Elektryczne Porsche Macan może pojawić się na rynku już w przyszłym roku. Niemiecki dziennik Handelsblatt podaje, że koncern ze Stuttgartu przyspiesza elektryfikację swojej oferty.
- Elektryczne Porsche Macan może pojawić się już w przyszłym roku
- Niemiecki dziennik Handelsblatt pisze, że Porsche przyspiesza proces elektryfikacji swojej oferty
- W lipcu Porsche przesunęło jednak premierę „elektrycznego SUV-a” na 2024 rok
Elektryczne Porsche Macan w przyszłym roku?
Elektryczne Porsche Macan ma być pierwszym nowym elektrycznym modelem, jaki Porsche pokaże po Taycanie – podaje Handelsblatt. Według producenta elektryczne Porsche Macan podobnie jak Taycan będzie miało architekturę 800-woltową, co da mu możliwość ładowania się z mocą większą niż 270 kW. Zamontowany akumulator ma mieć pojemność ok. 100 kWh, a zasięg auta ok. 500 kilometrów.
Elektryczne Porsche Macan wg gazety ma mieć dwa silniki o mocy łącznej 460 kW, czyli 612 KM.
Elektryczne Porsche Macan — a miało być w 2024 roku
Jeszcze w lipcu Oliver Blume podał, że pierwotna data premiery, która miała przypadać właśnie na 2023 rok, zostanie przesunięta na 2024 r. Warto podkreślić, że w żadnym komunikacie Porsche nie wskazuje, że kolejnym elektrycznym samochodem będzie następca Macana – Porsche mówi jedynie o „elektrycznym SUV-ie”. Dyrektor generalny Porsche w rozmowie z niemieckim Automobilwoche wskazał właśnie tę datę, jako moment poszerzenia elektrycznego portfolio marki. Zmiana daty miała być związana z tym, że spółka-córka Volkswagena Cariad, zajmująca się oprogramowanie miała opóźnienia.
Elektryczne Porsche — później czas na model 718
Handelsblatt wskazuje, że po elektrycznym Porsche Macan kolejnym zelektryfikowanym modelem będzie Porsche 718, a w późniejszym etapie Porsche Cayenne. W czasie konferencji wynikowej za 2021 rok zarząd Porsche oficjalnie potwierdził, że na rynku wkrótce pojawi się elektryczna wersja kultowego, sportowego Porsche 718.
DO POŁOWY DEKADY CHCEMY ZAOFEROWAĆ NASZ SAMOCHÓD SPORTOWY 718 Z SILNIKIEM UMIESZCZONYM CENTRALNIE, WYŁĄCZNIE W WERSJI CAŁKOWICIE ELEKTRYCZNEJ – POWIEDZIAŁ OLIVER BLUME, PREZES ZARZĄDU PORSCHE AG.
Wprowadzenie elektrycznej wersji dwumiejscowego samochodu sportowego poszerzyłoby gamę aut elektrycznych w stajni Porsche. Nowy elektryczny Macan i inne zelektryfikowane modele mają korzystać z nowej platformy elektrycznej (PPE), która została opracowana wspólnie z Audi. Porsche chce, by w 2025 roku co drugi sprzedawany samochód był w wersji hybrydy typu plug-in bądź autem elektrycznym. Do 2030 roku sprzedaż aut elektrycznych bateryjnych ma sięgnąć 80 procent.
Porsche zbuduje swoją gigafabrykę akumulatorów
Porsche stawia także na rozwój mocy produkcyjnych w zakresie akumulatorów. Spółka zależna Cellforce od 2025 r. w Reutlingen ma produkować 10 000 akumulatorów rocznie. Pierwotna moc fabryki była szacowana na 100 megawatogodzin, ale zwiększono ją do 1 GW. To zaś oznacza dziesięciokrotne zwiększenie mocy produkcyjnej, z planowanych wcześniej 1000 samochodów. Dotychczas zainwestowano w fabrykę 60 mln euro, a cały projekt jest współfinansowany przez niemiecki rząd federalny i władze landów.
Temat akumulatorów znalazł się priorytetowej liście Berlina. Oliver Blume podkreślał w jednym z wywiadów, że w przyszłości to nie moc będzie decydować o sukcesie samochodu, ale wydajność baterii. Do tej pory Porsche pozyskiwało akumulatory do Porsche Taycana ze źródeł zewnętrznych. Grupa Volkswagen ma jednak zainwestować 20 mld euro w budowę nowych zakładów.