szybkiego ładowania akumulatorów do samochodów elektrycznych.
- Izraelska spółka StoreDot chce zbudować superszybkie akumulatory
- Współpraca z Volvo ma przyspieszyć wdrożenie technologii i uruchomienie mocy produkcyjnych
- Volvo chce do 2030 stać się producentem wyłącznie elektrycznych samochodów
Volvo inwestuje w spółkę StoreDot
StoreDot pracuje nad pionierską technologią, która według firmy powinna zaowocować zbudowaniem akumulatorów, które pozwolą na ładowanie do 160 km zasięgu elektrycznego w zaledwie pięć minut. Volvo chce do 2030 r. stać się firmą produkującą wyłącznie samochody elektryczne.
StoreDot dzięki współpracy z Volvo, chce skrócić czas wprowadzania swojej technologii na rynek i uruchomić masową produkcję do 2024 roku. Volvo jest pierwszym producentem samochodów premium, który zainwestował w StoreDot.
Współpraca między firmami będzie miała miejsce głównie w ramach spółki joint venture zajmującej się technologią akumulatorów, którą Volvo utworzyło w zeszłym roku we współpracy z firmą Northvolt – wiodącym szwedzkim producentem akumulatorów.
Chcemy być liderem transformacji w naszej branży, a Tech Fund odgrywa kluczową rolę w nawiązywaniu współpracy z przyszłymi liderami technologii – mówi Alexander Petrofski, szef Volvo Cars Tech Fund.
StoreDot doskonale wpisuje się w naszą filozofię myślenia, a zaangażowanie tej firmy w elektryfikację i mobilność bezemisyjną, odpowiada naszemu – dodaje.
StoreDot koncentruje się na unikalnej technologii anod z dominacją krzemu i integracji z oprogramowaniem. Celem firmy jest opracowanie technologii ekstremalnie szybkiego ładowania akumulatorów.
Współpraca Volvo z Northvolt
Volvo zobowiązało się do pełnej elektryfikacji i zamierza do 2030 r. sprzedawać wyłącznie samochody elektryczne. Do 2025 r. dąży do tego, aby połowa światowej sprzedaży składała się z samochodów w pełni elektrycznych.
Wspólne przedsięwzięcie z Northvolt, ogłoszone w zeszłym roku, skupia się zarówno na rozwoju, jak i produkcji najnowocześniejszych ogniw akumulatorowych, specjalnie opracowanych i dostosowanych do użytku w czysto elektrycznych samochodach Volvo i Polestar.
W ramach inwestycji w joint venture o wartości około 30 miliardów koron szwedzkich obie firmy zbudują wspólne centrum badawczo-rozwojowe oraz zakład produkcji akumulatorów w regionie Göteborga w Szwecji. Razem obiekty te stworzą ponad 3000 nowych miejsc pracy.
W nadchodzących latach Volvo chce wprowadzić zupełnie nową rodzinę samochodów w pełni elektrycznych.