Lotus ujawnił ceny i specyfikacje jednego z najbardziej wyczekiwanych modeli w swojej historii – wielokrotnie nagradzanego Eletre Hyper-SUV. Wersja Eletre R to najszybszy elektryczny SUV na świecie. Auto przyspiesza do 100 km/h w 2,9 sekundy.

  • Lotus pokazał swojego pierwszego elektrycznego SUV-a — Eletre
  • Auto ma być przełomem i pomóc dotrzeć brytyjskiej marce do nowych klientów
  • Lotus Eletre R może osiągnąć prędkość 265 km/h

Elektryczny Lotus Eletre

Lotus Eletre to całkowicie nowy i całkowicie elektryczny model lifestylowego auta firmy Lotus, która kontynuuje swoją transformację z brytyjskiej firmy produkującej samochody sportowe w kierunku globalnej firmy i marki samochodów wyczynowych.

Lotus Eletre Hyper SUV to pierwszy model z nowej oferty czysto elektrycznych SUV-ów. Korzysta on z prawie 75 lat projektowania i inżynierii samochodów sportowych, przekształcając DNA firmy w całkowicie nowy samochód lifestyle’owy dla kolejnej generacji klientów Lotusa.

Doświadczenie firmy w dziedzinie prowadzenia, układu kierowniczego i optymalizacji aerodynamiki zostało rozwinięte w nowym modelu auta elektrycznego. Eletre czerpie z duszy najnowszego samochodu sportowego Lotusa – modelu Emira – oraz rewolucyjnych osiągów aerodynamicznych całkowicie elektrycznego hipersamochodu Evija.

Lotus Eletre, którego światowa premiera odbyła się w marcu tego roku w Londynie, pod hasłem:”Born British, Raised Globally”, to efekt współpracy zespołów Lotusa z Wielkiej Brytanii, Niemczech i Chin.

Potwierdzenie cen i specyfikacji Lotusa Eletre to kluczowy moment transformacji Lotusa w ramach naszej strategii Vision80. Dostawy dla klientów zaczną się w pierwszej połowie przyszłego roku. Wprowadzenie na rynek Eletre to naturalny kolejny krok dla Lotusa. Dwumiejscowe samochody sportowe nie są dla wszystkich, a my chcemy zaoferować Lotusa na każdy etap życia. Eletre jest tego początkiem – mówi Matt Windle, wiceprezes Grupy i dyrektor zarządzający Lotus Cars.

Elektryczny Lotus Eletre
Elektryczny Lotus Eletre
Elektryczny Lotus Eletre
Elektryczny Lotus Eletre
Elektryczny Lotus Eletre

Wersje Lotusa Eletre

Dostępne są trzy różne wersje samochodu – Eletre, Eletre S i Eletre R – z możliwością wyboru dwóch jednostek napędowych. Eletre i Eletre S posiadają wersję jednobiegową o mocy 450 kW / 603 KM, z maksymalnym zasięgiem 600 km. Lotus Eletre R jest wyposażony we flagowy układ dwubiegowy o mocy 675 kW / 905 KM i maksymalnym zasięgu 490 km (304 mile). Moment obrotowy wynosi odpowiednio 710 i 985 Nm, zapewniając przyspieszenie od 0-100 km/h w 4,5 lub 2,95 sekundy. Czas ładowania baterii o pojemności 112 kWh w obu wersjach wynosi zaledwie 20 minut (10 proc.-80 proc.) przy użyciu szybkiej ładowarki.

Kabina elektrycznego Lotusa Eletre

Lotus podał także więcej szczegółów na temat zaawansowanej kabiny 'digital cockpit’ zastosowanej w Eletre, w tym nazwę systemu operacyjnego – Lotus Hyper OS. Firma wykorzystuje technologię „Unreal Engine” z branży gier, pozwalając zespołowi Lotus User Experience / User Interface (UX/UI) na tworzenie nowej generacji treści i doświadczeń 3D w czasie rzeczywistym. Eletre może pochwalić się najnowocześniejszą mocą obliczeniową, którą zapewniają podwójny Qualcomm 8155 System-On-Chips.

Wnętrze Lotusa Eletre
Wnętrze Lotusa Eletre
Wnętrze Lotusa Eletre
Tylna kanapa Lotusa Eletre
Tylna kanapa Lotusa Eletre

Nowy system operacyjny Lotusa

Lotus Hyper OS zapewnia interaktywne doświadczenie, które oferuje najlepszą w swojej klasie wydajność w zakresie efektów wizualnych i interaktywnych informacji zwrotnych, dając użytkownikowi – kierowcy lub pasażerowi – pełną kontrolę.

W Lotus Eletre zadebiutuje następna generacja Digital Head Unit od globalnej firmy ECARX zajmującej się technologiami mobilności. Wprowadza ona doświadczenie użytkownika w samochodzie na wyższy poziom poprzez zapewnienie w pełni konfigurowalnych wyświetlaczy, umieszczonych na zaawansowanym module informacyjnym kierowcy (DIM) i ultra płaskim, pływającym ekranie dotykowym OLED o miliardowej barwie, zapewniającym bardziej realistyczną grafikę i bardziej futurystyczny efekt wizualny.

Platforma zawiera pierwszy dwuprocesorowy system ECARX, który zapewnia moc obliczeniową na poziomie serwera, umożliwiając szybkie przetwarzanie i płynne renderowanie. Powstałe w ten sposób wciągające, wieloekranowe doświadczenie użytkownika może być stale ulepszane w trakcie eksploatacji samochodu poprzez przyszłe aktualizacje Over-The-Air (OTA).

Wnętrze Lotusa Eletre
Wnętrze Lotusa Eletre
Wnętrze Lotusa Eletre
Wnętrze Lotusa Eletre
Wnętrze Lotusa Eletre
Wnętrze Lotusa Eletre

Lotus i współpraca w zakresie dźwięku i nawigacji

Lotus ujawnił również, że współpracuje z HERE Technologies, aby dostarczyć zintegrowane usługi nawigacyjne dla Eletre. Usługa obejmuje EV Routing, EV Range Assistant i Predictive Routing i może być aktualizowana za pośrednictwem aktualizacji OTA.

Lotus ogłosił również nową współpracę z Dolby, twórcą renomowanego doświadczenia immersyjnego dźwięku Dolby Atmos. Dolby Atmos wynosi słuchanie muzyki na nowe wyżyny dzięki głębi, precyzji i czystości dźwięku. Kierowca i pasażerowie mają mieć poczucie, że siedzą w środku studia nagraniowego razem z artystą. Eletre to pierwszy na świecie samochód, w którym połączono system Dolby Atmos i KEF Audio.

Wnętrze Lotusa Eletre
Wnętrze Lotusa Eletre
Wnętrze Lotusa Eletre
Bagażnik Lotusa Eletre
Bagażnik Lotusa Eletre

Cennik elektrycznego Lotusa Eletre

W Wielkiej Brytanii cena Lotus Eletre wynosi od 89 500 funtów. Standardowa specyfikacja obejmuje pięć trybów jazdy, aktywne zawieszenie pneumatyczne, wektorowanie momentu obrotowego, matrycowe reflektory LED, aktywny przedni grill i 22-calowe 10-ramienne kute felgi.

W standardzie Lotus Eletre jest wyposażony w bezprzewodowe ładowanie smartfonów, 12-kierunkowe elektrycznie regulowane fotele przednie, czterostrefową automatyczną kontrolę klimatyzacji i wiele innych elementów. System infotainment „inteligentny kokpit”, który obejmuje Apple CarPlay / Android Auto oraz 15-głośnikowy system KEF Premium Audio o mocy 1 380 W, jest obsługiwany za pośrednictwem centralnie zamontowanego 15,1-calowego ekranu centralnego OLED o pełnej rozdzielczości High-Definition. Wszystkie wersje Eletre są standardowo wyposażone w pięć miejsc, a wersja czteromiejscowa jest dostępna w ramach pakietu Executive Seat Pack.

W standardzie znajduje się również technologia LIDAR. Zintegrowana funkcja aktualizacji oprogramowania OTA zapewnia, że system będzie w pełni gotowy, gdy poszczególne przepisy rynkowe pozwolą na bardziej zaawansowane poziomy autonomicznej jazdy.

Doposażenie Lotusa Eletre

Dostępnych będzie sześć unikalnych konfiguracji wnętrz, z których każde oferuje najwyższej jakości materiały i detale. Zrównoważony rozwój był w centrum uwagi tworzenia projektów. Lotus Eletre jest dostępny z alternatywną skórą, która jest przyjazna dla środowiska, nie wydziela zapachu i jest znacznie trwalsza niż ta prawdziwa. W dywanach i wyściółce bagażnika zastosowano nowe włókno sztuczne. W 100 proc. pochodzi ono z recyklingu i w 100 proc. nadaje się do ponownego przetworzenia.

Eletre S kosztuje 104 500 funtów. Wzbogacona specyfikacja obejmuje liczne dodatkowe elementy wyposażenia, takie jak: szyby chroniące prywatność, aktywny tylny spojler, konfigurowalne oświetlenie ambientowe, podświetlane progi boczne, automatycznie przyciemniane lusterka boczne i system poprawy jakości powietrza.

Flagowa wersja to Eletre R i jest to najszybszy na świecie dwusilnikowy czysto elektryczny SUV. Jego prędkość maksymalna wynosi 265 km/h, a od 0-100 km/h aut przyspiesza w zaledwie 2,95 sekundy.

Poniżej cennik w poszczególnych krajach europejskich:

Cennik Lotusa Eletre
Cennik Lotusa Eletre

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię