Lamborghini wprowadzi na rynek swój pierwszy hybrydowy samochód typu plug-in w 2023 r. Bloomberg pisze, że oferta włoskiego producenta ma być zelektryzowana już w 2024 roku.

  • Rok 2022, jest ostatnim, w którym Lamborghini będzie miało wyłącznie samochody z silnikami spalinowymi
  • Pierwsza hybryda plug-in pojawi się w ofercie Lamborghini w 2023 roku
  • W 2024 roku Lamborghini chce mieć zelektryfikowaną wersję każdego modelu
  • W pełni elektryczne Lamborghini pojawi się w po 2025 roku

Lamborghini od 2023 roku będzie mieć samochody zelektryfikowane

Rok 2022 będzie ostatnim, w którym Lamborghini sprzedaje wyłącznie samochody z silnikami czysto spalinowymi. Producent samochodów chce zmienić swoją ofertę od 2023 roku. Producent samochodów będzie stawiał na hybrydy typu plug-in.

Marka należąca do Volkswagen Group zaprezentuje swój pierwszy samochód produkcyjny z wtyczką w przyszłym roku. Oferta ma zostać zelektryfikowana do 2024 r.

Winkelmann powiedział, że Lamborghini planuje zaprezentować cztery nowe samochody w 2022 roku, w ramach hybrydyzacji swojej oferty.

Lamborghini Aventador
Sprzedaż Lamborghini w 2021 roku pobiła rekord wszech czasów. zdjęcie: Lamborghini

Lamborghini inwestuje w elektromobilność

Lamborghini przeznaczyło rekordowe 1,5 miliarda euro na transformację w kierunku hybryd typu plug-in. Całkowicie elektryczne Lamborghini ma zostać pokazane w drugiej połowie dekady. Podczas gdy inne marki supersamochodów, takie jak Ferrari i Aston Martin, stoją przed szczególnie delikatnym zadaniem zachowania tożsamości marki w kosztownym procesie przechodzenia przez elektryfikację, przyszłe plany Lamborghini opierają się na rekordowych nakładach Volkswagena w nowe technologie.

Lamborghini wciąż pracuje nad ostatecznym projektem swojego pierwszego samochodu elektrycznego i skłania się ku czterodrzwiowemu modelowi, który będzie nadawał się do codziennego użytku.

Lamborghini Huracan STO             zdjęcie: Lamborghini
Lamborghini Huracan STO zdjęcie: Lamborghini

Sprzedaż Lamborghini bije rekordy

Automobili Lamborghini poinformowało, że dostarczyło w zeszłym roku rekordową liczbę 8405 pojazdów na całym świecie, co oznacza wzrost o 13 procent. 11-procentowy wzrost odnotowano w USA, gdzie Lamborghini dostarczyło 2472 samochodów. Był to najlepszy rok w historii firmy.

Zakład Sant'Agata Bolognese Lamborghini        zdjęcie: Lamborghini
Zakład Sant’Agata Bolognese Lamborghini zdjęcie: Lamborghini

W ubiegłym roku największym hitem sprzedażowym na całym świecie był SUV Urus, którego sprzedaż odpowiadała za 60 procent całkowitej sprzedaży marki. Model Huracan zajął drugie miejsce z udziałem sprzedaży na poziomie 31 procent, a pozostałą resztę stanowił Aventador.

„Rekord ten potwierdził cztery wskaźniki: solidność naszego planu strategicznego, znakomitą międzynarodową reputację naszej marki, kompetencje i pasję naszych ludzi oraz wyjątkowy profesjonalizm i dynamikę naszych 173 dealerów na 52 rynkach, którzy nadal inwestowali razem z nami w trudnym, niepewnym czasie – powiedział w oświadczeniu Stephan Winkelmann, dyrektor generalny Automobili Lamborghini.

Winkelmann powiedział, że Lamborghini planuje zaprezentować cztery nowe samochody w 2022 roku, ponieważ zamierza całkowicie zhybrydyzować swoją ofertę do 2024 roku.

We wszystkich trzech makroregionach, w których sprzedawało Lamborghini, nastąpił dwucyfrowy wzrost:

  • Ameryka +14 proc.,
  • Azja i Pacyfik +14 proc.
  • EMEA – Europa, Bliski Wschód i Afryka – +12 proc.

„Direzione Cor Tauri” to nazwa ścieżki, która poprowadzi firmę poprzez dekarbonizację jej przyszłych modeli i zakładu Sant’Agata Bolognese. W trakcie całego procesu elektryfikacji Lamborghini chce stale koncentrować się na identyfikacji technologii i rozwiązań, które mogą zagwarantować najwyższą wydajność i dynamikę jazdy.

Lamborghini Huracan     zdjęcie: Lamborghini
Lamborghini Huracan zdjęcie: Lamborghini

Ponad 1,5 miliarda euro zostanie wydanych w ciągu czterech lat. Lamborghini wprowadzi swój pierwszy hybrydowy model produkcyjny w 2023 r. i zelektryfikuje całą gamę do końca 2024 r., co ma wpłynąć na ograniczenie emisji CO2 o 50 proc., począwszy od 2025 roku. Następnie w drugiej połowie dekady do gamy ma zostać dodany czwarty w pełni elektryczny model.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię