Audi chce przyspieszyć transformację w kierunku elektromobilności. Dzięki nowej usłudze ładowania Audi, kierowcy będą mogli ładować akumulatory swoich samochodów niemal w każdym miejscu w Europie. Audi chce do końca 2023 roku udostępnić 400 000 punktów ładowania.
- Audi od stycznia ruszy z nową usługą ładowania dla kierowców Audi
- Kierowcy będą mogli skorzystać z 400 000 punktów ładowania
- Nowi kierowcy Audi będą mogli korzystać z taryfy podstawowej przy usłudze „pro” przez pierwszy rok
Audi i ładowanie aut elektrycznych
Usługa ładowania Audi ruszy od 1 stycznia 2023 r. w 27 krajach i będzie się rozwijać w ciągu całego roku. Oferować będzie ona dostęp do ok. 400 000 punktów ładowania, w tym ok. 1 900 wysokowydajnych ładowarek (HPC) od dostawcy IONITY, umożliwiających szybkie ładowanie z mocą do 350 kilowatów wzdłuż głównych szlaków komunikacyjnych.
Aby umożliwić wprowadzenie nowej oferty ładowania, Audi współpracuje w tym zakresie z Volkswagen Group Charging i jej marką Elli. Usługa ładowania Audi e-tron, która została uruchomiona cztery lata temu po wprowadzeniu pierwszego w pełni elektrycznego modelu Audi, zostanie zastąpiona, a nowi klienci lub kierowcy obecnych modeli Audi przejdą na nową usługę z możliwością wyboru trzech dynamicznych taryf.
Ładowanie Audi — podstawowa opłata za wersję „pro” przez pierwszy rok
Taryfa pro Audi skierowana jest przede wszystkim do kierowców aut elektrycznych, którzy często muszą ładować się w trasie. W Niemczech miesięczna opłata podstawowa wynosi 14,99 euro, ale kierowcy mogą skorzystać z ceny 45 centów za kilowatogodzinę na stacjach ładowania prądem zmiennym (AC). Ładowanie akumulatora wysokonapięciowego pojazdu na stacjach szybkiego ładowania IONITY jest jeszcze bardziej atrakcyjne w porównaniu ze standardowymi cenami na stacjach szybkiego ładowania, dzięki taryfie pro; obecnie ładowanie wysokiej mocy kosztuje tylko 35 centów za kilowatogodzinę.
Każdy, kto kupi nowe, w pełni elektryczne Audi, będzie mógł przez pierwszy rok korzystać z opłaty bazowej, przy korzystaniu z taryfy pro. Audi podkreśla, że przy uwzględnieniu opłaty bazowej, miesięczna opłata amortyzuje się już po 35 kilowatogodzinach miesięcznie.
Dla kierowców, którzy potrzebują ładować się w drodze tylko okazjonalnie, dostępna będzie taryfa plus, w której miesięczna opłata podstawowa wynosi 7,99 euro. Opcja ta zawiera ceny na stacjach ładowania AC i DC, przy czym minimalne ładowanie w stacji ładowania DC wynosi tylko 48 kilowatogodzin miesięcznie. Taryfa podstawowa nie ma opłaty bazowej – ceny kilowatogodzin są wyższe, ale za to taryfa zapewnia pełny dostęp do ogólnoeuropejskiej sieci ładowania. Taryfa podstawowa przeznaczona jest dla aut z reguły ładujących się w domu, które od czasu do czasu potrzebują ładowania w trasie, bez stałych zobowiązań miesięcznych.
Taryfy w Niemczech wyglądają następująco:
Ładowanie połączone z samochodem Audi
Punkty ładowania są podłączone do nawigacji samochodów Audi, co przydaje się w planowaniu podróży i ładowania. Dodatkowo poprzez kartę RFID lub za pomocą aplikacji myAudi, można aktywować stacje ładowania i rozpocząć sam proces ładowania.
Funkcjonalność „Plug & Charge”, która obecnie jest już dostępna na stacjach ładowania IONITY i Aral Pulse, ma być oferowana u kolejnych dostawców. Kierowcy muszą tylko włożyć kabel do gniazda ładowania po aktywacji usługi w pojeździe, a stacja ładowania i samochód skomunikują się za pomocą szyfrowanego połączenia. Proces ładowania rozpoczyna się automatycznie, a rozliczenie odbywa się za pomocą środka płatniczego zapisanego w aplikacji myAudi, np. karty kredytowej. „Plug & Charge” będzie dostępny w nowej sieci ładowania Audi wkrótce po wprowadzeniu jej na rynek.