Nissan rzuca wyzwanie Rivianowi i Tesli. Japońska firma zaprezentowała koncept nowego elektrycznego pick-upa. Surf-Out pojawił się przy prezentacji nowej strategii firmy.

  • Nissan przedstawił koncepcyjną wersję nowego pick-upa – Surf-Out
  • Nissan przedstawił nową strategię – Nissan Ambition 2030
  • Nissan chce do 2030 roku przedstawić 15 samochodów elektrycznych

Nowy pick-up Nissana – Surf-Out

Koncept Nissana pojawia się w momencie, gdy jego konkurenci mocno rozepchnęli się w segmencie w pełni elektrycznych pickupów. Szczególnie ma to miejsce na rynku amerykańskim, gdzie pickupy wciąż są liderem i zajmują około 18 proc. rynku.

W Europie popyt na pickupy spada. Według danych JATO Dynamics sprzedaż w 2020 roku wyniosła 116 280 sztuk, tylko 6,8 proc. w segmencie lekkich samochodów dostawczych. W 2017 roku było to 7,9 proc.

Nissan przedstawił koncepcyjną wersję elektrycznego pick-upa – Surf-Out. zdjęcie: Nissan

Nissan od dawna walczy o zdobycie większej części rynku pickupów. Produkowany przez japońskiego producenta pick-up Titan znajduje się na dole zestawienia producentów, z kolei model Frontier znajduje się pośrodku zestawienia średniej wielkości samochodów.

Ford – król pickupów – ze swoją najlepiej sprzedającą się serią F, opracowuje obecnie elektryczną wersję pick-upa – F-150 Lightning. Chevrolet planuje wypuszczenie na rynek elektryczne Silverado w 2023 roku, Tesla kończy pracę nad swoim Cybertruckiem, zaś Rivian ściga się już na rynku ze swoim modelem R1T. Generał Motors chce zdobyć pozycję na rynku swoim elektrycznym Hummer EV.

Nissan przewiduje wykorzystanie w nowym modelu zaawansowanego systemu elektrycznego układu napędowego e-4ORCE z napędem na wszystkie koła. Zadebiutuje on w nadchodzącym crossoverze Nissan Ariya EV.

Koncepcyjna wersja Nissana Surf-Out
Nissan przedstawił koncepcyjną wersję elektrycznego pick-upa – Surf-Out. zdjęcie: Nissan

Nowa strategia Nissana

Nowy pick-up został pokazany w momencie przedstawienia nowej strategii Nissan Ambition 2030. Nissan ogłosił, że wyda 17,59 miliarda dolarów w ciągu pięciu lat na przyspieszenie elektryfikacji pojazdów. Japoński producent chce dogonić konkurencję w jednym z najszybciej rozwijających się obszarów dla producentów samochodów.

Nissan będzie wydawać dwa razy więcej, niż w poprzedniej dekadzie na wzrost udziału w rynku pojazdów elektrycznych. Firma podała, że do 2030 r. wprowadzi 23 zelektryfikowane pojazdy, w tym 15 pojazdów elektrycznych. Jest to nowa wizję firmy, która zakłada przede wszystkim zwiększanie możliwości w zakresie mobilności. Wizja ta przyczynia się do realizacji celu Nissana, jakim jest osiągnięcie neutralności węglowej w całym cyklu życia produktów do roku obrotowego 2050.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię