Samochody hybrydowe biją rekord sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. W 2021 roku ich liczba wzrosła o 76 procent.

  • Sprzedaż samochodów hybrydowych w USA wzrosła w 2021 roku o 76 procent
  • Sprzedaż samochodów elektrycznych w 2021 roku w USA wzrosła o 83 procent
  • Najczęściej kupowaną marką była Toyota

Samochody hybrydowe w USA

Agencja Reuters pisze, że w Strach Zjednoczonych Tesla i Ford mocno rozwijają sprzedaż pojazdów elektrycznych, a tymczasem azjatyccy producenci samochodów poszerzali w 2021 roku ofertę pojazdów hybrydowych. Dzieje się tak, z powodu tego, że samochody elektryczne wciąż są zbyt drogie, a w niektórych miejscach kraju wciąż brakuje odpowiedniej liczby stacji ładowania.

Samochód hybrydowy ze znaczkiem Hybrid
Sprzedaż samochodów hybrydowych w USA rośnie o 76 procent. zdjęcie: Unsplash/Isaac Quesada

Reuters podaje, że według danych firmy analitycznej Wards Intelligence, sprzedaż pojazdów hybrydowych w USA wzrosła w zeszłym roku o 76 proc. do 801 550 pojazdów. Stanowi to 5 proc. sprzedaży samochodów w USA.

Sprzedaż samochodów elektrycznych również wzrosła – o 83 proc. do łącznego poziomu 434 879 samochodów. Elektryki jednak stanowiły zaledwie 3 proc. rynku.

Toyota królem samochodów hybrydowych w USA

Toyota odnotowała rekordową sprzedaż samochodów hybrydowych na rynku amerykańskim. Japoński producent wyprzedził General Motors na miejscu najlepiej sprzedającego się producenta samochodów w USA.

Hybrydowa Toyota Yaris Cross
Hybrydowa Toyota Yaris Cross zdjęcie: Toyota

Toyota zwiększyła sprzedaż swoich hybryd, hybryd plug-in i samochodów na ogniwa paliwowe o 73 procent do 583 697 samochodów. Większość sprzedanych samochodów stanowiły hybrydy. General Motors sprzedał mniej, niż 25 000 pojazdów elektrycznych, ponieważ wycofał samochody Bolt, z powodu ryzyka pożarów akumulatora.

Hybrydy oferują intrygującą mieszankę wydajności paliwowej, bez niektórych wad, jakie mają pojazdy elektryczne – powiedział Brett Smith, dyrektor ds. technologii w Center for Automotive Research w rozmowie z Reutersem.

Samochody typowo elektryczne wymagają infrastruktury do ładowania, podczas gdy hybrydowe pojazdy elektryczne łączą konwencjonalny silnik spalinowy z elektrycznym układem napędowym.

Hybrydowa Toyota RAV4
Hybrydowa Toyota RAV4 zdjęcie: Toyota

Honda drugim sprzedawcą hybryd w USA

Honda, drugi sprzedawca samochodów hybrydowych w Stanach Zjednoczonych, również zwiększył sprzedaż hybryd o 67 proc. w porównaniu z 2020 r., do rekordowego poziomu 107 060 w 2021 roku.

Mamy nadzieję, że w nadchodzących latach będziemy znacznie zwiększać sprzedaż hybrydowych naszych podstawowych produktów, CR-V i Accord – powiedział agencji Reuters Dave Gardner, wiceprezes wykonawczy Hondy.

Honda, która planuje wprowadzić swój pierwszy samochód elektryczny na rynek amerykański w 2024 r., spodziewa się, że rynek będzie rósł dzięki mnóstwu nowych modeli wprowadzanych na rynek przez producentów oraz wsparciu politycznemu ze strony administracji Bidena.

To tylko kwestia czasu, ale myślę, że akceptacja konsumentów, trochę potrwa, zanim nadrobimy zaległości – powiedział Gardner.

Hybrydowa Honda CR-V Hybrid
Hybrydowa Honda CR-V Hybrid

Hyundai z kolei postrzega hybrydy i hybrydy typu plug-in jako elementy „umożliwiające” przyspieszenie sprzedaży samochodów elektrycznych akumulatorowych – powiedział dyrektor ds. operacyjnych, Jose Munoz.

Niektórzy nasi konkurenci wskakują bezpośrednio do samochodów elektrycznych akumulatorowych… Nadal widzimy jednak wielu konsumentów, którzy są niezdecydowani, jeśli chodzi o wejście do elektromobilności – powiedział.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię